MotoNews.pl
  

Gdzie zamocować czujnik do pomiaru temp. zewn

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam. Zakupiłem sobie termometr cyfrowy i zastanawiam się, gdzie najlepiej zamocować czujnik temperatury zewnętrznej, tak by nie był narażony na wodę, uszkodzenia i pokazywał miarodajną temperaturę. Będę wdzięczny za wskazówki.

A termometr chcę umieścić w małej wnące pod radiem (nie wykorzystanej).Termometr jest bez podświetlenia ale w zamian chcę sobie zrobić dwa paski z diodami SMD zielonymi o dużej jasności i umieścić je w tej wnęce podłączając do podświetlenia popielniczki. Myślę, że będzie ok
  
 
Cytat:
2005-01-27 11:36:40, pawkulaga pisze:
Witam. Zakupiłem sobie termometr cyfrowy i zastanawiam się, gdzie najlepiej zamocować czujnik temperatury zewnętrznej, tak by nie był narażony na wodę, uszkodzenia i pokazywał miarodajną temperaturę. Będę wdzięczny za wskazówki. A termometr chcę umieścić w małej wnące pod radiem (nie wykorzystanej).Termometr jest bez podświetlenia ale w zamian chcę sobie zrobić dwa paski z diodami SMD zielonymi o dużej jasności i umieścić je w tej wnęce podłączając do podświetlenia popielniczki. Myślę, że będzie ok


tez mam termomert bez podswiatlenia i na dodatek nie da sie go podswietlic od tylu jak zegar w aucie (MK V)
a co do czujnika zewnetrznego to najlepiej umiescic go w wewnetrznej stronie zderzaka. o wode sie nie mart moze naniego padac wazne aby nie wiało na niego jak bedziesz jechac bo bedzie zanizac temperature
  
 
ja mam przyklejony do wewnętrznej strony zderzaka , obko zbiornika płynu spryskiwacza
  
 
Pawkulaga..... chcesz tak po prostu swobodnie włożyć ten termometr do wnęki pod radiem nie zabudowując go? Trochę nie ten tego będzie to wyglądać (jak wiatraczek w maluchu ). Ja planuję tą wnękę zaślepić jakimś plastikiem (jeszcze nie wiem jakim) , wyciąć w zaślepce otwór i tam zamocować urządzonko pomiarowe . A będę chciał aby termometr - voltomierz-czasomierz był podświetlony z instalacji elektrycznej auta tylko nie wiem pod co najlepiej się podpiąć z zasilaniem ? Lepiej by było coby po "zapłonie" się podświetlał, tak jak podświetlenie zegarka (mk 6)......tak myślę o żarówce podświetlenia przełączników el. szyb .......
Może jednak jest lepsze i bezpieczniejsze (pewniejsze) miejsce, co?
Napewno jest .....poradźcie cos
  
 
Cytat:
Lepiej by było coby po "zapłonie" się podświetlał, tak jak podświetlenie zegarka (mk 6)......tak myślę o żarówce podświetlenia przełączników el. szyb ....... Może jednak jest lepsze i bezpieczniejsze (pewniejsze) miejsce, co? Napewno jest .....poradźcie cos



Mysle, ze najblizej i najbezpieczniej bedzie do podswietlania panelu z sterowaniem ogrzewaniem - pali sie tylko jak masz wlaczone swiatla a z kablekami nie masz daleko.
  
 
Cytat:
2005-01-28 18:12:51, Andrew pisze:
Pawkulaga..... chcesz tak po prostu swobodnie włożyć ten termometr do wnęki pod radiem nie zabudowując go? Trochę nie ten tego będzie to wyglądać (jak wiatraczek w maluchu ). Ja planuję tą wnękę zaślepić jakimś plastikiem (jeszcze nie wiem jakim) , wyciąć w zaślepce otwór i tam zamocować urządzonko pomiarowe . A będę chciał aby termometr - voltomierz-czasomierz był podświetlony z instalacji elektrycznej auta tylko nie wiem pod co najlepiej się podpiąć z zasilaniem ? Lepiej by było coby po "zapłonie" się podświetlał, tak jak podświetlenie zegarka (mk 6)......tak myślę o żarówce podświetlenia przełączników el. szyb ....... Może jednak jest lepsze i bezpieczniejsze (pewniejsze) miejsce, co? Napewno jest .....poradźcie cos



a ma juz kolega ten przyrzad?? - mysle nad czyms takim i nie moge sie zdecydowac
  
 
Mam Puniu .......jeden w sklepie (na oku )....ale fajniutki jest
Kosztuje 130 pln ale ma : zegarek, stoper, pomiar temp. wew. i zew. pamięć temp. max i min, voltomierz, alarm antyoblodzeniowy (dźwiękowy i diody), alarmowanie o możliwości rozładowania akumulatora (dźwięk i diody). Zasilany i podświetlany z instalacji el. Wyświetlenie trzech wartości pomiarowych jednocześnie - dlatego jest dość długi, ale krótszy od panelu od radia.....planuję go wmontować w jakąś plastikową zaślepkę do tej wnęki pod radiem (będzie bardzo fajnie wyglądało )
A drugi, który mam na oku to Motokontroller od Borysa ....ale ten z koleji ma tylko wyświetlany jaden pomiar i jedną temp.

Chciałbym aby zasilanie pociągnąć "po zapłonie" tak coby podświetlał się razem z zegarkiem (mk 6)a nie dopiero po światłach.
Myślałem o żarówce od podświetlania przełączników el. szyb - świecą się nawet przed zegarkiem ....co wy na to - dobre miejsce?
A voltomierz to będzie odpowiednio wskazywał naięcie z tego miejsca czy trzeba mu gdzieś indziej szukać zasilania ?
  
 
A może od skrzynki bezpieczników by gdzieś wziąść to zasilanie ?
A jeśli chodzi o przeprowadzenie czujnika temp. zew. to którędy najlepiej ?
  
 
Moi gazownicy twierdzili, że w Mk7 jest tylko jeden przepust pomiędzy komorą silnika i kabiną, bodajże jest zaślepiony gumową uszczelką i idą przez niego wszystkie potrzebne kable.

Żeby przepchnąc kabel od gazu zdemontowali plastik nad nogami kierowcy osłaniający między innymi skrzynkę bezpieczników .

Jak rozbierzesz i przyjrzysz się dobrze to powininieś zobaczyć właściwe miejsce.

Jeśli chodzi o technologię przepychania to używali do tego płaszcza stalowego od linki sprzęgła (sztywny ale sprężysty) - sklejasz kabel z "prętem" taśmą izolacyjną.

Wiadomość zła przepust jest b.mały - czujnik musi być o średnicy góra 0,8 cm. Najlepiej przeciskać sam przewód a potem domontować czujnik.

Lakalizacja czujnika - najlepiej po wewnętrnej stronie zderzaka - myślę że powinien być mocowany do pianki wzmacniającej zderzak, a nie do skorupy (efekt wyziębiania zderzaka przez parującą wodę i przenoszenie tego na przyklejony czujnik). Powinien być zabezpieczony przed podmuchami powietrza z chłodnicy i komory silnika. Innymi słowy cziemny kąt.












  
 
Jestem juz po montazu. Zostały sprawy "kosmetyczne". Do zasilania podpiąłem sie pod oświetlenie pokręteł ogrzewania. Bez kombinowania, bo są tam tylko 2 przewody, więc wystarczyło się do nich wlurować. Oczywiście niezbędne było ściągnięcie obudowy deski rozdz.
Termometr umieściłem we wnęce pod radiem. Podświetliłem od góry 7 diodami LED. Początkowo chciałem zrobić to na diodach powierzchniowych SMD na cienkiej płytce, ale takowych nie miałem pod ręką. Może z nimi spróbuje sie pobawić później jeśli efekt LED mnie nie zadowoli.
Jedyny problem jaki wystąpił to nie mogę z powrotem założyć dobrze pokrętła od nawiewu/klimatyzacji. Albo lata i może wypaść, albo po wciśnięciu nie mogę przez lekkie kliknięcie włączać klime.
  
 
Cytat:
2005-01-29 08:50:24, Andrew pisze:
Mam Puniu .......jeden w sklepie (na oku )....ale fajniutki jest Kosztuje 130 pln ale ma : zegarek, stoper, pomiar temp. wew. i zew. pamięć temp. max i min, voltomierz, alarm antyoblodzeniowy (dźwiękowy i diody), alarmowanie o możliwości rozładowania akumulatora (dźwięk i diody). Zasilany i podświetlany z instalacji el. Wyświetlenie trzech wartości pomiarowych jednocześnie - dlatego jest dość długi, ale krótszy od panelu od radia.....planuję go wmontować w jakąś plastikową zaślepkę do tej wnęki pod radiem (będzie bardzo fajnie wyglądało ) A drugi, który mam na oku to Motokontroller od Borysa ....ale ten z koleji ma tylko wyświetlany jaden pomiar i jedną temp. Chciałbym aby zasilanie pociągnąć "po zapłonie" tak coby podświetlał się razem z zegarkiem (mk 6)a nie dopiero po światłach. Myślałem o żarówce od podświetlania przełączników el. szyb - świecą się nawet przed zegarkiem ....co wy na to - dobre miejsce? A voltomierz to będzie odpowiednio wskazywał naięcie z tego miejsca czy trzeba mu gdzieś indziej szukać zasilania ?



jakies namiary na sklep w sieci z tymi urzadzeniami?? - ten bardziej rozbudowany
  
 
Puniu .....takie urządzonko spotkasz pewnie w większości sklepów z akcesoriami samochodowymi Tylko trochę pogrzebać po rynku

To jak z tym zasilaniem ? Mogę się wpiąć do podświetlenia przełącznika sterowania elektrycznych szyb ?
Voltomierz nie potrzebuje jakiejś innej ścieżki zasilania do w miarę poprawnych wskazań napięcia ?