2106 czy można wyciąć kratownice za tylnym fotelem

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Sz.P. prosze o odp czy mozna usunąć tylną kratownice-przegrode bagażnika i tylniego fotela bez straty stywności auta. Wczoraj wymieniałem zamek tylniej klapy i ciezko mi szłobo nie mozna było dostać sie do
uszkodzonego zamka od środka a zamek był zepsuty i klapa zamknięta po kilku godzinach dostałęm sie do autka ale troche się nameczyłem
Poza tym czesto woże przedmioty budowlane i ta przegroda troche mi przeszkadza.
jeśli jest to możliwe chce sie jej pozbyć ale pod warunkiem , że nic się z autkim nie stnie.
Prosze o pomoc pozdrawiam
  
 
W/g mnie lepiej tego nie ruszać bo kratownica ta faktycznie usztywnia budę
  
 
Wycięcie jej może spowodować "złożenie" się auta jest to b. istotny element usztywniający nadwozie.
  
 
dokładnie. ale można wyciąc pood warunkiem obspawania budy i wstawienia innych usztywnień
  
 
Ja tak samo bałbym sie ruszać tą blachę pod tylną półką - po coś ona tam jest i wg. mnie tez usztywnia budę. Nawet bym nie wycinał tak dziur pod głośniki, bo to osłabia konstrukcję.
  
 
Cytat:
2005-01-28 12:54:42, Leszek_Gdynia pisze:
Ja tak samo bałbym sie ruszać tą blachę pod tylną półką - po coś ona tam jest i wg. mnie tez usztywnia budę. Nawet bym nie wycinał tak dziur pod głośniki, bo to osłabia konstrukcję.


ale dziury na glosniki juz sa co prawda nie gigantyczne ale sa
jest kilka kolek fabrycznie wycietych w tylnej polce i na to jest taka dykta to jesli chodzi o dziury to jest oki wystarczy w dykcie wyciac
ale ja uwazam ze ta kratownica to jest tylko zabezpieczenie aby przedmioty z bagaznika przy hamowaniu nie zranily kogos w kabinie
  
 
Cytat:
2005-01-28 12:50:46, rogacek pisze:
dokładnie. ale można wyciąc pood warunkiem obspawania budy i wstawienia innych usztywnień


czy masz moze pomysl gdze ewentualnuie mozna by osztywnienia wstawic?
  
 
taak kilka pomysłów mam. też wożę ladną rurki i przeszkadza mi ta kratownica. jak znajdę chwilę to narysuję moją koncepcję
  
 
Cytat:
2005-01-28 13:00:38, bieszczadnik pisze:
ale ja uwazam ze ta kratownica to jest tylko zabezpieczenie aby przedmioty z bagaznika przy hamowaniu nie zranily kogos w kabinie



To źle uważasz.... to wpływa jak koledzy powiezieli na sztywność całej konstrukcji - pamietaj, ze zaraz pod masz całe tylne zawieszenie plus most.

Taaa w tylnej półce są dzirki, ale jak ktoś je powieksza to jużnie jest za dobrze.
  
 
Cytat:
2005-01-28 13:06:55, Leszek_Gdynia pisze:
To źle uważasz.... to wpływa jak koledzy powiezieli na sztywność całej konstrukcji - pamietaj, ze zaraz pod masz całe tylne zawieszenie plus most. Taaa w tylnej półce są dzirki, ale jak ktoś je powieksza to jużnie jest za dobrze.


dobra
2 sprawy:

1-nie jestem pewien ale moj kumel we fiacie 125 nie ma przegrody
a mocowanie jest odobne wiem ze to nie argument bo nie wiem czy sam tego nie zrobil ale wszystko gra i buczy-jeli ktos ma fiata bedze widzal roznice i moze tu porowna....

2-jesli jest to kratownica podtrzymujca to pewnie konstruktorzy zza Bugu musieli miec jakies obliczenia jesli ktos ma lub widzal policzone obciazenia chetnie bym zerkal-jesli ktos ma obliczenia wytrzymalosciowe ale to chyba nie realne...
poza tm mozna by to zastpic jakims innym rozwiazaniem tz mozna policzyc takie ustawienia aby choc jedno ramie zlikwidowac i dac usztywnienie gdzie indziej ma fajny program ABC do obliczen takich ale nie wiem jakie dane sil przyjac bo nie znam ich rozkladu
mozna przyjc pewne wartosi logicznie ale to chyba za malo a przrezstywic tez bym nie chcial bo to bedze zle wygldac
  
 
Cytat:
2005-01-28 13:58:19, bieszczadnik pisze:
1-nie jestem pewien ale moj kumel we fiacie 125 nie ma przegrody
a mocowanie jest odobne wiem ze to nie argument bo nie wiem czy sam tego nie zrobil ale wszystko gra i buczy-jeli ktos ma fiata bedze widzal roznice i moze tu porowna....


Fiat ma resory piórowe, czyli ma tylne zawieszenie mocowane do budy w 4 punktach. Łada ma w 2 punktach i punkty te łączy własnie ta kratownica.

W starym i jak by nie było napewno w jakims stopniu skorodowanym aucie (mniej sztywnym od nowego), zostawiłbym ten element.

-----------------
Dawniej najszybsza Łada w klubie i prawdopodobnie najlepsza Łada na świecie.
  
 
popieram-nie ruszać bo popsujesz
  
 
wszystko juz powiedziano - pozostaje mi tylko potwierdzic.
  
 
W ładzie wszystko się trzyma na drążku pancharda i nic nie powinno się stać. Jakby z tyłu było niezależe zawieszenie to juz inna sprawa.
  
 
ja wyciolem w tylnej polce miejsce na glosniki owalne 6x9 i byly to duzee dziury tak ze z tylenj polki zostaly male ilosci blachy i jakos tam jezdze:]]
  
 
Ja rowniez wyciolem dokladnie takie same dziury 6x9 cali i nic w moim odczuciu ze sztywnosci nie stracil samochod.... bez przesady z tymi dziurami pod glosniki.... qrcze jesli uwazacie ze wyciety kawalek blachy ( mowie akurat o podszybiu) ma tak tragicznie oslabic konstrukcje zeby samochod sie zlozyl to pewnie polowa czy 3/4 naszyl Lad nie powinna juz wogole jezdzic!! A rdza dziurek nie robi??? robi jeszcze gorsze...
Nie przesadzajmy....
  
 
a ta blacha twarda jak niewiem podczas wycinania wycinarka zlamalem 2 pilki do metalu ahh ta radziecka technologia

[ wiadomość edytowana przez: Trax dnia 2005-01-29 21:48:20 ]