MotoNews.pl
  

Samara vs. Favorit

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
w ostatnim numerze autoświata ukazało się porównanie samarki ze skodą favorit. można go znaleźć na stronach AutoŚwiat online
przeczytajcie i oceńcie fachowość tego artykułu. ja mam bardzo mieszane uczucia. gość pomija pewne fakty, inne przkręca, a jeszcze inne wyssał z palca.
  
 
Goralu, opisz swoje zastrzezenia, samara jaki i skoda jedzilem aczkolwiek krotko, ale w podobnych sytuacjach (pozyczone samochody). Moje odczucia zgadzaja sie z artykulem (naprawde nie bronie redakcji), w podsumowaniu napisali, ze Favoritka ma gorszy silnik, ale mniej pali - prawda. Wykonanie oceniam na podobne i tu i tu wszystko klekoce i piszczy (Goralu, tu pisza o samochodach z rynku, ja wlasnie takimi jezdzilem, a nie o wypieszczonych klubowkach), w skodzie wypadaja wylaczniki, a "spasowanie" czesci w samarze jest delikatnie nie najlepsze. Szczegolow nie znam, czekam na polemike, jak sie rozwinie, postaram sie przeslac ja do redakcji. Moze fani Skody tez sie odezwa?
  
 
Przeczytałem artykuł porównujący ładę samarę ze skodą favorit. i niestety odnoszę wrażenie, że autor nie zadał sobie trudu, aby zebrać dobre i sprawdzone informacje.
Nie wiem skąd je czerpał, ale:
nieprawdą jest że łada spala średnio 9-10l/100km. dane fabryczne i testy klubowiczów z Łada Klub Polska mówią o spalaniu w mieście około 8l i 6l poza miastem.
nieprawdą jest że samara ma bagażnik wielkości 275l. Wersja hachback posiada bagażnik weikości 330l, a wersja sedan (fabrycznie nazywana FORMA) 365l.
nieprawdą jest że samara przyspiesza do 100km w 15s. Robi to w niecałe 13.
Nieprawdą jest że silnik samary wymaga naprawy głównej po przebiegu 130kkm. Normą jest przebieg rzędu 250kkm.
Silnik łady w zależności od wersji ma od 72do 78Km i w przeciwieństwie do favority dorobił się w 1995r wtrysku wielopunktowego z wykorzystaniem technologii firm Bosch, Delphi oraz GM.
Piszący zapomniał też dodac że na silnikiem pracowano w laboratorium Porsche, a nadwozie rónież projektowali włoscy projektanci oraz że spełnia normy spalania EURO2

takie drobiazgi...

Łada jest najlepsza

[ wiadomość edytowana przez: Góral dnia 2003-01-22 17:06:53 ]
  
 
Goralu, przeslij mi to mailem
Z tego co sie dowiedzialem, porownanie dotyczy samochodow ponadziesiecioletnich (do 1994). Wez to pod uwage. Kiedy Lada dostala wtrysk i inne bajery?


[ wiadomość edytowana przez: boreg dnia 2003-01-22 17:14:37 ]

[ wiadomość edytowana przez: boreg dnia 2003-01-22 18:08:47 ]
  
 
Jeździliśmy Favorytką przez kilka dni jak się Felicja popsuła (auto zastępcze) i ja bym sie nie zamienił za Samarę
  
 
A mi sie kiedys obil taki kawal o uszy:
Co to jest skoda z Turbo?
odp.: Lada Samara!
Cos musi byc w tym prawdziwego!
Ja tez jezdzilem jednym i drugim i tez bym sie nie zamienil na skode!
Nie moge natomiast zrozumiec tego jak mozna sie pomyslic w pojemnosci bagaznika? Kurna ksiazek serwisowych nie maja?
Rozumiem ze spalanie moze wyjsc kazdemu rozne, bo to zalezy od masy czynnikow, ale bagaznik? No chyba ze komus po dzwonie sie zmniejszyl!
Przyspieszenie zdaje sie sam Prezes w miare fachowym urzadzeniem zmierzyl i bardzo sie roznilo od tego ktore jest podane w artykule.
I nie wierze ze az tyle pala! Chyba ze jakies na maksa zajezdzone trupy, zima, ciagle na ssaniu i z piaskiem w silniku, na dupnym paliwie-non stop pod gore!
  
 
Zgodnie, Goralu, z obietnica dana na czcie podaje ci link do slownika
-> http://www.off-road.pl/sciema/slownik.php3
Haslo na "o". Coz, wilcze prawa rynku...
  
 
W Samarce siedziałem może ze dwa razy w życiu, a Favoritką trochę jeździłem (jako pasażer). "Niefachowym", ale obiektywnym, okiem mogę ocenić, że Favoritka wypada (dosłownie) gorzej.
Moja koleżanka jeździła Frytką, znajomy ojca jeździł Frytką. Oboje nie wystawiali zbyt pochlebnych opini o użytkowanych autach.

Nie wiem czy można porównać np. S(z)kodę 105/120 z Ładą 2105/2107 (jeździłem sporo 120, 125, jeździłem 2104, 2107 i jeżdżę 2107) i śmiem twierdzić, że Łada na starcie wygrywa w większości kategorii !!!

W sumie dlaczego nie mogę porównać 120 do 2107, skoro AutoŚwiat ma fajniejsze porównania:
Fiat Panda 4x4 kontra Hummer;
Fiat 126p el kontra Porsche Boxster (911);
Seat Alhambra kontra autobus turystyczny.
  
 
Borek, oczywiście masz rację. Ale tu mowa o autach 10-letnich. Jak mozna wykazywac się taką:
a. ignorancją
b. nieznajomścią tematu
c. qrestwem
  
 
Goralu, troche przesadzasz, wedlug mnie jest to po prostu olewactwo. AS jest pochodna niemieckiego AB, w ktorym bez wzgledu na to jakie samochody sa porownywane, zawsze wygrywa VW. Mysle, ze juz wiesz wszystko....
No coments
Mnie to tez wq....

A moze znasz jakichs skodziarzy, aby poznac w miare opinie drugiej strony. Moj tesc jezdzi skoda favorit juz z 10 lat i sobie chwali...
  
 
Boreg, jeśli są Ci potrzebne te opinie, to mogę pogadać z kumpelą.
  
 
I tak twierdze, ze LADA jest the best, tylko co skodziarze o tym sadza?
  
 
Skodziarze pewnie sądzą to co my tylko w drugą stronę - i na tym polega całe piękno . Dlatego właśnie jak Ładziarz widzi że na równoległy pas na światłach podjeżdża Favoritka czy inne cudactwo to mocniej przyciśnie pedał "przyspieszacza" jak to ś.p. Z. Nienacki w "Panu Samochodziku" pisał
Pozdrawiam

PS. My się cieszmy że jesteśmy uświadomieni i mamy Łady a inni się muszą toczyć innym drogim w utrzymaniu dziadowstwem
  
 
Nie znam żadnego kierowcy favorki. Ale przyznam że samary bym na nią nie zamienił. Pomijam wygląd, bo z gustami się nie dyskutuje.

Trzy lata temu, kiedy ujeżdżałem skodę 120GLS, kumpel zaproponował mi favorkę ojca. Byłem chętny, ale po jeździe zrezygnowałem. Dlatego że komfort jazdy był lepszy w mojej 120. Zapewne powodem był mniejszy rozstaw osi favority i mi to nie pasowało.
Na tym kończy się moja wiedza na temat Skody Favorit.
  
 
No wreszcie udało mi się wejśc na stronke z artykułem

Kiepski kawał :

"Przyspiesza sprawnie w całym zakresie obrotów, ale spala przy tym średnio 9-10 l/100 km - dużo jak na auto rodzinne. "Setkę" osiąga w niecałe 15 s,"

to się całkiem nie zgadza

" jednak elastycznością silnik nie odbiega za bardzo od Skody. "

może 1.3(chociaż też wątpię) bo 1.5 to napewno nie


słowem bardzo rzetelny artykuł chociaż w sprawie wnętrza całkowicie się z autorem zgadzam.... ale ja się już przyzwyczaiłem więc nie zwracam na to uwagi i cieszę się że się wygodnie jedzie, że dobrze grzeje i ogólnie że jest przytulnie . Tego autor chyba nie zauważył (albo nie chciał )

Pozdrawiam
  
 
Cytat:
pojemność bagażnika 272litry (o 32 większy niż Skody)...


, głupio powiedzieć że samara ma kufer większy o 100 litrów.


Cytat:
Silniki nie są usterkowe, ale odznaczają się krótką trwałością. Przbiegi międzynaprawcze szacowane są na 100-130 tys. km przebiegu.


czy to oznacza że już mam się zacząć marwić.
Co mają powiedzieć ludzie którzy jużmają po 200tyś...

Cytat:
Nawet dla egzemplarzy produkowanych w latach 90. poduszka powietrzna czy system ABS to terminy jeszcze "nieznane".


w skodzie chyba... bo w Bałtyku poduszki są.


Cytat:
Wraz z modernizacją Skody przeprowadzoną w 1993 roku (zmieniono m.in. boczki drzwi i tablicę zegarów) wprowadzono wersję z jednopunktowym wtryskiem Boscha.... ... Również w tym aucie (ładzie)w latach 90. pojawił się wtrysk paliwa.


zapomniał dodać że też boscha (lub delphi) i że wielopunktowy...


Cytat:
Nad Samarą pracowano w końcu lat 70., na rynku pojawiła się w 1982 r. (w wersji 3-drzwiowej)


... a Miły twierdzi że w 1984. I bardziej wierzę Miłemu, niz temu gościowi z AŚ

Łada jest najlepsza



[ wiadomość edytowana przez: Góral dnia 2003-01-23 14:55:58 ]
  
 
nasza samara ma np 200 tys i od wymiany do wymiany dolewamy niecałe 0,5l oleju - jakoś sie chyba naprawa główna jeszcze nie zapowiada

A produkcję zaczęto na 100 % w 84roku
  
 
Moja samarka 1300 ma przejechane 165000 km i muszę zrobić uszczelniacze bo zaczyna brać olej, ale naprawę główną.... przynajmniej za 60000km. A bagażnik musi mieć większy bo bo samara jest większa.
ps. Nie wierzcie gazetom. One opisują chyba dane marki w zależności od sponsoringu producanta. Poprostu jak pospolite ku... kto da więcej tego kocham. Auto Swiat (moim zdaniem) jest najbardziej pierdol... gazetą motoryzacyjną w Polsce: bo jak można porównywać Ładę 110 z matizem.
pozdr.
  
 
Jechałem Samarom i Favoritką. Jeżeli chodzi o komfort jazdy to Favoritka mniej skrzypi i jest w niej ciszej ale tylko przy prędkościach miejskich tak do 70 km/h. Silnik jest o wiele słabszy od Samarowskiego pozatym wał korbowy jest podparty na 3 łożyska a nie na pięciu tak jak ma to miejsce w Samarce. W Favoritce po przekroczeniu 4 tys. obr. jest taki efekt jak w Polonezie czyli auto prawie nie przyspiesza. Samara jest napewno głośniejsza przy niższych prędkościach, ma napewno lepsze odejście ale co do bagażnika to się nie będe wypowiadać bo nie wiem. Jako, że chciałem kupić Samare to miałem okazje przejechać się około 20 egzeplażami i niestety z przykrością stwierdzam, że Samara jest bardzo głośna w środku. Serwis Łady jest o wiele tańszy niż Skody. A i trzeba pamiętać, że było kilka odmian Favoritki. Różniły się wyposażenem i stopniem sprężania. Przyspieszenia wachały się w zależności od modelu od 19 do 14 sekund do 100 km/h. Mając do wyboru Samare i Favoritke wiadomo, że wybrałbym Samarke - powody powinniście znać.
  
 
Cytat:
chciałem kupić Samare



czyli zostajesz przy siódemce ???

Cytat:
miałem okazje przejechać się około 20 egzeplażami i niestety z przykrością stwierdzam, że Samara jest bardzo głośna w środku



czy ja wiem
moze w porównaniu do nowych samochodów
120 km/h na 5tce jest bardzo cicho
ale musisz przyznać że odgłośik jest przyjemny