MotoNews.pl
  

Promień skrętu - :-))))

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Tak sobie poczytałem parametry dot. promienia / średnicy skrętu i stwierdzam, że nasze pojazdy mają jedną z mniejszych średnic / promieni skrętu. Porównywalną z dużo krótszymi pojazdami... też mi się tak wydawało jak nim zawracałem/skręcałem.
  
 
Dziwne co mówisz, bo mi wydawało sie, że jest wprost odwrotnie, raczej espero jawił mi sie jako mało zwinne auto.
Poza tym promień skretu to zależy od tego jakiej grubości są pierścienie dystansowe
  
 
Nie jest najgorzej...większy promień ma peugeot 106
  
 
Zgadza się. Z Espero nie jest tak źle. Przesiadłem się teraz z Espero do służbowego Partnera HDI i jakoś nie mogę się przyzwyczaić. Przy pełnym skręcie kół zawija tak, jak Espero przy 3/4 skrętu.

Swoją drogą, ciekawe jak się czuje Esperak... Stoi umyty i nieruszany od dwóch tygodni i niestety chyba czeka go zmiana właściciela....
  
 
Promień skrętu Esperala rzeczywiście nie jest najgorszy, ale do Mesia to mu jeszcze dużo brakuje. Niestety
  
 
Mesio ma "składane" kółka i to mu daje taki skręt. Nie wiem, czy jeszcze jakieś auto ma coś takiego.
  
 
Wiekszosc aut posiadajacych tylny naped ma lepszy promien skretu. Nie ma ograniczenia przez poloski i przeguby.
  
 
Mercedes już chyba robi tylko auta z przednim napęden.
  
 
Cytat:
2003-01-23 08:23:10, Meehau pisze:
Zgadza się. Z Espero nie jest tak źle. Przesiadłem się teraz z Espero do służbowego Partnera HDI i jakoś nie mogę się przyzwyczaić. Przy pełnym skręcie kół zawija tak, jak Espero przy 3/4 skrętu.

Swoją drogą, ciekawe jak się czuje Esperak... Stoi umyty i nieruszany od dwóch tygodni i niestety chyba czeka go zmiana właściciela....


Sprzedajesz Espero ?

Co następne ?
  
 
Cytat:
2003-01-23 10:39:06, piotrek_nowakowski pisze:
Mercedes już chyba robi tylko auta z przednim napęden.




CO ???????
Poza Mercedesem A klasa i VITO ( Vito nie jest projektem Mercedesa, tylko projekt został wykupiony przez mercedesa) to merc ma tylko tył napęd.
Nie wyobrażam sobie okulara z przednim napędem , albo S-ki
Wszystkie C, CL , SL, E, S CLK itp. to wszystko ma tył napęd
Myślę że Merc nigdy nie ulegnie przedniemu napędowi.
 
 
Cytat:
2003-01-23 15:22:09, Anonymous pisze:
Cytat:
2003-01-23 10:39:06, piotrek_nowakowski pisze:
Mercedes już chyba robi tylko auta z przednim napęden.




CO ???????
Poza Mercedesem A klasa i VITO ( Vito nie jest projektem Mercedesa, tylko projekt został wykupiony przez mercedesa) to merc ma tylko tył napęd.
Nie wyobrażam sobie okulara z przednim napędem , albo S-ki
Wszystkie C, CL , SL, E, S CLK itp. to wszystko ma tył napęd
Myślę że Merc nigdy nie ulegnie przedniemu napędowi.



Racja, auta mające ponad 200 koni z napedem na przód to porażka...
  
 
A nieprawda
Są mesie z napędem na przód!
Ale tylko w połączeniu z napędem na tył, czyli 4x4

RS
 
 
Jak na auto tej klasy to nie mamy co narzekać- espero rzecz jasna. Promień skrętu jest wystarczający.

Natomiast nawiązując do aut "inaczej" napędowych, to wiem tylko o jedenym modelu merca z przednim napędem. Jest nim dostawczy MB 100.

Drugim z popularniejszych marek aut specjalizujących sie w tylnym napędzie to jest chyba BMW.

Co do aut z napedem na "cztery łapy" to i tak tylna oś na suchej nawierzchni celowo jest uwzględniona do przeniesienia wiekszej wartości siły napedowej.


Piotr
  
 
A procentowy rozdział mocy na osie to najczęściej: przód/tył 40/60% 45/55%...
  
 
Dokładnie coś w tym rodzaju zależnie od producenta.


Piotr