Wcina olej!!!!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich! Mam problem ze swoim escortem 1.6 16v ,94'... Na 1000km spala mi okolo 1 litra oleju Chce sie dowiedziec co sadzicie na ten temat. Silnik jest czysty zadnych wyciekow nie poci sie, kaluzy (ani kropli pod nim) nie zostawia... CZy uwazacie ze uszczelniacze zrobia swoje czy cos innego jeszcze. Martwi mnie ta ilosc oleju... zreszta widze ze go jara bo z wydechu dymek leci Jezeli ktos mial cos takiego to prosze mi napisac co wymienial czy tylko uszczelniacze czy moze cos jeszcze i czy przy tej naprawie jest potrzeba sciagania uszczelk glow. dzieki wielkie pozdrawiam!!!
  
 
mnie sie wydaje że uszczelniacze powinny wystarczyć ale nie wiem jak jest w 16v bo u mnie nie trzeba ściągać głowicy żeby wymienić
  
 
ilośc oleju 1l /1000km pasuje do uszczelniaczy ale jesli one sa padniete to dymek powinien ci sie pojawiac po zapaleniu zimnego silnika pusci niebieska chmure ja diesel i powinien przestac dalej dymic. Czy takie masz obiawy ???
  
 
tzn. na poczatku jest dym ale i jesli przygazuje go to tez ladnie daje... w sumie jesli duze obroty to leci za mna chmura.
  
 
aha i jeszcze nie wiem czy wazne jak gasze samochod to tez poleci niezla chmurka... czekam na posty!
  
 
Cytat:
2005-01-28 23:33:23, Rick_3 pisze:
ilośc oleju 1l /1000km pasuje do uszczelniaczy ale jesli one sa padniete to dymek powinien ci sie pojawiac po zapaleniu zimnego silnika pusci niebieska chmure ja diesel i powinien przestac dalej dymic. Czy takie masz obiawy ???



ja mam takie objawy, zimny jak odpale to chmura, a potem juz jest ok, i oleju tez mi ubywa ok 1l na 1000 km.
  
 
W MK3 miałem silnik 1.3CVH dymił cały czas non stop okazało sie że usczelniacze rozsypały się ze starosci brał oleju 1l na 300km po wymianie ani grama więc nie jest regułą że tylko rzuci dymem po odpaleniu. Wydaje mi się że lepiej sciągac głowice w 16.16v nigdy nie wymieniałem w takim motorku usczelniaczy ale trzeba wyjąc wałki rozrządu dojscie pewnie jak w sierce 2.0i DOHC czyli tragedia.
  
 
bylem u mechanikow, obejzeli wstepnie, uszczelka pod glowica jest ok, maslo czasami mi sie robi bo na krotkich odcinkach jezdze, plyn chlodniczy wycieka przez pompe wody, do wymiany jest, uszczelniacze tez sa ok,a olej mi ubywa bo mam nieszczelna uszczelke pod miska olejowa, odetchnalem z ulga, koszt zrobienia wszystkiego ok 200 zl.
  
 
Cytat:
2005-01-29 14:03:09, Franc pisze:
bylem u mechanikow, obejzeli wstepnie, uszczelka pod glowica jest ok, maslo czasami mi sie robi bo na krotkich odcinkach jezdze, plyn chlodniczy wycieka przez pompe wody, do wymiany jest, uszczelniacze tez sa ok,a olej mi ubywa bo mam nieszczelna uszczelke pod miska olejowa, odetchnalem z ulga, koszt zrobienia wszystkiego ok 200 zl.



... a skad chmura po odpaleniu ??
  
 
Z tego co im opisalem, bo nie jest to zbyt duza chmura, to normalne przy mrozach, bo jak jest powyzej zera to jak odpalam rano to juz chmury nie ma.Druga sprawa to taka ze mam silnik do plukania bo olej ma 2 miesiace i jest juz brudny, i stad moze byc tez ta chmura.No i jeszcze powinienem sprawdzic swiece czy daja dobra iskre czy zapalana lekko juz zalanym i nastepuje nagle wypalanie tego co sie nagromadzilo.