MotoNews.pl
1 Olej Valvoline MaxLife a Hyundai (80474/89)
  

Olej Valvoline MaxLife a Hyundai

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czy ktoś miał już jakieś kontakty z olejem Valvoline MaxLife (półsyntetyk lub syntetyk) w swoim Hyundaiu? Ostatnio zacząłem się zastanawiać nad zmianą na taki olej. Podają że nadaje się do silników o dużym przebiegu (pomimo że jest półsyntetyk/syntetyk) nawet znalazłem info że można nim zalewać silniki pracujące wcześniej na mineralnych. Podobno ma zestaw dodatków poprawiających szczelność simmeringów i wogóle super-hiper. Zastanawiam się ile w tym prawdy a ile marketingu. Natomiast podobno fachowcy od Hyundaiów zalecają tylko zalewać Shellem lub Mobilem (podobno innych nie lubią uszczelniacze w naszych silniczkach)
  
 
Jezeli jest taki super i do wszystkiego a jak cos jest do wszystkiego to jest do niczego ja mam zalany Shell Helix Ultra 5W-40 i sadze ze lepszego oleju do silnikow nie ma mobile i castrole sie nawet chowaja silnik naprawde ladnie chodzi wiec polecam!! used by ferrari
  
 
Tak prawde mówiąć dla aut o dość sporym przebiegu >120tys.km olej czy to Mobil czy jakiś mniej znany nie ma znaczenia!Poprostu silnik zadowoli się tym co ma! No chyba że ktoś cierpi na nadmiar gotówki to prosze bardzo! Mój był zalany Mobil 1 syntetyk, a obecnie zalany jest Mobilem 15W40 mineralnym i jest ok!Olej dostałem za free, bo jak bym miał płacic to napewno kupiłbym cos o wiele tanszego!
  
 
EQS wszystko ok ale pod jednym warunkiem - silnik wcześniej pracował ma syntetyku i nie ma więcej jak 100-150 kkm. W przeciwnym razie ryzyko wycieków i przedmuchów za duże (chyba że dasz mi gwarancję że w razie czego fundujesz mi remoncik kapitalny ) Chyba zostanie mi zalanie mineralnym Shellem lub Mobilem (ale żal troszke silniczka na mrozach )
  
 
Ja rowniez wychodze z tego zalozenia ze dobry olej mozna lac do samochodow ktore go nie biora, w moim scoupe podczas okresu od wymiany do wymiany czyli 10 000 dolewa co najmniej 5 l oleju wiec gdyby to mial byc Mobil to za drogo by mnie to kosztowalo,wiec leje tansze oleje,np Schell X100 , Texaco Hawoline, a ostatnio nawet olej z Lidla 5l za 33 zl.Silnik chodzi tak samo moze nawet ciszej.I tak ten olej dlugo nie bedzie w tym silniku bo go spali , leje raz lepzzy np texaco raz gorszy i wszystko jest OK
  
 
Niedawno przerabialem ten temat i tez sie zastanawialem nad tym olejem. Powiem szczerze ze reklama jest zachecajaca, ale wiadomo jak to jest z reklamami. Suma sumarum zdecydowalem sie na cos podobnego bo Castrol High Milleage dedykowany rowniez do samochodow z duzym przebiegiem. Powiem jedno. Wlasnosci uszczelniajacych olej ten zadnych raczej nie posiada, bo ile bral tyle bierze, roznica jedyna zauwazalna miedzy tym olejem a np. gownianym Lotosem tkwi w kolorze dymu Jednakze Valvoline nie probowalem wiec na jego temat powiedziec nic nei moge.
  
 
A propos Castrola (sam jeżdzę na GTX 3 - mineralny 15W40) to powiedział mi mechanik żeby raczej nie stosować icg w Hyundaiach bo podobno nie robi to dobrze na simmeringi i uszczelniacze. Raczej zalewać Shell lub Mobil. Na razie jeżdże na Castrolu ale jak będę zmieniał to myślałem o przejściu na inny i właśnie dlatego ten post. Myślałem o przejściu na półsynmtetyk ale nie chcę ryzykować rozszczelnienia silnika (wypłukanie ewentualnych nagarów). A podobno Valvoline jest specjalnie dobrany do silników o dużym przebiego i jest w wersji półsyntetyk (10W40)
  
 
Ja bym jednak dalej proponowal shella moze jakiegos tanszego ale zawsze to sprawdzony olej... znajomy ma wlasnie jakis tanszy w fiacie i bardzo sobie chwali mowi ze innych olejow bral mu wiecej a tu tak jakby mniej ale jak to w zyciu wszystko sie o $$$$$$$ rozchodzi
  
 
z tym uszczelnianiem ewentualnych wycieków to raczej ostrożnie. składniki za to odpowiedzialne po prostu rozmiękczają gumę. zalecane raczej tylko do szybkiej sprzedaży auta. nie ma cudów. słyszałem o jeszcze większym "cudzie" techniki, mianowicie LIQUIMOLY z dwusiarczkiem molibdenu. podobno do starych samochodów jak znalazł. ale czy ja wiem? ostatnio leję najtańsze bp 15w40 za 56zł/5l. i spokój nic się nie dzieje. pod deklem czysto, nic nie ubywa.
  
 
no ja ja jestem jeszcze bardziej oszczedny: zalewalem mineralny Lotos Gas 15W40 - jak sama nazwa wskazuje do jazdy miejskiej silnikow z gazem. 42zl za 5l. Jak znalazl, bo mialem do wymiany pierscienie wiec i tak i tak bral duzo - kolo litra na 3500km. Nie wydaje mi sie zeby cena oleju az tak przekladala sie na jakosc w moim przypadku
  
 
Zabel - co do dwusiarczku molibdenu to jest on jak najbardziej ok. Rozmawiałem z kilkoma mechanikami i daje on rzeczywiście efekt (z tym że chodzi o zmniejszenie tarcia a nie uszczelnienie silnika). Zresztą nie wiem czy obecnie ale jakiś czas temu wszystkie silniki BMW były "docierane" przy użyciu MoS2 (tzn. na gładzie cylindrów był nakładany MoS2 przed złożeniem silnika - a co do jakości silników BMW to możemy się zgodzić) Mój ojciec miał kiedyś trochę MoS2 w postaci proszku i po remoncie silnika jeszcze w Fiacie 125 z 73 używał go do dotarcia gładzi cylindrów. Jedyny problem w przypadku dodania go do oleju to ryzyko zatkania filtra oleju i kanalików olejowych. Natomiast w oleju firmowym może być całkiem niezłym pomysłem
  
 
tak się przymierzałem do niego . ale nic oprócz materiałów reklamowych nie moglem znaleźć. więc odpuściłem. pewnie coś w tym jest
  
 
Dlaczego pojawiaja się opinie że do Hyundaia lepsze są oleje Mobil i Shell od Castrola ??? Jeżdze na połsyntetyku Castrol MAGNATEC (podobna super ochrona od pierwszych sekund pracy silnika). Niedługo będę zmieniał olej i chciałem też zalać tym samym rodzajem oleju.
  
 
Cytat:
2005-01-29 20:01:05, pablo_g pisze:
Dlaczego pojawiaja się opinie że do Hyundaia lepsze są oleje Mobil i Shell od Castrola ??? Jeżdze na połsyntetyku Castrol MAGNATEC (podobna super ochrona od pierwszych sekund pracy silnika). Niedługo będę zmieniał olej i chciałem też zalać tym samym rodzajem oleju.


Nie wiem o co może chodzić z tymi opiniami. W każdym razie słyszałem je od dwóch różnych mechaników (z dwóch różnych miast) i tylko je powtarzam. Obydwaj mechanicy pracowali kiedyśw ASO Hyundaia, jeden z nich w swoim warsztacie nie ma olejów i zalewa tym co klient przywiezie ewentualnie poleca co dać (więc nie podejrzewam go o próbę naciągnięcia). Podobno są jakieś problemy z uszczelniaczami lub simmeringami - wiadomo że nie pojawi się t ood razu ale podobno po Shellu czy Mobilu dużo później. Sam też używam Castrola GTX3 (minerał) i właśnie mechanicy mi powiedzieli żeby zmienić. Magnatec jest podobno bardzo dobry ale przy moim przebiegu na mineralu nie chcę ryzykować rozszczelnienia. Popytaj mechaników w swoim otoczeniu - może coś doradzą
  
 
Nikt nie mowi ze sa jakies gorsze ja pisalem ze najlepszym dla mnie jest olej shella... bo tak sie skalda ze na poczatku samochod byl zalany mobil 1 pozniej castrollem a teraz mam shella i jak narazie na nim silnik najlepiej pracuje jest tak jakby cichszy i wogole prae innych drobiazgow ktore po wymianie mozna zobaczyc...

A tak nawiasem mowiac to w ASO tez fajne walki najpier zalany byl mobil1 i wszyscy z obslugi mieli kurtezcki z logo mobila a za rok juz ASO oferowalo od siebie Castrola no i oczywiscie kurtczki zgadnijcie czyje mieli . A ostatnio wymiany dokonal mi kuzyn( pracuje w fiacie) na Shella i naprawde ladnie chodzi...

Z tanich olejow to podobno ten ze statoli jest dobry ale to juz do samochodow do ktorych sie leje bo sie leje

[ wiadomość edytowana przez: eqs dnia 2005-01-29 20:55:04 ]
  
 
z tym co piszecie o Castrolu to dziwne gdyż Pony i Lantra od samego początku są serwisowane i naprawiane w razie potzreby w ASO i odkąd pamiętam zawsze lali Castrola no chyba, że taki mają sposób na klienta ale nie sadze bo jakoś prze tyle lat nic autkom z tego powodu nie było

P.S.

Najlepszy olej to MOTUL ciężko dostępny i drogi ale wart swej ceny
  
 
ja wlasnie w moim Poniaku mam Mobil1 polsyntetyk
a teraz chce zmianic na mineral
mam przebieg 160 tys

zastanwiam sie jaki wybrac
mysle nad Liqui Moly MoS2 LEICHTLAUF 15W-40 HD
http://www.liqui-moly.pl/produkty.php?produkt=oleje_mineralne

nie wiem jki wplyw na filtr oleju ma ten dodatek MoS2

jeszcze Quakerstate ma dobre oleje
ale teraz sa one pod inna marka dostepne
myslalem tez o tym oleju

http://www.oleje.pl/osoboweidostawcze/produkt19.htm


i jeszcze jaki bedzie lepszy 15W40 czy 10W40 ?
  
 
ja mam nawet naklejke z mobilu z na tylnej szybie wraz z danymi ASO
  
 
Cytat:
2005-01-30 17:06:29, eqs pisze:
ja mam nawet naklejke z mobilu z na tylnej szybie wraz z danymi ASO



a ja z Castrolem
  
 
Cytat:
2005-01-30 15:43:20, noras pisze:
nie wiem jki wplyw na filtr oleju ma ten dodatek MoS2


Noras, dodatek MoS2 w tym oleju jest tak zrobiony że nie zatkasz filtra oleju. Pytanie ile go dają? Jeśli wystarczająco dużo to powinieneś poczuć różnicę w stosunku do zwykłego oleju. Głównie spadek spalania i wyrównanie pracy (nie wiem czy spadnie zużycie oleju i wzrośnie moc chociaż to nie wykluczone)