Pomocy - Oswietlenie nawiewow powietrza!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,

Mam Omege MV6, za cholere nie moge dojs jak sie wymienia awki od nawiewow a nie chce czegos posuc(mam ja dopiero tydzien). przejrzalem cale wasze archiwum ale nic nie znalazlem. pomozcie. aha i jeszcze jedno co to jest "TIS"?bo naprawde nie wiem.
dzieki z gory i pozdrawiam omesiarzy
  
 
tis to oprogramowanie do diagnozowania opli

poza tym jest jescze epc czyli program z częściami

tych programów uzywaja w serwisach opla

pzdr
  
 
Środkowe kratki nawiewów (te ruchome elmenty) podważa się z boków i wyjmuje z obudowy (trzeba tu uważać na gumki, które siedzą w osi obrotu kratek zabezpieczając przed luźnym opadaniem)

Po wyjęciu kratek zobaczysz śruby pozwalające odkręcić obudowy. Reszta już z górki.
  
 
jeżeli dobrze zrozumiałem post to chodzi o oświetlenie konsoli.
przy manualnych pokrętłach wystarczy je podważyć i wysuną się do przodu.pod każdym pokrętłem jest wkręt. wyjmij wkład popielniczki i w głębi zobaczysz jeszcze jeden wkręt,potem delikatnie podważ osłonę konsoli. tam są 3 żaróweczki.
miłej zabawy z demontażem.
  
 
Totr - MV6 nie ma manualnych pokretel.

Przy MV6:
1. zdjac popielniczke - wkret pod wkladem
2. odkrecic 2 srubki w lewym i prawym gornym rogu ( widac po wyjeciu popieliczki.
3. wyjac radio
4. pociagnac za wajche znajdujaca sie u gory jakies 5cm od krawedzi konsoli w dziurze po radiu

Metoda ta nie zawsze dziala. I ch... wie czemu. Dla niecierpliwych polecam wersje z toporkiem. Ale to juz specjalista Prezes Prowo musi opisac...
  
 
Myślę, że koledze chodzi i oświetlenie pokręteł przy nawiewach.
?

Pzdr.


-----------------
Benzinový 3,6litrový vidlicový šestiválec
  
 
Dzieki za info.Ale wszystkiego już probowalem. Mnie konkretnie chodzi o zarowki pokretel nawiewow powietrza (4 na samej gorze konsoli tam gdzie w nowszych modelach jest klimatrionic). Zgodnie ze wskazowkami na forum zdjalem (z wielkim wysilkiem) pokretla, zobaczylem 4 sruby i odkrecilem je.ale nie wiem co dalej – konsola nie chce zejsc. Sa trzy sruby za popielniczka ale nie można się do nich dostac bo sa za daleko(chyba ze jakos się wyjmuje cala popielniczke-nie tylko wklad). Jakby ktos miał naprawde szczegółowy opis (może jakis rysunek) to bylbym naprawde wdzieczny!!!!!!!!!!!!!!!Probuje to wymienic od 4 dni i nic mi nie wychodzi a nie chce nic zepsuc.

Omesiarze - polaczcie sie aby mi pomoc!!!!!!!!!!!1111
  
 
Musisz postarać się o długi śrubokręt i odkręcić tę na środku - możesz wyjąć popielniczkę. . Wtedy dostęp do bocznych jest łatwiejszy.

Pzdr.

-----------------
Benzinový 3,6litrový vidlicový šestiválec
  
 
Cześć!A popielniczke da się wyjac po odkreceniu tej srodkowej sruby??????ja się boje ze potem moge jej nie dokrecic bo nie ma dostepu. Dzieki jeszcze raz za info. Programy „TIS” i „EPC” o które pytałem wcześniej, czy one są w jakis sposób przydatne do domowego użytku? Jeśli tak to czy ktoś z was je ma(chętnie bym łyknąl-poczta albo mailem-oczywiście za kase)Powiedzcie mi jeszcze co jako świeżo upieczony „MV6-owiec”J wiedzieć powinienem, czyli co może mi się spieprzyć najprędzej w Omedze(najbardziej częsta awaria) Ja się dopiero przesiadłem z Omegi A 1992 i z tej starej byłem berdzo zadowolony – super fura. No ale mało wiem o MV6-stkach. Także każde info będzie mile widziane
  
 
Dramar nie pitol bo we wczesnych modelach był manual a nie od razu klimatronik.
tronik był opcją.
najgorzej jest gdy ktoś się boi rozbierania elementów a to takie proste. żeby wymienić żarówki wystarczy wyjąć popielnik i odkręcić śruby pod pokrętłami. obudowa da się odsunąć na tyle żeby wymienić żarówki (3szt)
  
 
Witam

A teraz to ja juz wiem jakie to proste (po fakcie). Majac juz odpowiednia wiedze zalatwilem sprawe w ciagu 15 min. Dzieki za wskazowki. Problem byl tylko w tym ze nie wiedzialem ze popielnik wychodzi caly po wykreceniu jednej sruby!!!


perlacco
  
 
dzięki Totru za wskazówki!!teraz slicznie swieca.co prawda i tak sie troszke narobilem ale teraz jak ktos chce to w 5 min i bedzie gotowe. pozdro dla wszyskich zwlaszcza dla tych ktorzy bardzo ladnie wytlumaczyli to na fotkach
  
 
odgrzewam kotleta a u mnie nie dochodzi prąd do oświetlenia I 0 w nawiewach, żarówki wszystkie siedziały spalone, wsadziłem nowe i nic, miernik też pokazuje zero. jest może jakiś bezpiecznik który odpowiada za te żaróweczki w nawiewach? wszystkie inne podświetlenia działają.


[ wiadomość edytowana przez: Schizm dnia 2009-01-22 21:21:15 ]
  
 
ech każdy tu na forum splanuje głowice, wstawi turbo a tego nie wie ale sam podejrzewam że gdzieś jest przerwa po prostu na kablu, bo do TD jak nie było tego a jednak na głównej wiązce do tego prąd był.


[ wiadomość edytowana przez: Schizm dnia 2009-01-23 21:28:29 ]
  
 
Widzisz kolego, sam odpowiedziałeś sobie na pytanie. Brawo
Z takimi problemami jak opisałeś to nikt nawet nie pojawia się na forum. Oczywiste jest, że każdy (z niewielkimi wyjątkami typu rozrusznik i alternator) obwód w samochodzie jest zabezpieczony bezpiecznikiem. Skoro bezpiecznik cały a prądu nima to jest tylko jedna opcja, którą sam odkryłeś.
Nie oczekiwałeś chyba, że ktoś Ci na forum napisze na którym centymetrze bieżącym przewodu podświetlenia nawiewu masz przerwę??
  
 
Cytat:
2009-01-23 22:06:52, ilku pisze:
Widzisz kolego, sam odpowiedziałeś sobie na pytanie. Brawo Z takimi problemami jak opisałeś to nikt nawet nie pojawia się na forum. Oczywiste jest, że każdy (z niewielkimi wyjątkami typu rozrusznik i alternator) obwód w samochodzie jest zabezpieczony bezpiecznikiem. Skoro bezpiecznik cały a prądu nima to jest tylko jedna opcja, którą sam odkryłeś. Nie oczekiwałeś chyba, że ktoś Ci na forum napisze na którym centymetrze bieżącym przewodu podświetlenia nawiewu masz przerwę??




wiesz mnie te lampki już kręcą od ponad 3 lat a tu mam okazje by je uruchomić a tu zonk, i te lampki to w sumie najlepszy dla mnie bajer z całego wyposażenia omegi które mam