MotoNews.pl
  

Czy to łożysko oporowe???

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
prosze o opinie bo słyszałem różne teorie i juz sam nie wiem
sprawa wygląda tak: mielenie ze skrzyni biegów dochodzi kiedy pedał sprzęgła nie jest wciśnięty natomiast gdy sie go wciśnie to wtedy mielenie ustępuje
Słyszałem opinie że to łożysko, ale słyszałem tez że jeśli by to było łożysko oporowe to wtedy było by na odwrót i już sam nie wiem
liked, Twoją opinie juz znam
  
 
gdyby to było łożysko oporowe to rzeczywiście byłoby odwrotnie
może coś z tarczą sprzęgła??
  
 
tarcza jest chyba ok, ale doradzono mi żebym sprawdził stan oleju w skrzyni bo może byc za mało
  
 
mam to samo - szczegolniej objawia sie jak na dworze jest zimno
  
 
Sluchaj ja zgadzam się z poprzednikami bo mi ostatnio poszło łożysko oporowe i musiałem wymienić całe sprzęgło bo bylo już zjechane. Sluchaj to musi być coś ze skrzynią. Gdyby sprzęgło nawaliło (łożysko oporowe) to bylo by odwrotnie. Slyszał byś pisk przy wciskaniu pedalu sprzęgła a więc jego zalączaniu. Glowa do góry u mnie też się często coś psuje . Taki już los samochodów. Powodzenia.
  
 
Mielenie łożyska oporowego przy wciśnietym pedale sprzęgła to stadium świadczące o jego zbliżającym się końcu. Jak wsiskasz spręgło kasują sie luzy i cisza. Jeśli jest to w miarę jednostajny nie za głośny szelest i nie jest się z mocno uczulony to można z tym żyć. U mnie to łożysko szumi od 5 lat.TMO.
  
 
dziś byłem u mechanika - posłuchał i powiedział że t na pewno łożysko oporowe więc ja juz sam nie wiem zwłaszcza że takie sprawdzanie troche kosztuje
  
 
Jest to tak,ze ...
Sa to wyrombane loztyska czy cos na walku sprzeglowym w skrzyni,po wcisnieciu skrzynia sie rozlacza i jest cisza.
Lozysko oporowe szumi po wcisnieciu sprzegla jesli jest zrypane.
Tez mi szumialo i po wymianie skrzyni jest cisza .
Czesty objaw w w zwyklej skrzyni czyli tej B5 czy jakos tak z dosc mocnym silnikiem czyli np 1,6 CVH
  
 
ja niestety jak mialem takie objawy to niestety wymienic skrzynie bo dlugo na takim szelescie nie pojezdzilem łozysko tak sie rozlecialo ze stopilo walek głowny i jak zobaczylem to co w srodku sie stało to byla makabra
  
 
Cytat:
2005-02-01 18:37:08, saintadamus pisze:
dziś byłem u mechanika - posłuchał i powiedział że t na pewno łożysko oporowe więc ja juz sam nie wiem zwłaszcza że takie sprawdzanie troche kosztuje



Tak jak już wcześniej mówiłem, ja jak mialem zjechane lożysko oporowe to piszczało po wciśnięciu sprzęgła i po drugie to po wciśnięciu sprzęgła nie mogłem wcale biegu wrzucić. A ty jak dobrze rozumiem możesz normalnie jeździć. Swoją drogą ja to już nie mam sily do tych mechaników. Każdy mówi co innego, a jak już coś zrobią to zazwyczaj coś innego sie zaraz po tej naprawie psuje. A ile biorą za najprostszą naprawę to już nie będę mówil bo wiecie to najlepiej. Zdziercy i tyle. Pozdrowionka i powodzonka!
  
 
niom... mnie to nie przeszkadza w jeździe o tyle że ten dźwięk mnie denerwuje i niepokoi
właśnie ten mechanik to znajomy mój więc zdziwiło mnie to co powiedział
  
 
Cytat:
2005-02-01 19:49:17, saintadamus pisze:
niom... mnie to nie przeszkadza w jeździe o tyle że ten dźwięk mnie denerwuje i niepokoi właśnie ten mechanik to znajomy mój więc zdziwiło mnie to co powiedział



Ja kiedyś wymienialem paski rozrządu kupiłem co trzeba i nasz znajomy który uczy zawodu w technikum samochodowym tak mi je nalożył że dobrze że na nast. dzień nie mogłem odpalić bo mialbym niemały problem z silnikiem. Teraz znaleźć dobrego fachowca, i jeszcze żeby nie dużo brał to ciężko.
  
 
Wlasnie wymieniaja mi skrzynie z tego powodu takie objawy jak opisales... tylko ze u mnie to bylo w takim juz zaawansowanym stadium ze strach bylo jechac bo chwilami sie cos blokowalo

Ekspertyza po rozebraniu skrzyni jedna: Padlo ktores lozysko i przez to poszly sie czesac tryby. Jednym slowem przemial, nawet chyba na czesci sie nic nie nadaje
  
 
czyli musze poszukać sobie skrzyni biegów tak czy siak znowu koszta
  
 
shit, mam w dieselku takie same objawy, szumi na niewciśniętym sprzęgle, ale się zdołowałem myślałem, ze wystarczy wymienić łożysko oporowe cóż zobaczymy ile kkm wytrzyma?

ile może kosztować skrzynia do mk5, i jak ją sprawdzić żeby nie kupić podobnie uszkodzonej, da się?

[ wiadomość edytowana przez: masterostry dnia 2005-02-01 21:30:42 ]
  
 
Według mnie jest to raczej objaw uszkodzenia jakiegoś łożyska w skrzyni.[
URL=http://www.fordcapri.w.interia.pl]Ford Capri, Capri[/URL]
 
  
Mialem wczesniej cos takiegow Fiescie 1.8D i mowiono ze to lozysko oporowe. Wymienilem lozysko i dalej to samo. Okazalo sie ze to byl tlumik drgan na tarczy sprzegla, wymienilem tarcze i przestalo.
  
 
.
 
  
Cytat:
2005-02-01 23:04:18, Beny111 pisze:
Mialem wczesniej cos takiegow Fiescie 1.8D i mowiono ze to lozysko oporowe. Wymienilem lozysko i dalej to samo. Okazalo sie ze to byl tlumik drgan na tarczy sprzegla, wymienilem tarcze i przestalo.



Chyba mowisz o czyms innym - wydaje mi sie ,ze wiem o czym - to czesto zdarza sie w diesel'kach


Taka skrzynia moze wytrzymac i z 40 tys ,ale to roznie bywa.