Chcę kupić espero

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich.
mam prośbę i kilka pytań do użytkowników espero.
w lutym chcę kupic espero i chciałbym pojeździć nim kilka lat, podpowiedzcie na co zwrócić szczególną uwagę żeby nie wkopać się za bardzo.
1.czy faktycznie samochody z niemiec są lepiej wyposażone (szyberdach, dzielona tylna kanapa)?
2.jak z korozją? myślę o roczniku 97-98, czy jest choć częściowy ocynk?
3.jaki koszt montażu LPG?
4.silnik 1,5 czy 1,8 (2,0) - różnica w mocy niewielka, a kultura pracy silnika? w którym lepsza?
5.z czym napewno muszę się liczyć kupując espero z przebiegiem 130-150 tyś. km?
Będę wdzięczny za wszelkie informacje i sugestie. Pozdrawiam.
  
 
1. niemieckie są lepiej wyposażone, ale tylko pod warunkiem, że kupisz 2,0
2. Korozja to utrapienie. MImo że chyba cała karoseria jest ocynkowana, to doły drzwi (i nie tylko) w chyba wszystkich esperach rdzewieją
3. nie wiem
4. najlepszy jest 2.0. Największa moc, a różnica w spalaniu minimalna. A najważniejsze - 2.0 ma zawsze klime, abs, czesto poduszke, drewniane okleiny, mozesz tez trafic na skórzaną tapicerke i ogrzewane siedzenia
5. poczytaj na forum
  
 
Cytat:
2005-01-30 21:12:48, erni pisze:
Witam wszystkich. mam prośbę i kilka pytań do użytkowników espero. w lutym chcę kupic espero i chciałbym pojeździć nim kilka lat, podpowiedzcie na co zwrócić szczególną uwagę żeby nie wkopać się za bardzo. 1.czy faktycznie samochody z niemiec są lepiej wyposażone (szyberdach, dzielona tylna kanapa)? 2.jak z korozją? myślę o roczniku 97-98, czy jest choć częściowy ocynk? 3.jaki koszt montażu LPG? 4.silnik 1,5 czy 1,8 (2,0) - różnica w mocy niewielka, a kultura pracy silnika? w którym lepsza? 5.z czym napewno muszę się liczyć kupując espero z przebiegiem 130-150 tyś. km? Będę wdzięczny za wszelkie informacje i sugestie. Pozdrawiam.


He, spoźniłeś się, bo ja w grudniu sprzedałem swojego esperaka...
ad 1 - najczęściej tak, choć nie jest to regułą, jak napisał Robert - duzo zależy od silnika, najlepszy wypas był w 2.0 P.S. chyba w żadnym espero nie masz dzielonej kanapy, bo po co? Między bagażnikiem a tylnym siedzeniem jest blacha.
ad 2 - nie wiem, co było cynkowane, ale ja na swoim z 97 roku zauważyłem tylko dwa purchelki (jeden - przez lekką kolizję, drugi - na tylnym pasie), oba wielkości ok 1-2 cm, spody drzwi rzeczywiście rdzewieją, ale mój egz. był od tego wolny
ad 3 - zalezy, jaka instalacja - od 1.600 pln
ad 4 - jak za podobne pieniądze, to chyba lepiej 1.8 lub 2.0, ja miałem 1.5 nie z wyboru, aczkolwiek złego słowa nie mogę powiedzieć na ten silnik
ad 5 - standard - rozrząd, pompa wodna, płyny i ew, zauważone usterki. Jak nie były wymieniane, to na pewno amorki i hamulce (przynajmniej tarcze i klocki). Ale to powinno być robione na bieżąco.

Swoją drogą - jak sprzedawałem espero każdy kupiec opowiadał mi, za ile to można kupić takie, jak moje. Ale jak popatrzę wyżej na moje wskazówki, to w moim esperaku wystarczyło wymienić oliwę i ... ognia! Szkoda, że nikt tego nie chciał docenić.
No ale cóż, taki rynek mamy w Polsce...
Powodzenia przy zakupie!!!
Pozdr. P.
  
 
ad. 1 Z reguły TAK.
ad. 2 Moje auto to rocznik 95, kupione przeze mnie kilka miesięcy temu. Żadnych, nawet najmniejszych śladów rdzy u dołu drzwi. Poza tym karoseria praktycznie w stanie idealnym poza kilkoma drobnymi śladami.
ad. 3 1800 PLN z komputerem AL-700 w październiku 2004. Obecnie zużycie gazu 11 litrów + trochę benzyny ponieważ mam ustawioną minimalną temperaturę, przy której następuje przełączenie na gaz.
ad. 4 Według mnie co najmniej 1,8. Spokojna, cicha praca silnika przy obrotach około 2,5 tysiąca... miodzio. Jazda to czysta przyjemność.
ad. 5 myślę, że w dużej części zależy to od poprzedniego właściciela....
  
 
Cytat:
1800 PLN z komputerem AL-700 w październiku 2004. Obecnie zużycie gazu 11 litrów + trochę benzyny ponieważ mam ustawioną minimalną temperaturę, przy której następuje przełączenie na gaz.


masz napisane ze masz ustawiona minimalna temperature....czy to znaczy ze mozna to ustawienie wylaczyc??
dzieki bardzo
pozdrawiam
  
 
Cytat:
2005-01-30 22:23:30, iampinki pisze:
masz napisane ze masz ustawiona minimalna temperature....czy to znaczy ze mozna to ustawienie wylaczyc?? dzieki bardzo pozdrawiam



Mozna, chociaz po cos to jest
  
 
Cytat:
2005-01-30 22:23:30, iampinki pisze:
masz napisane ze masz ustawiona minimalna temperature....czy to znaczy ze mozna to ustawienie wylaczyc?? dzieki bardzo pozdrawiam


Na parowniku masz taki cycek z 2-ma przewodami, to jest właśnie czujnik temperatury, mi się urwały przewody i zwarłem je ze sobą, teraz przełacza się tylko przy obrotach niezależnie od temp. Musze to kiedyś naprawić
Tom
  
 
Cytat:
2005-01-30 21:57:38, kc pisze:
ad.3 1800 PLN z komputerem AL-700 w październiku 2004. Obecnie zużycie gazu 11 litrów + trochę benzyny ponieważ mam ustawioną minimalną temperaturę, przy której następuje przełączenie na gaz.
ad.4 Według mnie co najmniej 1,8. Spokojna, cicha praca silnika przy obrotach około 2,5 tysiąca... miodzio. Jazda to czysta przyjemność.



Ja mam instalkę LOVATO z KOmpem AL-700 (od maja 2004) pali mi teraz w zimie 9,5 do 10L. Nie mam czujnik temp.
Więć jeśli chcesz mieć ekonomiczniejszy i nowocześniejszy silnik
Kup 1,5 16V. Różnica na mocy niewielka a na paliwie raczej już tak.
A największa różnica to prędkość max.
1,5 więcej jak 180km/h to się chyba nie da jechać.
A 2,0 to ....
No ale w Polsce to nie ma nawet gdzie, ja swoim najwięcej jechałem 170
  
 
Moim subiektywnym zdaniem godny uwagi jest 1.5 16V. Jeżeli Ci wystarczy 12.8(s) od 0-100 i Vmax 170.Spala nieco mniej od pozostałych mocniejszych silników 8V.
  
 
Cytat:
2005-01-31 12:33:02, Horak pisze:
Jeżeli Ci wystarczy 12.8(s) od 0-100 i Vmax 170.



Optymista, te 12s to chyba tylko w danych technicznych
Tom
  
 
Cytat:
2005-01-31 12:40:09, Tom69 pisze:
Optymista, te 12s to chyba tylko w danych technicznych Tom



Dlaczego, mysle, ze bez gazu moze tyle wyjsc. Pewnie, nie w kazdym, ale jest to realne
  
 
Cytat:
2005-01-31 13:32:34, QLogic pisze:
Dlaczego, mysle, ze bez gazu moze tyle wyjsc. Pewnie, nie w kazdym, ale jest to realne



A właśnie, czy te 12,8 to jest z czterema osobami podawane?
Bo u mnie to wtedy wyjdzie ze 40s
Tom
  
 
Cytat:
2005-01-31 13:47:25, Tom69 pisze:
A właśnie, czy te 12,8 to jest z czterema osobami podawane? Bo u mnie to wtedy wyjdzie ze 40s Tom



Nawet jak by bylo podawane z 4 osobami, to raczej z takimi malymi i zoltymi tak ze to tyle co u nas poltora normalnego chopa

PS. moje zagazowane 1.8 ma 11,2 do 100
  
 
Cytat:
2005-01-31 14:01:55, Dicer pisze:
.. PS. moje zagazowane 1.8 ma 11,2 do 100


E... tam
Napewno śpieszył Ci zegartek
  
 
Nie chcę zaczynać kolejnej wojny o wyższości świąt BN nad WN...
Ale fakty mówią jedno - na dzień dzisiejszy mimo że 1,5 jest nowocześniejszy nie ma on zalet poza nieco niższym spalaniem.

Co ta nowoczesność bowiem daje? Wg mnie NIC!
Silnik 2.0 w porównaniu z 1,5 ma zalety:
większa moc,
lepsza elastyczność,
mniejsza podatność na uszkodzenia związane z pęknięciem paska rozrządu,
i najważniejsze dla mnie - pełne wyposażenie wersji 2,0

Wady:
Wyższe spalanie

Wybór należy do Ciebie!
  
 
Cytat:
2005-01-31 14:05:51, kisztan pisze:
E... tam Napewno śpieszył Ci zegartek



Moj clock nie ma tu nic do rzeczy, bo bylo mierzone G-techem (czy jak to tam sie to cholerstwo nazywa) na zalocie na Cargo

PS. KUKI w swoim 2.0 mial dokladnie taki sam czas
  
 
Zapomniałeś dodac ze ubezpieczenie OC na silnik 2.0 jest droższe niz za 1,5.
Pzdr
  
 
Dla mnie zabawa z Gtechem, jeszcze przed robieniem polerki dolotów i przed wgraniem sportowego softu na kompa gazowego ( czyli praktycznie seria ) skończyła się wynikiem 12,9 sek. a i nie jestem do końca przekonany czy dobrze zmieniałem biegi.
Teraz się nie sprawdzałem bo nie było urządzenia , aczkolwiek jest zdecydowanie lepiej. Jak tylko będę mógł to zweryfikuję dane.