MotoNews.pl
  

Kasowanie luzu naprzekladni w e34

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
na początku proszę o nie blokowanie tego postu jeśli to możliwe,
ponoć ten temat już był ale ja przejżałem wszystko i nie znalazłem sensownej odpowiedzi.W e34 jak wiadomo jest przekladnia kierownicza a nie maglownica jak niektórzy twierdzą,mam na niej spory luz,znalazłem śrubę do rzekomego kasowania luzu jest to niewielka śruba na klucz ampułowy kontrowana nakrętką i znajdująca sie od góry przekładni można ja dokręcic otwierając maskę (to dla tych co pytali gdzie to jest)problem tkwi w tym że śruba ta nie kasuje luzu tylko powoduje to że przekładnia pracuje ściślej ale luz pozostaje ten sam.moje pytanie jest następujące: czy jest jeszcze jakaś śruba pozwalająca na skasowanie tego luzu??czy pozostaje mi jedynie wymiana przekładni??jeśli tak to może ktoś się orientuje jakie to koszta?(to już na marginesie).
z góry dzięki
  
 
to wtakim układzie padło łozyzko w tej przekładni . lepiej kupic uzywana przekładnie niz wymieniac łozysko .
  
 
Bardzo sie ciesze ze ktos pociagnal dalej moj temat!
Wlasnie o to samo mi chodzilo, sruba ta nie zmniejsza wcale luzu na kierownicy!
I z tego co wiem nie pozostaje nic innego jak wymiana lub regeneracja.
Koszt regeneracji to ok 700 - 800 zl zazlezy od zuzycia, natomiast jesli chodzi o wymiane, to we Wroclawiu mam do kupienia przekladnie w bardzo dobrym stanie (jezdzilem autem na tej przekladni) za 250 zl.
Tak wiec wiadomo co sie bardziej oplaca, zreszt aregenerowane to juz tak jak przekladnia do 125p, stracza na 5 tys km i to samo.
  
 
Cytat:
W e34 jak wiadomo jest przekladnia kierownicza a nie maglownica jak niektórzy twierdzą


a ja jadam ziemniaki, a nie jak niektórzy twierdzą katrofle


[ wiadomość edytowana przez: MARCIN_RADOM dnia 2005-01-31 10:07:17 ]
  
 
Cytat:
2005-01-31 10:01:49, raffat pisze:
Bardzo sie ciesze ze ktos pociagnal dalej moj temat! Wlasnie o to samo mi chodzilo, sruba ta nie zmniejsza wcale luzu na kierownicy! I z tego co wiem nie pozostaje nic innego jak wymiana lub regeneracja. Koszt regeneracji to ok 700 - 800 zl zazlezy od zuzycia, natomiast jesli chodzi o wymiane, to we Wroclawiu mam do kupienia przekladnie w bardzo dobrym stanie (jezdzilem autem na tej przekladni) za 250 zl. Tak wiec wiadomo co sie bardziej oplaca, zreszt aregenerowane to juz tak jak przekladnia do 125p, stracza na 5 tys km i to samo.



Cena przekładni kierowniczej do E34 (bez servotronika) kupowanej od BMW jako część zamienna to ok 6500 zł. Jednak jest to przekładnia regenerowana. Ze starej zostaje praktycznie tylko obudowa.

W mojej przekładni miałem duży luz. Znalazłem fachowca, który zajmuje się takimi przekładniami. Zamówił części (nie wiem gdzie), wziął moją przekładnię, wymienił cały środek i wszystko działa dobrze. Koszt takiej operacji to w moim przypadku 1600 zł.

A teraz uwaga dotycząca wymontowywania przekładni. Jeśli posiadasz airbag, to zadbaj, aby kierownica była dobrze zablokowana przed wyjęciem przekładni. Bez zablokowania kierownicy można w prosty sposób uszkodzić pierścień airbagu w kierownicy.
  
 
Jeszcze jedna uwaga - w trakcie demontażu przekładni należy spuścić płyn hydrauliki kierowniczej. Nie należy go powtórnie wlewać. Zwróć uwagę, co jest napisane na korku zbiornika z płynem. Jeśli jest CHF 7.1, to taki płyn jest do nabycia tylko w sklepie BMW.
  
 
nie wiem jak w e-34, ale do e-36 przekładnia kierownicza kosztuje 500 - 600 zł (używana) w b.dobrym stanie
  
 
Panowie, zastanawiałem sie nad moim luzem..myślałem że drążki, ale wziołem mechaniki i pod kanał..okazało sie że luz nie jest na drążkach tylko w przekładni coś stuka, jeśli rusza się kierownicą..Luz jest tak minimalny że naprawde, ale jak są ostre dziury to czuje to, stuka..i na kierownicy czasem taki metaliczny dźwięk..żadnego luzu w zawieszeniu nie mam, autko prowadzi sie dobrze, ale jestem pewien że po zlikwidowaniu usterki będzie poezja..Luz jest na tym krzyżaku,jak sie go rusza to stuka wewnątrz..

Jak dodać obrazek z dysku;-/ ??

[ wiadomość edytowana przez: kosmat dnia 2007-04-11 14:29:51 ]
  
 
Nie wiecie jak wstawić zdjęcie do postu?? To Wam rozjaśnie gdzie mam ten luz..??
  
 
Tu masz wyjaśnione jak wstawić zdjęcie KLIKNIJ
  
 
Witam chcial bym podpiac sie do tematu i zapytac
jak to jest z tym luzem w e34 bo u mnie na max skreconych kolach slychac wyrazne stukanie , natomiast na wyprostowanych luzu nie ma.
Pytanie czy przekladnia jest do wymiany czy tak ma byc?