Jak to jest z tą temp.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam silnik 1.5 wskażnik temp ma 4 działki ... podczas jazdy temp. wacha się około drugiej czyli 1/3 całego zakresu ...ile to stopni bo nigdzie nie jest napisane i czy to normalne czy też jeżdze na niedogrzanym silniku ???
  
 
Również jestem zainteresowany odpowiedzia na to pytanie, gdyz temperatura utrzymuje się także na wysokosci ok 1/3 skali w trakcie jazdy poza miastem, oczywiscie rośnie ona w miescie, wydaje mi sie że taka temp jest zbyt niska, silnik wydaje się niedogrzany, czasami potrafi mocno szarpnąc i odbija sie to też na wyższym spalaniu.
  
 
U mnie tak jest zawsze jak mam sprawny termostat, pierwsza pojedyncza kreska na skali.
Krzysztof
 
 
Przypuszczam, że wynika to z niedostosowania własciwości termostatu do panujących u nas zima niskich temperatur, wydaje się że najlepszym wyjsciem jest zamontowanie oplowskiego odpowiednika termostatu.
  
 
chciałeś chyba powiedzieć: niesprawny...
  
 
Oplowski do 1.5? W moim 1.5 jest ciepło i przytulnie, a wskazówka stoi na 1/2 wskaźnika.
  
 
oczywiscie ja mam 2.0, a mówimy chyba generalnie o termostatach, poza tym w moim aucie wewnatrz równiez potrafi być bardzo ciepło, jednakże wydaje mi sie , że silnik jest wyziebiony, zbyt duże sa bowiem wahania temp. silnika, gdy jedzie sie chwilę a potem silnik chodzi na postoju.
  
 
Poprawne wskazania temperatury mozna odczytać tylko podłączając skaner do silnika.
Wskaźnik temperatury na desce pokazuje tylko orientacyjną wielkość, i może się różnić jego wskazanie w różnych egzemplarzach aut, nawet gdyby temperatury były takie same.
Jest to dość nieprecyzyjny wskaźnik i porównywanie temperatury silnika tylko po tym do której kreski sięga wskazówka, może być mylące.
Najczęściej jest to wlaśnie ok 1/3 skali.
Pozdrawiam
--------------
.O.O.
 
 
Rację ma O.O. Tylko podłączenie tzw. skanera pozwala na okreslenie temp. w stopniach. U mnie wskazanie na pierwszej pozimej kresce jest prawidłowe, ponieważ tak zawsze było od początku. Teraz też mam tak (nareszcie) po wymianie termostatu na francuski (temp. początk 92 stopnie) dwa poprzednie (amerykańskie były do d...)
Krzysztof
 
 
Na poprzednim seryjnym termostacie wskazówka tak samo jak u was była na 1/3 wysokości podziałki - to bardzo źle, bo oznacza to niedogrzany silnik!
Po wymianie termostatu na Oplowski już po 5-ciu minutach staje dokładnie w połowie i tak powinno być!
  
 
No i to mi sie podoba, tez bym tak chciał !!
A czy jesteście wstanie mi powiedzieć jaki oplowski termostat pasuje do 2.0, tzn. tak bym poszedł do sklepu opla i powiedział chce taki i taki termostat i nikt nie miał wątpliwości, potrzebna wiec bedzie jescze jakas rura od nexi z uwagi na inne wyjscie.
  
 
Cytat:
2003-01-23 13:56:07, Maciej75 pisze:
No i to mi sie podoba, tez bym tak chciał !!
A czy jesteście wstanie mi powiedzieć jaki oplowski termostat pasuje do 2.0, tzn. tak bym poszedł do sklepu opla i powiedział chce taki i taki termostat i nikt nie miał wątpliwości, potrzebna wiec bedzie jescze jakas rura od nexi z uwagi na inne wyjscie.



Opcja szukaj rozwieje wszelkie wątpliwości...

Oplowskie sa nie polecane, kup firmy Vernet lub Wahler.

Koszt około 60 zł, plus rura najtaniej za 19 zł, nawet do 60 zł w Warszawie...
  
 
No dobra ale jaki termostat do 1.5 ??? Czy ktoś już cos kombinował w tym temacie ???
  
 
Ja zmienilem niedawno na nowy bo co do starego mialem podejzenia, ze najzwyczajniej przepuszcza i tak tez bylo chociaz jego wyglad wcale na to nie wskazywal. W 1.5 fabryka montuje termostaty o poczatku rozwarcia przy 92oC i taki tez zamontowalem.