Regeneracja Weber 32 DMTR 32 F 128 3P

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco

Witam

Mam tu swietnego magika od precyzyjnej roboty

I chcialem poznac wasze opinie o takiej regeneracji.

Wiadomo przepustnice polerka kanalow, nabicie nochych tuleji na osie przepustnic, wymiana dysz rurk emulsyjnych, napewno ja jeszcze jakies elementy zabuidowane w kadlubie.

Aha jeszcze jedno szukam caly czas i nie moge znalesc dysz ani rurek emulsyjnych F30 sa bardzo specyficzne rurka jest bardzo specyficzna prosta bez gwintu na gorze pusta na dole. Na dol wklada sie dydze paliwowa a na gore naklada powietrza ktora ma gwint i wkreca calosc w kadlub . Dysze mam nastepujace paliwa 110 /130 powierza 190/220

Dzieki za ospowiedzi i sugestie

Pozdrawiam
  
 
Tez mam taki gaźniczek. Dysze powietrza, zgodnie z ksiażka serwisową Haynesa powinny obie być 110 a powietrza tak jak napisałeś 190/220. A jeszcze mam pytanie - ktoś wie jak się to reguluje bo w moim gaźniczku są dwa pokrętła składu mieszanki - jedno nad drugim. Jedno wygląda jak standardowy wkręt skłądu mieszanki a drugi (ten wyżej) jak duża dysza paliwa. Czy regulując bieg jałowy kreci sie obiema śrubami czy tylko jedną? Prosze o jakaś światłą poradę w tym zakresie
  
 
Ja mam taki gaźnik od ritmo 1,5 co miało automat i żadnej dyszy takiej nie mam co Wy tu wypisujecie spala 10 litrów w zatłoczonym ruchu miejskim w poznaniu.
  
 
Roscki, jak sam pisałes na zastavowskim forum co DMTR to inne dysze i ustawienia a poza tym jak masz od ritmo 1.5 to pewnie masz 34 dmtr - tez mam taki gaznik i tam nawet nie ma pokrętła regulacji składu mieszanki (albo jest zaplombowany) bo to nowszy gaźnik. Czytalem gdzies ze od 1979 r wszystkie gaźniki webera mają plombowane pokretła składu mieszanki ze wzgledu na ekologie - zeby ludzie sobie sami nie reglowali. A w 128 był 32 dmtr 20 albo 32 dmtr 32 bo i silnik mniejszy. Swoja droga ciekawe ze do silnika 1.1 i 1.3 w 128 sport byly zakladane dokladnie takie same gaźniory mimo ze pojemnosci rozne...
  
 
Cytat:
2006-12-17 19:06:28, Horblower pisze:
Roscki, jak sam pisałes na zastavowskim forum co DMTR to inne dysze i ustawienia a poza tym jak masz od ritmo 1.5 to pewnie masz 34 dmtr - tez mam taki gaznik i tam nawet nie ma pokrętła regulacji składu mieszanki (albo jest zaplombowany) bo to nowszy gaźnik. Czytalem gdzies ze od 1979 r wszystkie gaźniki webera mają plombowane pokretła składu mieszanki ze wzgledu na ekologie - zeby ludzie sobie sami nie reglowali. A w 128 był 32 dmtr 20 albo 32 dmtr 32 bo i silnik mniejszy. Swoja droga ciekawe ze do silnika 1.1 i 1.3 w 128 sport byly zakladane dokladnie takie same gaźniory mimo ze pojemnosci rozne...



No wybite 30/32DMTR..... a normalnie rurki powinny być te same co w innych a ja mam jakieś dziwne - przy okazji zrobie zdjecie
  
 
Dorwałem w koncu na dłużej cyfrówkę i cyknołem kilka fotek dla zobrazowania problemu. Gaźniczek który mam wygląda tak (widok odstrony pokręteł regulacyjnych):



a te dwa nieszczęsne pokrętła regulacyjne wygladaja tak:



górne po wykręceniu wygląda tak:



a dolne tak, czyli standardowo:



Na agielskim schemacie, który udalo mi sie dorwać gaźnik w przekroju wyglada tak (interesujące mnie pokrętło oznaczone jest nr 44 i nazwane w opisie "Idle adjusting screw (by-pass)" co znaczy mniej wiecej tyle co boczny wkręt regulacji biegu jałowego:



Ktoś wie jak to wyregulować?
  
 
Nie boczny tylko obejścia wolnych obrotów. Regulujesz nim obroty a tym drugim skład mieszanki (analizator).
ps, a w tym manualu haynesa nie jest to napisane ??



[ wiadomość edytowana przez: pavlus dnia 2006-12-23 20:18:00 ]
  
 
skoro to dodatkowe pokretło słuzy do regulacji obrotów to po co w takim razie mam standardowe pokrętło przy przepustnicy (widoczne na pierwszym zdjeciu) które słuzy, uwaga - do regulacji obrotów biegu jałowego??????
  
 
to przy przepusdtnicy służy do ustalenia jej szczeliny a tym samym usytuwania względem otworków przejściowych.
  
 
Cytat:
to przy przepusdtnicy służy do ustalenia jej szczeliny a tym samym usytuwania względem otworków przejściowych.

... i w starszych modelach tego gaznika{np ja taki mialem w 128 coupe, bez tej duzej sruby} takze sluzyla do regulacji "wolnych obrotow"
  
 
Tak jak w większości starszych gaźników, jeśli jednak jest wkręt regulacji powietrza nim należy je ustawiać. Oczywiście przepustnica musi być ustawiona tak jak zaleca producent.
  
 
A jak ustawić ta przepustnice - jak zaleca producent?
  
 
Panowie mam taki sam gaźnik wsadzony do swojego Opla - też muszę go wyregulować. Czy jest możliwe podanie linka do tej angielskiej instrukcji obslugi ? mogę tez wymienić się e-mailowo.
Pozdrawiam, Wesołych
  
 
cyknę po weekendzie fotki odpowiednich stron tego manuala i powiesze tutaj
  
 
Jakie jest zadanie części którą pokazałem na zdjęciu strzałką? Ma zbierać to co ewentualnie skapnęło z gaźnika i odprowadzać tą rurką? Kupiłem niedawno Webera DMTR, też mam coś takiego i zacząłem się zastanawiać nad tym.


zdjęcie zapożyczone stąd.
  
 
zwykle takie podstawki z odporowadzeniem tego co wycieklo stosowane byly tam, gdzie gaznik byl zamocowany po stronie kolektora wydechowego, po to zebny w razie ewentualnych wyciekow z gaznika nie lecialo paliwo na rozgrzany kolektor...
  
 
Dokładnie tak, ta podstawka ma za zadanie zebrać skapujace ewentualnie paliwo z przewodów paliwowych wychodzących z gaźnika i "odprowadzenie" go poza kolektor wydechowy. Inaczej w razie nieszczelności paliwo by skapywało na kolektor wydechowy o pozar pod maską gotowy
  
 
To znaczy, że dobrze kombinowałem. Faktycznie w 128 gaźnik jest nad kolektorem wydechowym. U mnie w 127 zresztą też, tylko że po przeciwnej stronie silnika. Pomijam fakt, że w moim egzemplarzu ta rurka jest aktualnie zapchana.