Wszelkie info o silniku z Scoupe 1.5 Turbo potrzebne...

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Bardzo proszę o wszelkie informacje o silniku 1.5 Turbo występującym w Scoupe- wszystko co macie- w wersjach o jakiej mocy występował, w których latach, przyda się wszystko- od dokładnej pojemności, średnicy cylindra i skoku tłoka, jaka turbina tam siedzi, ile pompuje, po ew. wrażenia z użytkowania. Wszystkie informacje dotyczące tego silnika będą przydatne. Będę bardzo wdzięczny

Z góry dziękuje i pozdrawiam
  
 
Witam!Hyundai
Masz tu o Scoupe troche...
  
 
Dzięki bardzo... dużo bardzo dużo informacji; nie przejrzałem jeszcze całej ale chyba o Turbo nic nie ma
Może ktoś jeszcze dysponuje jakims info...
  
 
W manualu jest doklacnie wszystko, oznaczone jest chyba jako T/C czu jakos tak.W skrocie moge ci opisac czum sie rozni silnik turbo od normalnego G4EK czyli takiego jak w accencie I. Po pierwsze tloki sa odprezone tzn nie sa pelne cisnienie w silniku spada w tedy z 13,5 do 10,5. Pozatym inny jest walek rozrzadu ma dluzszu czas wtrusku , krzywki od zaworow ssacych maja wyzsze i dluzsze garby.Inny jesat rowniez przeplywomierz , do takiego w zwyklym silniku dochodza 3 przewody do turbo bodajze 7 ,musialbym ci to dokladniej u siebie sprawdzic.Inny jest kolektor ssacy oraz wydechowy.Komputer rowniez ma wgrane inne mapy miedzi innymi czas wtrusku jest duzo dluzszy .Nawet dolot powietrza do filtra jest inny poniewaz nie jest powietrze nie jest dobierane z blotnika tylko z przodu samochodu z lewej strony chlodnicy.Pozatym piaty bieg w skrzyni ma inne przelozenie.Rowniez na desce rozdzielczej jest wskaznik doladowania w postaci kolorowych ledow.To chyba tyle z takich najwazniejszych rzeczy.Jesli dokladnie poczytasz w manualu znajdziesz wiecej szczegolow.
  
 
Wielkie dzięki; z tamatych materiałów wszystkiego jeszcze nie przejrzałem (jestem w trakcie). Rozumiem że Ty jeździsz Scoupe Turbo?? Jaki ten silnik jest w eksploatacji?? jak z częściami?? trwały czy psuje się??

Pozdr
  
 
Mam u siebie ten silnik ,tyle ze jezdze bez turbiny.Kupilem to autko z uszkodzona turbinka,mialem do wyboru b albo wymienic turbinke i smigac na benzynce bo w tedy wtrysk sekwencyjny byl prawie nieosiagalny a przynajmniej instalacja kosztowala tyle co drugi ,albo zdemontowac turbinke i zalozyc zwykla instalacje gazowa.Zdecydowalem sie na to drugie.Wiec smigam bez turbinki.A jesli chodzi o awaryjnosc, to martwi mnie ze bierze olej ok 0,5 litra na tysiac wiec calkiem sporo,choc silnik byl rozbierany z tego powodu dwukrotnie i nikt nie moze znalezc tego przyczyny poniewaz w srodku wyglada jak nowy.Pozdrawiam.
  
 
Ja nie wiem jakim cudem otwieracie ta stronke, POMOCY!!!.
U mnie tylko wyswietla napis "welcome to webtech" i nizej jakis opis i nie mam zadnej zakladki, ktora moglbym dalej nacisnac, nic, nic nie moge zrobic. U 3 osob sprawdzalem i tez sie nie da. CO jest ??? Moze jakis ustawienia co do internet explorera bym musial zmienic. Pomozcie !!!
  
 
Na górze pod niebieskim paskiem masz okienka MODEL (domyślnie tam jest XG 350) i dalej YEAR i ENGINE. Kliknij na model i wybierz swój z listy następnie rocznik i rodzaj silnika. Jak to zrobisz nad tymi opcjami masz zakładkę SHOP - klikasz i pod spodem pokazuje ci się spis treści. Resztę jakbys nie wiedział to daj znać. A i zainstaluj sobie Acrobat readera - książka jest w .pdf. Pozdrawiam