Kontrolka "silniczek" oma B

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam takie pytanie dlaczego gdy spadaja obroty silnika tzn przy zmianie biegów, ściągnięcie nogi z gazu zapala mi sie na króciutko lampka żółta z symbolem silnika? Byłem w serwise na komputerze i powiedzieli mi że wszystko ok, że musi miec większe obroty itd. Prosze o rade co robić i co to jest? Musze rzeczywiście przy zmianie biegów lekko przytrzymywac na gazie wtedy sie nie zapala Oma B 2,5 TDS rok 95.
  
 
To samo co u mnie, jaki masz przebieg ?
  
 
162 tys. przebieg
  
 
Mam podobne pyatnko dot. akurat w tym przypadku Vectry aczkolwiek z tym samym silniczkiem jaki wystepuje w Omesi czyli 2.5 V6. Kontrolka silnika pali sie przez bardzo dlugi czas po odpaleniu silnika natomiast gasnie dopiero po przejechaniu kilku/kilkunastu mil.
Zwrocilismy uwage na to z wlascicielem Vauxhall'a, ze po 'przegazowaniu' silnika (niekoniecznie na postoju) kontrolka gasnie... w stanie blogosci pozostaje do najblizszego skrzyzowania, pozniej znow to samo. W trakcie przyspieszania (zapalona kontrolka) silnik zachowuje sie jakby mial max. 100 a nie 170 KM Co jest powodem takiego stanu rzeczy, co mozna zdzialac by owa kontrolka nie psula radosci z uzywania tak wspanialego silniczka jakim jest 2.5 V6
  
 
Odczytac kod bledu zeby sie zorientowac co go powoduje.

Wg mnie wystarczy wyczyscic/wymienic zawor EGR.
  
 
No panowie witam w klubie Mam identyczny problem. Bylem w ASO i po podlaczeniu do kompa diagnoiza byla taka: Problem z ukladem zasilania paliwem... !!!! Tyle to i ja wiem..ale co i jak..nie potrafili powiedziec a skasowali 300 zl za diagnostyke.

Czy Wiece juz co jest przyczyna zapalanie sie tej lampki? Mam identyczne objawy przy zmianie biegow, lub jak przygazuje i puszzc egaz...to zapala sie... dodatkowo jak lampka pali sie to silnik nie ciagnie.... i po zmianie biegow jest "zbiórka na przedniej szybie"

Jak cos wiece w tym temacie.... prosze o info.
P.S
Mi chodzi o silniczek 2,5TD z pzrebiegeim okolo 183kkm
  
 
Jak byłem w serwisie opla powiedzieli mi że musza ustawic jakies opóźnienie mówili że to pomoże. Pojade to zobaczymy ale czy któs może powiedziec czy to pomoże? Jakby ktos wiedział coś na ten temat to prosze o rade.
  
 
odp.Mihoo Jak napisał DrA albo zawór ERG ( dla próby można w niego postukać ), albo problem z podgrzewaniem Lambady
  
 
Ja odlanczalem EGR i bylo bez zmian w tych samych momentach zapalala sie kontrolka silniczka co z podlanczonym EGR.

Jak zwiozlem Ome z Niemiec to dalem do przegladu turbine, porozkrecali, poczyscili (turbine, intercooler, caly ten uklad ) i wlasnie od tego momentu przez niecale 100km nie zapala mi sie kontrolka silniczka

Pzdr.
  
 
witam, mam rozumiec ze wyczyszczenie turbiny i okolic dało efekt pozytywny? Gdzie taka operacje wykonales i jaki koszt?

Pozdrawiam
  
 
Cytat:
...albo problem z podgrzewaniem Lambady


W takim razie pytanko: czy podwyzszone spalanie paliwa moze byc spowodowane blednymi wskazaniami sondy lambda
  
 
Mihoo

Lektura dla Ciebie
  
 
Dzieki wieeelgachne
  
 
wiec wszyscy raczej musicie kupic Wtryskiwacz paliwa na 3 czy 4 cylindrze...cena ponad 600zl:d wyglada jak duza swieca ale ma kabelek wkreca sie go pod pokrywa ..nam tez omcia niechciala ciagnac i sie rozpedzala do 100 w jakies 2 minuty powiedzieli ze to to..kupilismy i juz lepiej
  
 
hmmm tylko ze "Nam " Omcia ciagnie dobrze i rozpedza sie tez bardzo dobzre... ale w trakcie spadku obrotow pzrechodzi w tryb awaryjny, dlatego mysle ze to cos innego, ale co????
  
 
powercafe, nie pamietam ceny bo dalem do ogolnego przegladu oprocz czyszcenia robili mi jeszcze pare rzeczy, hamulce, stabilizatory, tuleje wachaczy , ogolnie zaplacilem 1300 i po wyjezdzie nie zapalal mi sie silniczek przez niecale 100 km, pozniej wroocilo do "normy". Jak wroocilem i pytalem czy wiedza co mogli zrobic ze przez chwile bylo dobrze to nie wiedzieli - podejrzewali zawor EGR.

Jeszcze jedno pytanko czy jak jedziecie i odpuscicie gaz - zaczyna hamowac silnikiem to tez wam sie silniczek swieci ?
  
 
dzieki Tymex za info... a tak jak odpuszce gaz to silniczek lampi sie i nie chce jechac omcia. Jak dodam gazu to tez niejedzie.....jak swieci sie lampka. Dopiero jak puszzce znow gaz i dodam to jedzie. Najbardziej wku....denerwujace to jest przy ruszaniu .... jazda na pol sprzegla i z gazem caly czas jest meczaca, a efekt? Juz sprzeglo mam do wymiany...
  
 
dzieki Tymex za info... a tak jak odpuszce gaz to silniczek lampi sie i nie chce jechac omcia. Jak dodam gazu to tez niejedzie.....jak swieci sie lampka. Dopiero jak puszzce znow gaz i dodam to jedzie. Najbardziej wku....denerwujace to jest przy ruszaniu .... jazda na pol sprzegla i z gazem caly czas jest meczaca, a efekt? Juz sprzeglo mam do wymiany...
  
 
Nie wiem jak to wygląda w dieslu, przy benie, taki efekt pojawia się wtedy, gdy są problemy z krokowym.
jeśli obroty są niestabilne i spadają poniżej chyba 500rpm, wtedy komp przestawia w tryb awaryjny, efekt jest taki, że nie kręci więcej niż 4,5 tys rpm. Wystarczy wyłączyć silnik, odczekać chwilę i znow odpalić, kontrolka gaśnie.
Tak jest u mnie, w przypadku benzyny.
Może to komuś rozjaśni problem
  
 
Janusz, czy u ciebie w jakis sposoob komp zglasza ten problem z krokowym ?

Sorki za banal,ale przy okazji to gdzie w tym dieslu krok po kroku szukac tego krokowego, jezeli jest? (pytanko do ogolu)

Pozdr.