MotoNews.pl
  

Hmmmmm 126 p Turbo Co wy nato Silnik 650

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
od maja zaczynam prace nad taka przerubko szukam wszelkich mozliwych informacj na temat Instalaci turbo wiem ze OBR robiło kilka takich silników ale były ponac bardzo awaryjne .No nic ale mysle ze sie uda Mam juz zrobione kolektory Musze tylko dobrac Turbine . Niestety na rynku mało jest Turbin Z małych samochoduw najczesztrze to Z silników 19 tdi a niestety ona jest za wielka. No nic przosze o podpowiedzi i informacje na ten temat bede wdzieczny
  
 
czy policzyłeś koszty jakie Cię czekają? Poza tym jaką moc chciałbyś osiągnąć i na jak długo? Gwarantuję , że się to nie połaca. Szukaj turbiny GARETT T25-T20, prawdopodobnie były najczęściej stosowane w IVECO turbo 35-12, koszt zakupu sprawnej to około 500 zł, mała turbinka, powinna pasować. A od czego będą tłoki?
  
 
Tłoki pomojam bo pewnei chcesz dac z garba wytrzymalsze itp ale zastanowiles sie nad sensem tego ???? Za ta kase spokojnie wsadzisz cos mocnego ..... A jak juz na siłe to uderzaj w strone gażnika z renault5turbo lub daihatsu charade 1,0 turbo .Małe turbiinki = przynajmniej w charade ...
  
 
A ja właśnie Iveco 35-12 jeżdze w pracy a do pracy malcem - może coś zakombinować ?!
  
 
OBR wyciagal ok 90KM z turbionego silnika kaszla ale to bylo w warunkach laboratoryjnych no i zytownosc tych silniqw byla BARDZO niewielka.
Jak chcesz to zbudowac to bedzie to raczej szutak dla sztuki.
Pozdro
  
 
To jest sport dla bogaczy... Chcesz utopić kuuuuuuuupe kasy, żeby sie raz przejechać? 650 jak ma 35-40 kucy, to już ładnie jedzie
  
 
musze rozwiac twoje złudzenia , nawet najmniejsza turbinka tu nic nie da chyba ze( kowalskiego ) silnik 650 produkuje za mało spalin zeby skutecznie napedzic turbine bedziesz miał laga takiego z tad na księzyc i reszta silnika nie wytrzyma tego tłoki korby wał to bedzie zabawa która nie przyniesie nic oprócz wydatków zapomnij o uturbianiu 650tki lepiej skupic sie na naturalnym kompresorze jaki jest seryjnie wyposazony malec to daje duze efekty i tanim kosztem nara
  
 
a 903 z 127 na turbince z Volvo......ponoc w Zorach buduja takiego.
  
 
na gieldzie w balicach widzialem turbinki duuuzo mniejsze niz te z 1.9 tdi.
sa one z jakis osobowek cos kolo 1.5l poj.
nowki po 500zl

ale to bedzie "ino roz dziadku"
do odwaznych swiat nalezy.
czasem lioczy sie tylko to ze to wlasnie ja to zrobilem i naleze do grona nielicznych
  
 
No nie,turbo w silniku 650,równie dobrze ktos mógłby sobie wymyślić turbo do silnika motocyklowego(defacto silnik z malca pochodzi w porstej lini od Fiata 500 a silnik z tego auta to silnik z motocykla).
Predzej kompresor ale i tak wątpie w powodzenie tego projektu...
Jak zwykle pozostanie w sferze "co by było,gdyby..."
  
 
mam takie pytanie a jak chcesz sprawe intercoolera efektywnie rozwiązać no i po co to?? za to siano to zrobisz konretnego centrala bo turbo w 652 to zapewne za dlugo nie wytrzyma
  
 
niech zaturbia, najlepiej t88 i 2 bary zasadz i boj sie boga nie odprezaj silnika

ale fajnie pizgnie wal korby tloki stopi sie glowica naraz
  
 
mozna by podtuningowac ten wentylatorek ... od 650 :]
mozna by cos pokombinowac zbey generował jakies cisnienie wieksze przekonstruowac dopływ powietrza do gaznika itd ...
  
 
Cytat:
2005-02-03 12:05:42, ZoLt4R pisze:
niech zaturbia, najlepiej t88 i 2 bary zasadz i boj sie boga nie odprezaj silnika ale fajnie pizgnie wal korby tloki stopi sie glowica naraz



no to ja proponuje turbinę z ciężarówki , koniecznie z takim kominem jako dolot
  
 
kiedyś robiłem doświadczenia z SPRĘŻARKĄ do silnika 650.Była elektryczna i dawała ciekawe efekty. Silnik dostał kopa na niskich obrotach, natomiast na wysokich sprężarka się wyłączała Niskie zużycie paliwa, oraz fajny dźwięk i troszkę leprze osiągi. Nic pozatymsię nie działo Ale jak wysłałem zapytanie do USA do firmy ROOTS, to mi odpowiedzieli, że żaden problem zamontować specjalną, koni przybędzie do 40 (około) koszt to jedyne 2500$
  
 
Niejaka Firma OPCON wypuscila na rynek mała sprezarke mechaniczna, podobna w konstrukcji do Roots'a znanego szerzej jako Volumex.
Opcony montowane były min w silnikach Coppera, i dawało to dosyc konkretny przyrost mocy ( ok 40% ).

Austryjacki Steyr Puch, kombinował z Opconem w dwucylindrowym boxerze znanym z Steyr Puch 50 ( 500 ) oraz z silnikami znanymi z Fiata 850. Wyniki były imponujace, ale niestety tylko dla 500'tki. 850 miała tendencje do przegrzewania sie, co w rezultacie utrudniało urzytkowanie tego silnika na "autostradach". 500 za to miała w koncu czym pooddychac...wyprodukowano zaledwie 10 takich silnikow. Opcona mozna jeszcze dostac w Skandynawi lub w Austri.
W marcu prawdopodobnie do ACMR trafi jeden z silnikow z 500'tki i jeden 850. Przeprowadzimy testy, shamujemy....i kto wie...moze Opcona podłaczymy tez do 126'tki.

Oto foty.




Oto wspomniany silnik Fiat 850 z zalozonym Opconem. Ten egzemplarz trafi w Marcu pod skrzydła ACM-Racing
  
 
""""Roots'a znanego szerzej jako Volumex" zależy gdzie znanego Może w europie, ale w USA Roots ma historię od 1945 roku, i robi sprężarki do fabrycznych samochodów, helikopterów, samolotów
  
 
Qba jakie cisnienie może ładować taka sprężarka Opcon?
  
 
Qba jakie cisnienie może ładować taka sprężarka Opcon?
  
 
mowisz masz turbina do smarta klik