Płynna regulacja dmuchawy

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.
Mam znowu male pytanko.
Czy ktos z was zamontowal przelacznik plynnej regulacji dmuchawy z poloneza do DF.
Jezeli tak , to jak podpiac tam przewody.
W fiacie sa 3 ,a przelaczniku troche wiecej
  
 
Od góry:
1. + do silnika wentylatora (czerwony lub niebieski, ten co więcej obrotów daje)
2. + z instalacji pojazdu
3. masa - skąd chcesz
4. masa do silnika wentylatora (czarny)

Proste jak drut, a myślałem nad tym chyba z miesiąc, diodka przy takim połaczeniu swieci non stop, wyłacznik niecałkowicie mieści sie w swoim gnieżdzie ale nie razi to zbytnio uczuć estetycznych
  
 
a to można płynną regulację podłączyć do fiatowej dmuchawy tak żeby płynnie ją regulować? myślałem, że to nie da rady
  
 
Da radę, w czasie testów praktycznych pod prostownikiem, silnik dmuchawy nagle uniósł się ku gorze po czym roztrzaskał swe łopatki o kaloryfer, ale dowiodłem sobie prawidłowości swoich rozwazań Regulowany wyłacznik służy mi w Faicie od marca.
  
 
ale masz sam włącznik, czy też ten taki żebrowany aluminiowy klocek przy nim?
  
 
Ten klocek to integralna część nowego wyłacznika, tam nadmiar energii spowalnianego silniczka dmuchawy zamieniany jest na ciepło... I dlatego wyłacznik nieco wystaje z fiatowskiej obudowy.
  
 
co rozumiecie przez płynna regulacja - ten przelacznik jest skokowy i ma 4 pozycje - czyli 3 predkosci i wylączony
nawiasem mowiac nie jest to tak do konca ze wszystko zamienia sie na cieplo w tym przelaczniku
  
 
niedokonca jest tak przynajmiej ja kiedys mialem taki przelacznik co regulowalo sie na zasadzie opornika praktycznie od zera do maximum i byl bez konkretnych pozycji a tyl jego byl duzo wiekszy niz standard wiec do fiata niebardzo sie chcial zmiescic i teraz chyba gdzies lezy lub oddalem kolesiowi do polendwiczki
  
 
Te wyłączniki były produkowane zarówno z płynną jak i skokową regulacją. Ja mam u siebie pozycję 0 i 4 prędkości, te z płynną regulacją podłącza się identycznie o ile takowe się posiada, za ten który mam rok temu zapłaciłem w sklepie ponad 40 zł.
  
 
Witam!

Zanabyłem dzis takowy włacznik i mam problem z podłaczeniem.
Oto:
- przy podłaczeniu wg. opisu z poczatku watku, dmuchawa chodzi tylko na 1 zakresie, regulacja działa.... ale odwrotnie!Jak mam w połozeniu wyłaczone - chodzi na max obr. 1 biegu.Jak w pozycji ON , wentylator chodzi na minimalnych obrotach ale sie nie wyłacza.
Jak założe przewody odwrotnie, wentylator chodzi na max. obr drugiego biegu. bez mozliwosci regulacji.

Co z tym zrobic aby działało poprawnie????
  
 
masz płynny czy 4 pozycyjny?

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
Cytat:
2005-10-17 11:05:31, OLO pisze:
masz płynny czy 4 pozycyjny?



Mam płynny.

Juz podłaczyłem.
Z pierwszym podejsciem zle podłaczałem mase wiatraka.

Teraz juz smiga az miło!
  
 
Cytat:
2005-10-17 11:05:31, OLO pisze:
masz płynny czy 4 pozycyjny?


Technicznie to one się niczym nie różnią - ten tzw. 4 stopniowy ma potecjometr regulacyjny taki z "ząbkami". Ząbki można skasować - będzie "płynny".
  
 
ale jak sie wyjmie klawisz to zaczyna on działać na 3 biegu!

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
Witam - troszke to odswierze
Przymierzam sie do malej przebudowy wnetrza tzn w caro 92 zmieniam deche na MR 93 (ze srodkowymi nawiewami) i jednoczesnie spod nagrzewnicy razem z silniczkiem tak aby bylo wyjscie na 6 rur czyli zeby srodkowe nawiewy dzialaly- to wszystko nie problem. silnik nawiewu jest juz w tym na 2 kable. A teraz problem - zmienilbym tez bardzo chetnie konsole srodkowa na taka od plusa - zalezy mi zwlaszcza na regulacji ciepla i nawiewow pokretlami a nie suwakami. z montarzem mechanicznie zeby pasowala i z regulacja predkosci sobie poradze ale jak rozwiazac kwestie regulacji cieplo-zimno??ja mam na linki a tam byla juz chyba na podcisnieniu?? a moze sie myle?? Wiem ze niektorzy zakladali panel regulacji od truck'a plusa a czy da sie zalozyc od zwyklego plusa?? robil to juz ktos z Was?? ewentualnie nawiew na nogi mozna by odciac calkiem byle by dalo sie zamykac i otwierac przeplyw przez nagrzewnice a tym samym sterowac cieplem. bardzo prosze o jakies rady - ewentualnie o kubel zimnej wody na glowe jesli tego absolutnie nie da sie zrobic
  
 
deska z plusa w PN 92? ja tego nie widze. to pasuje jak kisiel do musztardy.
szczerze odradzam wlacznikow dmuchawy z plynna regulacja. zabawy przy tym troche jest, a ich cecha jest taka, ze sie czesto psuja.
  
 
Cytat:
2005-11-15 15:48:21, PAGAN pisze:
deska z plusa w PN 92? ja tego nie widze. to pasuje jak kisiel do musztardy. szczerze odradzam wlacznikow dmuchawy z plynna regulacja. zabawy przy tym troche jest, a ich cecha jest taka, ze sie czesto psuja.



Sądząc po wypowiedzi to chodzi o deskę z Caro MR'93 tą z nawiewami środkowymi i tunelem z regulacją nawiewów i dmuchawy z PN C+
  
 
faktycznie. ostatnio tekst dluzszy niz dwuzdaniowy wywoluje w moim mozgu zwarcie czego wynikiem jest niezrozumienie tekstu. mimo to konsola srodkowa od plusa tez nie pasuje do MR93. moze lepiej przerobic konsolke MR93 dostosowyjac ja do pokretel z plusa? mysle, ze to by wygladalo calkiem nie glupio.
  
 
Zgadzam się. Po drugie konsola z Plusa ma "uszy" i nie podpasuje bez cięcia.
  
 
Dokladnie o to chodzi - tzn do Caro 92 jest wlozona decha z MR93 ze srodkowymi nawiewami Tez uwazam ze ta od + by tu nie pasowala W zasadzie to chyba wszystko jedno ktora konsola by tam wyladowala- byle by dalo sie jakos to pokretlo przerobic tak zeby chodzilo na moich linkach od nagrzewnicy a moze zrobic tak: wywalic suwaki od linek, wyciac ten pasek plastiku ktory je rozdziela - powstanie szczelinka prawie taka zeby panel z pokretelkami od plusa wlozyc ..... pionowo-z prawej strony lewarka.. Co wy na to ?? no i jak te cholerne linko podlaczyc... jak by zostala konsolka z mr93 to jeden problem odpada - dzialal by nawiew na noi i szybe.. ale co z regulacja cieplo-zimno???