| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
mariogr HF MEMBER Hyundai Lantra Świnoujście | 2005-02-04 21:32:29 mały problem : obroty po regulacji bez obciążenia są ok. tzn w zakresie 800-900rpm. Po włączeniu wszystkich dostępnych odbiorników prądu zaczynają przez chwilę falować w zakresie 500-1000 żeby po chwili ustabilizowac się na poziomie 800. Gdzie szukac przyczyny ? Regulator napięcia ? Moze ktoś wie ? |
zabel HF MEMBER obecnie Cuore Lublin | 2005-02-07 21:13:54 też mam podobnie w poniaczu mpi. na stronie mitsubishi znalazłem parę przyczyn, który zamierzam się przyjrzeć bliżej w najbliższym czasie. mianowicie. w autkach starszych niż 7 lat może występować uszkodzenie kondensatorów w komputerze ECU. objawy mogą byc różne, nawet brak możliwości odpalenia autka. naprawa jest prosta i tania. drugie to właśnie alternator. wymiana szczotek razem z regulatorem może poprawić parametry prądowe na wolnych obrotach. koszt ok 100 zl. warto też sprawdzić tranzystor mocy ( u mnie umiejscowiony na kolektorze ssącym przy wtryskach). wystarczy miernik uniwersalny. |
zabel HF MEMBER obecnie Cuore Lublin | 2005-02-07 21:37:27 kondenstaorki już kupione. mam tylko nadzieję, że jak rozbiorę to nic więcej się nie okaże. na wszelki wypadek znalazlem już komputer za 50 zł. |
doqtorek HF MEMBER Ford Focus Kraków | 2005-02-07 21:41:25 Jeśli nie masz na razie objawów to powinno być ok ale lepiej nie zwlekaj do osttniej chwili bo rzeczywiście koszt może wzrosnąć. Kupiłeś elektrolityczne czy tantalowe? |
zabel HF MEMBER obecnie Cuore Lublin | 2005-02-07 21:55:59 niestety tantale mają za małe napięcia. wziąłem trochę bezpieczniejsze od standardowych elektrolity. |
doqtorek HF MEMBER Ford Focus Kraków | 2005-02-07 22:05:04 Też o tym słyszalem, natomiast nie wiem czy się nie mylę ale kuzyn mówił coś o ceramicznych - może to są te tantalowe? i podobno trochę drogie... Powodzenia w pracy
P.S. Pamiętasz o tym żeby lutownica nie była transformatorowa !!! |
zabel HF MEMBER obecnie Cuore Lublin | 2005-02-07 22:14:04 tak oczywiście. dzisiaj nabyłem. całe 11 złotych. |
doqtorek HF MEMBER Ford Focus Kraków | 2005-02-07 22:17:57 No to powodzenia Kardochirurgu melduj o wynikach zabiegu na otwartym serduszku Mam nadzieję ze pacjent będzie bezawaryjny |
mariogr HF MEMBER Hyundai Lantra Świnoujście | 2005-02-07 22:20:26 pytanie nr 1 : jak sprawdzić tranzystor mocy ? Mówisz że jest na kolektorze zasilającym, u mnie pewnie też gdzieś w tej okolicy. Co do regulatora : znalazłem namiary na podobno oryginalne za jedyne 83zł za komplet ze szczotkami- http://aukcjewp.wp.pl/show_item.php?item=41230760 gość odpisał że posiada w ofercie. |
zabel HF MEMBER obecnie Cuore Lublin | 2005-02-07 22:36:58 daj mi maila do siebie to Ci wyślę skana. co do szczotek to zapytano mnie w sklepie nawet o nazwę producenta alternatora więc nie zaryzykuję wysyłki. |
mariogr HF MEMBER Hyundai Lantra Świnoujście | 2005-02-08 07:20:21 e-maila dopisałem do profilu. Czekam na zdjęcia |
mariogr HF MEMBER Hyundai Lantra Świnoujście | 2005-02-08 12:59:26 dzięki @zabel za zdjęcia, szkoda tylko że nie można ich odczytać. Niby są w formacie *.gif, ale niestety nie są. Możesz przekonwertować na *.jpg i przesłać jeszcze raz ? Tego co dostałem nie da się oglądnąc przy pomocy niczego. Z góry dzięki |
zabel HF MEMBER obecnie Cuore Lublin | 2005-02-09 00:18:18 zamieszczę dla wszystkich. sprawdzanie tranzystora mocy w MPI tranzystor mocy
no i lokalizacja zaznaczony zieloną obwódką i "szczałką" [ wiadomość edytowana przez: zabel dnia 2005-02-09 00:26:21 ] |
mariogr HF MEMBER Hyundai Lantra Świnoujście | 2005-02-09 07:58:51 jeszcze raz dzięki za zdjęcia.Poszukam i sprawdzę |