Obroty biegu jałowego Lantra 94 1600 16V

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
mały problem : obroty po regulacji bez obciążenia są ok. tzn w zakresie 800-900rpm. Po włączeniu wszystkich dostępnych odbiorników prądu zaczynają przez chwilę falować w zakresie 500-1000 żeby po chwili ustabilizowac się na poziomie 800. Gdzie szukac przyczyny ? Regulator napięcia ? Moze ktoś wie ?
  
 
Możliwe ze regulator ale ja bym jeszcze sprawdził szczotki w alternatorze jak są zużyte to może nie dawać odpowiedniego prądu (ewentualnie kable - słaba masa lub zły kontakt w okolicach alternatora)
  
 
I sprawdź klemy akumulatora ja miałem ostatnio luźną i nie całkiem założoną klemę plusową. Z góry wyglądało ok dopiero jak łapke przyłożyłem stwierdziłem luz. Objawy brak zasilania na starcie (nie zawsze) i bujanie obrotów na luzie hamując przed skrzyżowaniem.
  
 
też mam podobnie w poniaczu mpi. na stronie mitsubishi znalazłem parę przyczyn, który zamierzam się przyjrzeć bliżej w najbliższym czasie. mianowicie. w autkach starszych niż 7 lat może występować uszkodzenie kondensatorów w komputerze ECU. objawy mogą byc różne, nawet brak możliwości odpalenia autka. naprawa jest prosta i tania. drugie to właśnie alternator. wymiana szczotek razem z regulatorem może poprawić parametry prądowe na wolnych obrotach. koszt ok 100 zl. warto też sprawdzić tranzystor mocy ( u mnie umiejscowiony na kolektorze ssącym przy wtryskach). wystarczy miernik uniwersalny.
  
 
Cytat:
2005-02-07 21:13:54, zabel pisze:
..w autkach starszych niż 7 lat może występować uszkodzenie kondensatorów w komputerze ECU. objawy mogą byc różne, nawet brak możliwości odpalenia autka. naprawa jest prosta i tania.


Zakładając że zrobisz to sam i że to tylko kondensatory. u mnie kondensator "wylał" elektorlit na jeszczejakiś element (chyba dioda) i naprawa w Bosch Service 350 PLN Chyba że było coś jeszcze. w każdym razie mam teraz 6 m-cy na zrobienie buga bo jest gwarancja
  
 
kondenstaorki już kupione. mam tylko nadzieję, że jak rozbiorę to nic więcej się nie okaże. na wszelki wypadek znalazlem już komputer za 50 zł.
  
 
Jeśli nie masz na razie objawów to powinno być ok ale lepiej nie zwlekaj do osttniej chwili bo rzeczywiście koszt może wzrosnąć. Kupiłeś elektrolityczne czy tantalowe?
  
 
niestety tantale mają za małe napięcia. wziąłem trochę bezpieczniejsze od standardowych elektrolity.
  
 
Też o tym słyszalem, natomiast nie wiem czy się nie mylę ale kuzyn mówił coś o ceramicznych - może to są te tantalowe? i podobno trochę drogie... Powodzenia w pracy
P.S. Pamiętasz o tym żeby lutownica nie była transformatorowa !!!
  
 
tak oczywiście. dzisiaj nabyłem. całe 11 złotych.
  
 
No to powodzenia Kardochirurgu melduj o wynikach zabiegu na otwartym serduszku Mam nadzieję ze pacjent będzie bezawaryjny
  
 
pytanie nr 1 : jak sprawdzić tranzystor mocy ? Mówisz że jest na kolektorze zasilającym, u mnie pewnie też gdzieś w tej okolicy. Co do regulatora : znalazłem namiary na podobno oryginalne za jedyne 83zł za komplet ze szczotkami- http://aukcjewp.wp.pl/show_item.php?item=41230760 gość odpisał że posiada w ofercie.
  
 
daj mi maila do siebie to Ci wyślę skana. co do szczotek to zapytano mnie w sklepie nawet o nazwę producenta alternatora więc nie zaryzykuję wysyłki.
  
 
e-maila dopisałem do profilu. Czekam na zdjęcia
  
 
dzięki @zabel za zdjęcia, szkoda tylko że nie można ich odczytać. Niby są w formacie *.gif, ale niestety nie są. Możesz przekonwertować na *.jpg i przesłać jeszcze raz ? Tego co dostałem nie da się oglądnąc przy pomocy niczego. Z góry dzięki
  
 
zamieszczę dla wszystkich. sprawdzanie tranzystora mocy w MPI tranzystor mocy

no i lokalizacja zaznaczony zieloną obwódką i "szczałką"

[ wiadomość edytowana przez: zabel dnia 2005-02-09 00:26:21 ]
  
 
jeszcze raz dzięki za zdjęcia.Poszukam i sprawdzę