MotoNews.pl
  

Sportowy wydech

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
mam pytanie jak sie wstawia sportowy tłumik do samochodu ,zwiększa sie wtedy spaleanie pytam bo nigdy nuie maiłem z tym doczynieni a słyszałem ze samochod pali wtedy wiecej
  
 
nie pali wiecej, jedynie dzwiek moze sie zmienic
  
 
jeśli zmodyfilkujedz wydech to silnik może zacząć więcej palić , to samo dotyczy zmiany dolotu (stożki, strumienice itp.)
  
 
ale sam koncowy tlumik nie wplynie raczej na spalanie ani na osiagi
  
 
Tłumik nie może wpłynąć na spalanie i to większe!!!Bo nie ma z tym nic wspólnego!!! Sportowy (uniwersalny nie dedykowany) tłumik umożliwia łatwiejsze wydostawanie się spalin oraz zmianę brzmienia.
  
 
skoro twierdzicie,że źle dobrany tłumnik nie wpłynie na spalanie to ok, w takim razie konstruktorzy projektując jednostkę napędową brali bo uwage tylko poziom hałasu i jak rurki pogiąć aby to wszystko wlazło

wg mnie źle dobrany tłumnik napewno wpłynie negatywnie na osiągi i spalanie
  
 
wiadomo ze jak wstawisz jakis tlumik od seicento czy nawet od 316 do 325 to bedzie gorzej ale te sportowe uniwersalne tlumiki nie wplyna na spalnie czy osiagi, jedynie na dzwiek. a watpie zeby ktos tu chcial kupowac dedykowany tlumik remusa czy sebringa za 2000zl
  
 
Cytat:
2005-02-05 12:16:13, toptuning pisze:
skoro twierdzicie,że źle dobrany tłumnik nie wpłynie na spalanie to ok, w takim razie konstruktorzy projektując jednostkę napędową brali bo uwage tylko poziom hałasu i jak rurki pogiąć aby to wszystko wlazło wg mnie źle dobrany tłumnik napewno wpłynie negatywnie na osiągi i spalanie


Nawet uniwersalny tłumik sportowy dobierany jest do pojemności i mocy auta aby go nie zdławić a konstruktorzy tychże tłumików polepszają fabrykę poprzez zwiększenie średnicy rur oraz odpowiedniego ich układu aby spaliny swobodniej wydobywały się ot co
  
 
wiecie co nie będę sie z wami tu spierał ale poczytajcie troche na temat dolotów i wydechu np. artykuły p.Węglarskiego lul p.Pachonia
nie jestem ekspertem ale przez 4 lata byłem dystrubutorem Remusa i Sebringa oraz dwóch czołowych polskich firm Michael oraz KM i zaliczyłem wiele wykładów na ten temat
  
 
[QUOTE] [/nie jestem ekspertem ale przez 4 lata byłem dystrubutorem Remusa i Sebringa oraz dwóch czołowych polskich firm Michael oraz KM i zaliczyłem wiele wykładów na ten temat
QUOTE]i jak widać na h..j ci sie zdało przeciż z góry wiadomo że im mniej porów wydechu tym lepiej (nie dotyczy 2t)
  
 
Cytat:
2005-02-05 20:50:15, hz10 pisze:
[QUOTE] [/nie jestem ekspertem ale przez 4 lata byłem dystrubutorem Remusa i Sebringa oraz dwóch czołowych polskich firm Michael oraz KM i zaliczyłem wiele wykładów na ten temat QUOTE]i jak widać na h..j ci sie zdało przeciż z góry wiadomo że im mniej porów wydechu tym lepiej (nie dotyczy 2t)


więc proponuje wstawić uniewerslany "sportowy wydech" do silnika np 4litry i gratuluje zysku mocy
wejdż pod auto sprawdż średnice rur np. w 525i a potem porównaj to z ofertą "uniwersalnych sportowych" ciekawe czy znajdzesz z krćcem wejściowym o tekiej średnicy lub większej, rezonans też nie ma znaczenia tak?
  
 
Też uważam że sam końcowy tłumik (bo nie mówimy o całym układzie) nie wpłynie na spalanie, ale Toptuning ma poniekąd racje, układ wydechowy nie jest tylko po to aby wyciszyć spaliny i wyprowadzić je na zwenątrz. Bardzo istotna jest średnica rur ,ilość tłumików oraz długość całego wydechu, bo to wszystko wpływa na odpowiednie ciśnienie w układzie wydechowym!!!! nie można sobie wywalić tłumików i wsadzić prostej rury, lub dać do 1.6 rury z M3 bo wtedy samochód straci na mocy bo spadnie ciśnienie. Bardzo łatwo to zauważyć w turbodieslach, mi kiedyś urwał sie wydech zaraz za kolektorem , w Golfie 3 TDI, samochód jechał jak by nie miał turbo, miałem wrażenie że stracił z 40KM!!!! Tak więc nie można lekceważyć wydechu i traktować go jako coś co tylko wyprowadza spaliny na zewnątrz, bo jak by tak było, to wylot rur był by zaraz za silnikiem.
  
 
Dlatego napisałem żę tłumiki dobierane są do pojemności i mocy aby nie zdławić silnika. Średnica rur ma tu ogromne znaczenie!!!Główna zasada byle nie cieńsze niż oryginalne a będzie dobrze
  
 
Cytat:
w Golfie 3 TDI, samochód jechał jak by nie miał turbo, miałem wrażenie że stracił z 40KM!!!! Tak więc nie można lekceważyć wydechu i traktować go jako coś co tylko wyprowadza spaliny na zewnątrz, bo jak by tak było, to wylot rur był by zaraz za silnikiem.

ta zapomniałeś chyba dodać że urwało ci wydech razem z turbiną i dlatego zgubił 40km a co do drugiej części cytatu to czy widziałeś aby w bolidach f1 ktoś stosował tłumik? bo ja widziałem tylko rury wszystkie odpowiedniej długości a może to była fatamorgana
  
 
ktos tu napisał że wydech ma wpływ na osiągi, moc itd. owszem ma ale im element modyfikowany jest dalej od silnika tym mniejszy jego wpływ na te parametry. w silnikach spalinowych jest tzw przedmuchiwanie, lub przepłukiwanie cylindrów i na to rzeczywiscie ma wpływ układ wydechowych, jednak w silnikach dwusuwowych jest to znaczenie bardziej potrzebne niż w czterosuwach. tak czy siak wymiana końcowego tłumika zapewne ma wpływ na osiągi silnika, jednak nie tak duży jak to pokazują ulotki reklamowe producentów tłumików.
pozdrawiam
  
 
Myśle, że Marcin ujoł to bardzo delikatnie, ja bym powiedział tak - NIC NIE ODCZUJECIE zmianą samej końcówki, no może to że autko pojedzie no szybciej o ok 2km/h
Jeżeli robić jakiś tuuning mający wpływ na jazde to ja bym się zabrał za sam silnik i jego elektronike.
  
 
Hz 10 jeśli ty porównujesz technologie F1 do seryjnych samochodów drogowych i nie widzisz między jednym i drugin żadnej różnicy, to jakakolwiek dalsza dyskusja jest bezcelowa!
  
 
sprecyzuje to dokładniej. im zmiany następują bliżej silnika tym wiekszy maja wpływ na jego osiągi. im dalej tym ten wpływ mniejszy.
ja sam załozyłem zamiast oryginalnego (nowego) taki prawie pusty o średnicy końcówki 12 cm i jakos nie czuję różnicy. może dlatego ze i ze starym i z nowym moja 22 letnia E-28 chodzi jak błyskawica
pozdrawiam
  
 
Marcin ja też uważam że sam końcowy tłumik nic nie da!!! będzie głośniej i nic pozatym!!!, ale ja we wcześniejszych wypowiedziach mówiłem o całym układzie, od kolektora do końca i o tym że nie można wyprowadzić sobie rury z kolektora odrazu przy przednim kole bo samochód straci moc poprzez spadek ciśnienia w ukłądzie. Jak by tak nie było to na rynku można by było kupić tylko tłumiki uniwersalne, i różniły by się tylko hakami montarzowymi, a skoro do samego bmw e36 jest z 6 rodzajów tłumików (i nie mówie tylko o końcowym) to chyba coś w tym jest!!!!!!!

[ wiadomość edytowana przez: daz dnia 2005-02-06 17:17:01 ]
  
 
daz - w tym jest tylko marketing i chędż sprzedaży produktu orad demokracja w postaci możliwosci indywidualnego wyboru danego towaru. Może różnią sie np materiałem wykonania, trwałością no i tak jak mówiłem, na jednym jedzie 2km/h szybciej a na innym może nawet wolniej! Ale na pewno nie będą to znaczne wartości. Myśle że fabryka najlepiej wie co dobre, szczególnie w bmw. Ale jeżeli ktoś się upiera to ja polecam zamówić cały wydech np u Alpiny, Hammana'a i tym podobnych tunerów, wtedy moooże będzie jakaś różnica, ale ich wydechy pewnie są również przzysttosowane do "ich" silników i elektroniki!