MotoNews.pl
  

Kilka pytanek o Poloneza

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam jestem w trakcie poznawania Poloneza, mam kilka pytanek:

1. Jak duży bak ma polonez? (1.9 GLD)
2. Czemu dmuchawa włączona jest na maxa, a z kratek nawiewu ledwo ledwo co dmucha (tak samo na szyby i nogi)?
3. Podczas hamowania ściąga w lewo gwałtownie, trzeba się siłować z kierownicą żeby ujechać prosto, bo wręcz wyrywa z rąk
4. Czy to normalne zebym na pełnym baku przejechał 500 km ( w tym 300 po mieście? - 1.9 GLD)
5. Gdzie w Polonezie 1.9 GLD umieszczony jest regulator napięcia?

Bardzo prosze klubowiczów o odpowiedzi, Pozdrawiam
  
 
ad1) tyle samo co inne PN
ad2) powodów moze byc wiele, np "zarośnięta" nagrzewnica, niedziałajacy zaworek itd.
ad3) masz starszy typ hamulców a co za tym idzie trzeba czesciej dbac o ich stan, tzn, czeka cie czyszczenie zacisków i wymiana uszczelniaczy
ad4) mozliwe, wszystko zalezy od stanu silnika
ad5) nie wiem ale wyjscia sa dwa, albo w alternatorze albo na wew. stronie nadkola.
  
 
1. Czyli dokładnie ile?
2. A może można coś przeczyścić, tylko co i jak?
3. Czy może być winny wspornik układu kierowniczego?
4. Silnik zegarek, nie kopi, 120 000 przebiegu, 30 barów kompresja
5. Na nadkolu nie ma.
  
 
Cytat:
2005-02-05 20:31:59, hepos pisze:
1. Czyli dokładnie ile?



45 litrów.
  
 
Zajrzyj tutaj
  
 
Cytat:
hepos pisze:
2. A może można coś przeczyścić, tylko co i jak?


czyszczenie nie zawiele sie da, zaworek jest tani wiec nikt go nie czysci tylko wymienia, a chlodniczke nagrzewnicy to poczytaj kilka postów o nagrzewaniu, tam sa ciekawostki jak i czym udrazniac.
Cytat:
3. Czy może być winny wspornik układu kierowniczego?


winny !? czego... ze skrzypi jak skręcasz ale jak Cie sciaga w jedna strone to winne są hamulce, bo jedna strona mocniej łapie i ona Cie sciaga a druga jest zapieczona i ona pomaga sciagać tej mocniejszej.
Cytat:
4. Silnik zegarek, nie kopi, 120 000 przebiegu, 30 barów kompresja


noga cegła badz dziurawy bak lub inne..
Cytat:
5. Na nadkolu nie ma.


no to w alternatorze jest
  
 
Cytat:
2005-02-05 20:06:17, hepos pisze:
2. Czemu dmuchawa włączona jest na maxa, a z kratek nawiewu ledwo ledwo co dmucha (tak samo na szyby i nogi)? 3. Podczas hamowania ściąga w lewo gwałtownie, trzeba się siłować z kierownicą żeby ujechać prosto, bo wręcz wyrywa z rąk 4. Czy to normalne zebym na pełnym baku przejechał 500 km ( w tym 300 po mieście? - 1.9 GLD) 5. Gdzie w Polonezie 1.9 GLD umieszczony jest regulator napięcia? Bardzo prosze klubowiczów o odpowiedzi, Pozdrawiam



Miałem kiedyś poldka w dieslu więc troche o nim wiem.
ad.2 Spróbuj otworzyć na max grzanie i nawiew zimnego powietrza wtedy przez nagrzewnice dopiero poleci jakieś powietrze, jak nie poleci to masz zapchaną liściami lub pourywane cigna, jak poleci zimne to masz nagrzewnice zapchaną kamieniem (polecam wymianę na nową wiem że drogo)
ad.3 co do ściągania to zacznij od hamulców bo jak napisałeś to sciąga przy hamowaniu.
ad.4 te modele naprawdę niewiele paliły i gdyby nie rdza to jeździłbym pewnie do tej pory
ad.5 regulator napięcia jest na alternatorze jak dobrze pamiętam to w jednej obudowie razem ze szczotkami, ale głow nie dam
Generalnie diesle 1.9 w poldku jest super sprawa
  
 
Cytat:
krzychk1:
ad.5 regulator napięcia jest na alternatorze jak dobrze pamiętam to w jednej obudowie razem ze szczotkami, ale głow nie dam


ha.. zgadłem
  
 
A ILE LITRÓW MA REZERWA W POLONEZIE? (1.9 GLD )
  
 
Między 4,5 a 7, chyba że w twoim egzemplarzu jest inaczej Pytanie z gatunku jak nie sprawdzisz sam to się nie dowiesz na pewno.
  
 
Cytat:
2005-02-06 18:57:36, hepos pisze:
A ILE LITRÓW MA REZERWA W POLONEZIE? (1.9 GLD )



Jak zapowietrzysz diesla to się dowiesz
  
 
Wlasnie mi sie zaświeca rezerwa jak na wkaźniku jest 1/4, dziwne pozatym ten wskaźnik jakiś dziwny. Zalałem do fulla, przez 200 km wskazówka stała potem przez 30 km praktycznie zeszła na 3/4. Potem praktycznie w oczach schodziło...
  
 
Cytat:
Generalnie diesle 1.9 w poldku jest super sprawa


Gdyby nie to ze rama lekko nie wydalała
Ale poza tym to w dosc duzym stopniu sie zgadzam
Pozdro
  
 
Jak sam piszesz jest to tylko wskaźnik paliwa czyli pokazuje ci w przybliżeniu zawartość paliwa w baku. Jego zakres często nie jest liniowy. U mnie na benzynce przy 30 l pokazuje mi full a dopiero przy ok 22l zaczyna się jakaś reakcja. Jego konstrukcja jest dość prymitywna. Pływak poprzez dźwigienkę steruje suwakiem przesuwającym się po drucie oporowym. Jeżeli drut jest nawinięty nierównomiernie lub są zmiany napięcia w sieci samochodu to wskazania będą mocno odbiegać od rzeczywistości. Wskaźnik rezerwy jest jeszcze bardziej prymitywny. Po prostu gdy pływak opadnie niżej to suwak dodatkowo dotyka do blaszki powodując zapalenie się kontrolki. W zależności od stopnia dogięcia blaszki masz większą lub mniejszą rezerwę .
  
 
Niezakladalem osobnego postu bo mam rowiez kilka pytan odnosnie poldka z tym ze 1.6 GLE B+G '94

1. Na wyciagnietym ssaniu obroty sa tylko ok 1200-1300??Dlaczego?? (oczywiscie benzyna)

2. Co moze byc przyczyna swiecenia kabli WN? Mialem stare-swiecily zalozylem nowe i tez swieca!Na starych auto przerywalo, na nowych nieprzerywa ale czesem mam wrazenie ze auto chodzi na 3 gary (szczegolnie jak jest zimne)

3. Czy wina dziwnych obrotow (czasem mam obroty okolo 1100, a po powtornym odpaleniu tylko np ok 700) moze byc "zielony kabelek" - objawy na benzynie i gazie.


[ wiadomość edytowana przez: elltry dnia 2005-02-07 18:44:18 ]
  
 
Czy ktos z Was moglby mi odpowiedziec??
  
 


[ wiadomość edytowana przez: automatic dnia 2007-02-23 13:45:11 ]
  
 
Świece maja juz przejechane z 10 tys ale przerwe maja OK
  
 


[ wiadomość edytowana przez: automatic dnia 2007-02-23 13:44:43 ]
  
 
A jak się ma oś przepustnicy w gaźniku ? Może ma luzy i zasysane jest lewe powietrze, przez co obroty skaczą. Nierównomierność obrotów występuje na benzynie czy na gazie ? Jeżeli tylko na gazie to być może należałoby przejrzeć parownik? Może membrana jest już stara i twarda , może parownik jest brudny, może filtr gazu jest do wymiany. Co masz na myśli mówiąc o świecących kablach ? Że mają przebicia ? Jak mają przebicia to do wymiany. Jeżeli kabel ma przebicie to wtedy dany zapłon wypada i silnik będzie chodził nierówno. Zwłaszcza jak będzie zimny, wtedy jeszcze może być wilgoć na kablach , co dodatkowo powoduje skłonność do przebić na instalacji WN.