MotoNews.pl
4 Problem z olejem w filtrze powietrza (81750/45)
  

Problem z olejem w filtrze powietrza

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
mk5 gaznik

wczesniej jak ostatnio w zimniejsze dni jezdzilem malo to z oleju robilo mi sie w odmie i na korku od oleju masełko, teraz kilka dni jezdzilem ostrzej na 3 biegu do 70-80 wygrzalem olej i sie rozrzedzil, ale za to dmucha mi przez odme z pokrywy silnika do obudowy filtra powietrza (pucha na silniku), filtr mam caly zaolejony, przez laczenie obudowy z dolotem powietrza olej zaczal wyciekac na pokrywe silnika i na kolektor wydechowy, zaczelo sie to wszystko smazyc i dymic, wytarlem naciekly olej aby sie nie zapalil i koncowke odmy wsadzilem narazie do butelki zamiast do obudowy filtra, wlot do obudowy filtra zaslepilem.

Co moze byc przyczyna przedostawania sie oleju do filtra powietrza?
Znajomy powiedzial ze najprawdopodobniej zuzyly sie pierscienie na tlokach i przepuszczaja olej, ponadto zauwazylem ze przy otwartej klapie podnosi mi sie korek oleju, a co kilka minut wystrzela w gore, jak by nie byl przywiazany i przygnieciony przez klape to pewnie bym go zgubil, uszczelka w nim nie jest zamocna.

dzieki z gory

[ wiadomość edytowana przez: ManiaQ dnia 2005-02-06 21:14:41 ]
  
 
może masz zapchane odpowietrzenie silnika ??
  
 
Miałem to kiedyś w starym eskorcie Mk4, zwłaszcza z tym korkiem który wylatywał w powietrze jak z procy. Niestety diagnoza : SILNIK DO REMONTU. Oby u Ciebie okazało się coś innego.
 
 
tak z tego co piszesz to bym stawial na pierscienie, a tak swoja droga to nie wiedzialem ze koreczek od oilu potrafi strzelac
  
 
Cytat:
2005-02-06 21:51:41, micab pisze:
może masz zapchane odpowietrzenie silnika ??



ale ktore odpowietrzenie silnika? czy chodzi o ta rurke ktora laczy glowice z pokrywa silnika? ale jezeli ta odma jest zatkana to chyba cisnienie w bloku bylo by wyzsze niz powyzej zaworow i korek oleju nie wyskakiwal sam, swoja droga silnik pracuje mi dosc glosno i niezbyt miarowo, moze i jest zapowietrzony, na zimnym silniku dosc dlugo utrzymuja mi sie wysokie obroty ok 2000 przez ok 10min., jak odpialem czujnik temp. powietrza przy kolektorze dolotowym to mi czas sie obnizyl do 5 minut teraz znowu go podpialem i znow jest ok 10 min.
  
 
Cytat:
2005-02-06 21:56:45, neonek pisze:
Miałem to kiedyś w starym eskorcie Mk4, zwłaszcza z tym korkiem który wylatywał w powietrze jak z procy. Niestety diagnoza : SILNIK DO REMONTU. Oby u Ciebie okazało się coś innego.



cyz to ze piszesz REMONT duzymi literami oznacza ze to DUZY remont? co konkretnie wtedy remontowales w swoim przypadku i ile to z grubsza kosztowalo?
  
 
w 16v jest chyba kilka tych odpowietrzeń, niewiem jak w 8v, tzn ja się na tym nie znam, poprostu jak mi olej do filtra leciał i pojechałem do znajomego mechanika to zdiagnozował, że to właśnie zapchen odpowietrzenie jest powodem, jak urdrożnił te rurki to leci teraz o wiele mniej
  
 
odpowietrzenie korbowodu.... po prawej stronie z tylu silnika..... idzie rurka z bloku do pokrywy zaworow.. przedmuchaj ja....
  
 
w moim przypadku remont oznaczał wymianę silnika ale dlatego że trafiłem okazyjnie silnik nówkę bez papierów za 700 zł. Oczywiście plus koszty robocizny nie pamiętam ale coś około 400 zł. Czy twoje auto gorzej zapala jak jest ciepły? Tak było w moim przypadku. Jeśli tak to na 100% remoncik. Ale jest jeszcze mała ciekawostka. Po wymianie silnika na ten nowy dalej waliło olejem do filtra. Okazało się że przyczyną był taki zawór podcisnieniowy. Niestety nie wiem jak się nazywał ani jaka była jego rola. Może u Ciebie trzeba pójść w tym kierunku.
 
 
Cytat:
2005-02-06 22:48:45, liked pisze:
odpowietrzenie korbowodu.... po prawej stronie z tylu silnika..... idzie rurka z bloku do pokrywy zaworow.. przedmuchaj ja....



to chyba sciagalem ta rurke i bylo w niej troche maselka, jutro przeczyszcze ja jakims wyciorkiem, oby to pomoglo
  
 
jesli ci wypucha olej... moze byc jeszcze tak, ze do oleju ci sie dostaja spaliny,..... czyli uszczelka do wymiany.
  
 
Cytat:
2005-02-06 22:51:08, neonek pisze:
...Czy twoje auto gorzej zapala jak jest ciepły? Tak było w moim przypadku. ...



mi dobrze zapala czy jest silnik cieply czy zimny, tylko te obroty wysokie na zimnym dlugo sa, czasami tylko mi przygasna kontrolki jak zapalam, ale to raczej wina aku w moim przypadku, jezdzi sie na swiatlach, do tego radio, a ja dziennie wiele nie jezdze do max 15-20km do pracy, troche po miescie i spowrotem, wiec nie bardzo ma sie kiedy doladowywac, to jak tak mi troche kontrolki przygasaja, to co ok 2 tyg. troche go podladuje ze 4h i jest ok, do tego zapalam silnik przy wlaczonych swiatlach, aby ich nie zapomniec wlaczyc, a wylaczaja mi sie po wylaczeniu stacyjki, wiec tak siedza sobie na 2 zabku przelacznika zespolonego
  
 
Mi tez sie wydaje,ze to cos z odpowietrzeniem,ale co i jak nie powiem bo nie mam pojecia jak to sprawdzic itp.
  
 
Cytat:
2005-02-06 23:00:56, liked pisze:
jesli ci wypucha olej... moze byc jeszcze tak, ze do oleju ci sie dostaja spaliny,..... czyli uszczelka do wymiany.



moga to byc spaliny po widoku musze sie przyjrzec ale raczej spod korka oleju dmuch nie do konca przejrzyste powietrze jakby ze spalinami, tylko ktora tp uszczelka?

bo mi troche do tego leci spalin z uszczelki miedzy kolektorem wylotowym a rurami wydechowymi i na laczeniu pierwszego i srodkowego tlumika
  
 
Cytat:
moga to byc spaliny po widoku musze sie przyjrzec ale raczej spod korka oleju dmuch nie do konca przejrzyste powietrze jakby ze spalinami, tylko ktora tp uszczelka?



A w ogóle mocno dmucha spod korka/z bagnetu?


Jeżeli odpowietrzeniem skrzyni korbowej wybija tyle oleju że zalepia filtr powietrza to może być to problem z odpowietrzeniem ale bardizej prawdopodobny jest kończący się żywot silnika Oczywiscie możliwe jst wydmuchanie uszczelki pod głowicą w taki sposób sże komprsja ucieka do magistrali olejowej - ale to raczej nie podniesie ciśnienia w skrzyni korbowej, a tets kompresji to wykaże. Ciśnienie w skrzyni korbowej podniosą za to przepuszczające pierścienie
  
 
Uwaga ode mnie jeśli już włożyłeś odmę do butelki to pamiętaj coby wyciąć jakiś otwór w tejże butelce bo jak masz szczelnie włożoną odmę w butelkę to nie masz odpowietrzenia.
Ja u siebie dość długo (do sprzedaży auta) jeździłem z odmą w butelce i było git
  
 
dzis zrobilem ok 20 km z tą odma w butelce i nie nacieklo tam oleju za bardzo moze z 1/4 -1/3 łyżeczki, pokrywa silnika czysta, nie kapie na kolektor, dziura w butelce jest, ale przeczyszcze dzis tą odme z korbowodu do pokrywy zaworów, bo pobieżnie zajrzałem do niej i jest zanieczyszczona w środku
  
 
odma z korbowodu do pokrywy zaworów jest drożna, a przez 4 dni w butelce 0,5 litra po napoju uzbieralo sie ze 4 cm oleju tylko taki jakikś on nieklarowny jest wymienialem go w październiku/listopadzie jakoś
  
 
mi też się wydaje że to uszczelka pod głowicą zrób taki mały teścik rozgrzej silnik w 5 min na lekko podwyższonych obrotach wyjmij korek i bagnet jeśli bedzie dawał dymek podobny do papierosa czyli zabarwienia białego to pewne że uszczelka a co dodatkowo to się okarze! pozdro dla ciebie!
  
 
Według mnie to dokładnie to co napisał Azrael. Masz taki sam silnik jak ja, i dokładnie takie same objawy. Najpierw strzelał korek, aż w końcu zginął podczas jazdy a potem kapiący olej na kolektor. Też jeździłem z odmą butelce. U mnie to były pierścienie, gdyby wytrzymał jeszcze parę miesięcy do wejścia do uni to pewnie przytargałbym nowy silnik a tak został mi remoncik. Nowe tuleje, nowe popychacze, regenerowany wałek rozrządu, robota głowicy, generalnie kompletny remoncik to koszt części 2500zł + 500 dałem za robociznę.