MotoNews.pl
  

Akumulator ZAP - Plus CA/CA ?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
We wrześniu 2003 kupiłem w/w akumulator - 62 Ah, 480 A prądu rozruchowego w/g normy EN.
Chciałbym prosić o rozszyfrowanie tego CA/CA ?
Gwarancja niestety przepadła, a strona firmowa www nie chce się otworzyć.
Dziwna sprawa z tym akumulatorem. Z jakiegoś powodu całkowicie się rozładował kilka dni temu przy probach rozruchu auta. Wczoraj zabrałem go do pracy do naładowania. Napięcie przed ładowaniem pokazał 12.3 V, gęstość elektrolitu od 1.15 do 1,18. Po włączeniu pociągnął ok 6,5 A przy 12,6 V i potem bardzo ładnie brał ok 6 A przez 6 godź do nap 13,9 V. Następne pół godź to spadek prądu prawie do zera i napięcie 14,6 V.
Do tej pory wygląda nieżle. Niestety dzisiaj ponownie sprawdziłem gęstość elektrolitu i tu niespodzianka...........aerometr pokazał prawie identyczne wartości jak przed ładowaniem.......podłączyłem pod prostownik.......14.4 V, szczątkowy prąd ładowania ??
No i nie wiem czy jest naładowany, czy nie? Pomyślałem, że może w tym Ca/Ca jest odpowiedź ?
Z góry dziękuję za każdą informacje na ten temat.
Pozdrawiam !
  
 
Ca/Ca to prawdopodobnie oznaczenie konstrukcyjne akumulatora które oznacza ze do jego budowy zastosowano wapń. Zastosowanie wapnia ma zmniejszać procesy samowyladowania akumulatora
  
 
Witam.
Miałem ten akumulator, był zamontowany jak kupiłem samochód.
Co ciekawe kupiony pół roku temu, czyli jeszcze na gwarancji.
Jak się okazało był do d... Nie trzymał ani pojemności, ani napięcia, a poziom elektrolitu prawie dotykał płyt. Ładowałem go dosłownie co drugi dzień. Po dłuższym kręceniu padał na amen, a jak przyszedł mrozek -10 to mogłem zapomnieć, że w ogóle odpalę rano samochód...
Wkurzyłem się i kupiłem nową Centre Plus - niebo a ziemia.

Ca/Ca to opis konstrukcji akumulatora o PODOBNO zmniejszonym zużyciu elektrolitu (czytaj wyżej...).

Myślę, że z tymi ZAPami jest tak, że zależy jaki egzemplaż Ci się trafi, widocznie mam popadły kiepskie.
  
 
Ja mam już cztery lata akumulator polskiego Auto Parta i nie mam zastrzeżeń co do niego. A opisane przez Ciebie objawy sugerują opad masy czynnej. Spowodowane jest to złym użytkowaniem akumulatora bądź wadą fabryczną.
  
 
bądz jeszcze źle przykręconym akumulatorem podczas uzytkowania
  
 
najlepsze sa centry... ja mam centre z 1993 roku, 60Ah prad rozruchowy jakis smieszny ale za kazdym razem jak wsiade do klasyka moge na nia liczyc... ladowanie raz na pol roku ale to dlatego ze nie uzywam auta i tylko stoi w garazu
  
 
W zeszłym roku, zakupiłem w Praktikerze akumulator nazywający się Budget 60Ah do FSO 125p. Wyprodukowany przez zakłady... Centra - tak jest, rodzima produkcja. Instrukcja twierdzi iż nie nalezy go doładowywać i tego też nie robię. Akumulatorek działa, puki co znakomicie i odpala w najcięższe mrozy. Mam nadzieję, że będzie mi długo służył. Acha prąd rozruchowy - coś około 500 lub 460.
  
 
Cytat:
bądz jeszcze źle przykręconym akumulatorem podczas uzytkowania


Złe przykręcenie akumulatora lub nawet uszkodzony amortyzator może spowodować wadliwe działanie akumulatora
  
 
Cytat:
Acha prąd rozruchowy - coś około 500 lub 460.


Faktyczny prąd rozruchowy w akumulatorach wynosi max. 300 Amper. Wartość ta jest mierzona wg. DIN i informuje nas o wartości użytkowej prądu, tzn ile możemy max. z niego wyciąnąć. Niestety wielu producentów nie podaje tej wartości, podając tylko wartość maxymalną mierzoną bez obciążenia akumulatora.
Poza tym jeżeli mielibyśmy z akumulatora czerpać prąd o natężeniu 500 A , to musielibyśmy zastosować przewód o średnicy co najmniej 5 cm!!!
  
 
Moj ojciec mial podobne problemy z tym aku - sprawowal sie ok chyba pol roku a potem zaczely sie problemy - auto slabiutko krecilo az pewnego razu w ogole nie odpalilo, na szczescie byla gwarancja - reklamacja zostala uznana i dostal nowy - ciekawe jak dlugo ten pochodzi