MotoNews.pl
  

126 z silnikiem od Garbusa

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jak w temacie czy da się go wcisnąć??Bo jak dla mnie to lepsze rozwiązanie niż w silnik z CC czy innych autek.
  
 
a dlaczego niby lepsze?? uwazasz ze garbus mial takie kopyto>?
  
 
obecnie jeżdże garbusem 1.3 i powiem że to kurestwo żre jak banda ludożerców a silnik mam elegancki.

samego silnika nie wsadzisz raczej do malca bo on w garbie jest zawieszony tylko do wielkiej mocnej skrzyni i tylko na niej sie trzyma, a poza tym powinien wejść
  
 
http://motonews.pl/forum/?op=fvt&t=20202&c=0&hq=&f=25&m=flat

http://motonews.pl/forum/?op=fvt&t=15954&hq=vw&f=25&m=flat

Kiedyś też nad tym myślałem... Ale obliczając koszty swapa wole sie bawić 650tką.
  
 
Cytat:
2005-02-07 10:59:13, _Arti_ pisze:
obecnie jeżdże garbusem 1.3 i powiem że to kurestwo żre jak banda ludożerców a silnik mam elegancki.



1. a ile wazy taki silnik od garba?
2. do jakich obrotow sie kreci?
pzd c.
  
 
to jest silnik niskoobrotowy, więc nie ma sensu go wysoko kręcić zreszta nie mam cierpliwości przy 5 tyś więc zmieniam bieg.
dodam że ciągnie od dołu, wiec silnik z charakterystyką dołową, każdy ma chłodniczke oleju seryjną, różne doloty gaźniki itd.

nie wiem ile wazy silnik ale mam 2 komplet ( silnik-skrzynia) w garazu.
  
 
Napewno ma lepsze kopyto od malucha Nie mam co ukrywać ja kaszlaczka używam na codziń i bawienie sie chłodnicą i te rury przez samochód mi nie pasują A Garbus też ma chłodzenie powietrzem. Ale jak koszty rzeczywiście duże to nie ma sensu
  
 
I robia z tym silnikiem wiele fajnych rzeczy.

Duzo patentów jest po sieci - silnik równie czesto przerabiany jak 650 w maluchu .
Ale lepszy imo central z silnikiem FIATA.. Bo inaczej sie z garba nie wsadzi.
  
 
Silnik moim zdaniem bardziej nieepokowy niżeli maluch Nie wspomnę o chorym spalaniu. Co do dynamiki to po zainwestowaniu może oczywiście być ciekawą jednostką ale i tak wolę 126p z wiadomych względów;] Nie wspomnę, że częsci do garbatych są tragicznie drogie!! do kaszla natomiast prawie wszystko na złomie wyszarpniesz;]
  
 
Jednak macie racje Osiągi nie są aż tak dobre żeby dawać tyle kasy za części. Będe musiał grzebać przy 650 bo nie ma mowy żebym montował silnik wymagający chłodnicy :/
  
 
porthos ma z tylu chlodnice odpada ciagniecie przewodow przzez cala fure
  
 
A ma ktoś zdjęcia i wszelkie info tak umieszczonej chłodnicy??
  
 
POrthos pewnie ma ...
  
 
Cytat:
2005-02-08 00:00:29, Ostry87 pisze:
A ma ktoś zdjęcia i wszelkie info tak umieszczonej chłodnicy??


Na stronie126fan w dziale swap center widac na fotkach
  
 
dzieki Ale tam ciasno pod maską burdel lekki Ale lepsze to niż te rury przez samochód puszczane. Ale nie widze cosik robić w silniczku bez wyjmowania go
  
 
heh.. silniki z garba wcale nie sa takie mocne.. to zreszta zalezy jaki bo z tego co wiem to sa 1200 1300 i 1600. kumpel kupil se ostatnio 1300 - wsysam go z kazdej strony jak chce.. zreszta kiedys wsiadl do mojego fiacika - i powiedzial ze napewno lepiej zapierdala "jezdzi sie jak gokartem stary.. " hehe tak powiedzial! pozatym to sa jedne z wiekszych silnikow chlodzonych powietrzem dlatego nie lubia byc tuningowane. .za to lubia byc awaryjne.. najbardziej podatne na awarie sa 1600.. no i to ze pala to tesh racja.. wysysaja strasznie paliwko. wiec balbym sie jezdzic ostro porobionym takim silnikiem - poprostu nie byloby mnie stac. lepiej stary dlubaj 650.. tam mozna se pokombinowac we wszystkie strony.. ja za to tak se kombinuje zeby moze podciagnac gaznik od garba no boba... (moze ktos cos slyszal - i powie mi ze sie tak nie da odrazu to nie bede sie ludzil niepotrzebnie )
  
 
Polska sie sciga kaszlami, a niemcy maja swoje garbuski - 150 kucy to chyba standart, tamte garbuski niezle zapierdzielaja. na tvn turbo byla czesc programu chyba motorvision classic temu poswiecona.
  
 
Słuchaj pewnie, że można zrobić takie silniczki na super potforne PS-agregaty;] Ale to nie kończy się tak jak w maluszku na kosztach rzędu 5tyś zł bo tak to zbobisz potforny silnik a na wielokrotnościach i to w euro. Można kupić tak jak i do kaszla na stronach podobnych do Abarth'owych częsci począwszy od śrubek do tytanowych korb i kutych tłoków. ......Zresztą.....Ja i tak zawsze będę stał po stronie 652 III szlif
  
 
No III szlif roolz, tylko coraz trudniej go dostac
  
 
To albo będe grzebać przy 650 albo właduje silnik z CC i dam chłodnice z tyłu . Ale narazie kase trzeba zbierać a potem to już własna praca


[ wiadomość edytowana przez: Ostry87 dnia 2005-02-08 12:13:07 ]