Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Roberto9 OLkusz | 2005-02-07 19:14:15 Zauważyłem, że pod chłodnicą mam mokry plastik z płynu z chłodnicy.Wiecie może czy można ją jakoś "zalepić" jak jest jakaś nieszczelność? czy trzeba kupić nową? |
![]() romsi BMW Friend BMW 525 E34 ostrów mazowiecka | 2005-02-07 19:36:49 najpierw zlokalizuj miejsce z którego się sączy.a może to tylko para się skropliła. |
![]() Aldik BMW Member Mercedes C180, BMW E ... Katowice | 2005-02-07 19:44:12 Może po prostu za słąbo jest dokręcony jakiś wężyk i leci, ale jak chłodnica jest uszkodzona to dobra moja rada - kup nową! Ja już lepiłem w poprzedniej beemce i to chyba 3 razu, daremne! |
![]() daz BMW Master (Moderator) BMW E36 Coupe Lublin | 2005-02-07 20:04:12 Mi też ciekła chłodnica, znaczy nie tyle ciekła co po nocy był mała plamka pod samochodem. Wlałem uszczelniacz firmy xeramic, czy jakoś tak się to nazywa, i od tamtej pory nic nie cieknie, więc wygląda na to że pomogło |
![]() Aldik BMW Member Mercedes C180, BMW E ... Katowice | 2005-02-07 20:11:25 Mi po 3 klejeniu dosłownie kropelki lecialy raz na 5 minut i nawet po wlaniu płynu uszczelniającego nic się nie zmienilo, noo kapało raz na 20 minut:> |
![]() daz BMW Master (Moderator) BMW E36 Coupe Lublin | 2005-02-07 20:15:16 Widocznie była jakaś większa dziura, bo te malutkie, chyba do 1mm, zalepia skutecznie |
![]() daz BMW Master (Moderator) BMW E36 Coupe Lublin | 2005-02-07 20:30:39 jego się dolewa bezpośrednia , nie trzeba zmieniać płyny, możesz ewentualnie troche płyny odciągnąć bo tego środka jest 250ml więc żeby nie było za dużo płynu w chłodnicy możesz najpierw odciągnąć tak z 200ml a potem według instrukcji, nagrzać samochód, wlać załość i jeździć przez 10 minut aby wszytsko się rozeszło po układzie i zaczeło działać. Mozna to kupić na stacjach benzynowych, sklepach motoryzacyjnych a nawet w super makrtach. Kosztuje chyba 11zł , ta firma robi całą serie preparatów do samochdów. Takie czarne opakowanie z żółtym napisem. |
![]() tolo84 (S) BMW Master (Moderator) BMW E36 Bydgoszcz | 2005-02-07 20:33:46 na allegro tez maja |
![]() Dryllo BMW Member Bmw Ełk | 2005-02-07 21:26:15 mam pytanko to cudo jest w płynie czy takie jakby opiłki żelaza i czy jest to bezpieczne (nic sie nie zatka, oprócz dziury ) ![]() |
![]() daz BMW Master (Moderator) BMW E36 Coupe Lublin | 2005-02-07 21:47:27 Jest to w płynie, z drobnymi granulkami. Nic nie zatyla, ja wlałem to jakieś 3 miesiące temu i jest luzik, a działa to na zasadzie utleniania, jak znajdzie dziurke, to pod wpływem temperatury i powietrza zaczyna zastygać, twardnieć i dlatego uszczelia dziure, ale drobne pęknięcia, większych dziur nie uszczelni |
![]() katar14 Zawiercie | 2005-02-07 22:03:51 Zalej zalej a życzę ci powodzenia.
Skontaktuj sie z gośćmi od chłodnic to ci razaz wybiją ten pomysł z głowy. Moze twojemu koledze (ponizej się udało) tylko ciekawe z jakim skutkiem na przyszłość. Nie ryzykuj - lepiej ją wyjmij i sam sklej jeżeli wiesz w którym miejscu leci a jak nie to daj kolom do sklejenia co się tym zajmują na codzień (wezmą nie więcej niż 30-40 PLN) Nie lej żadnych uszczelniaczy - na taki pomysł słabo mi się robi tak samo jak ktoś mówi że jeżdzi BMW na oleju mineralnym. Taki uszczelniacz potrafi zatkać zatkać kanały - skontaktuj się z goścmi od klejeni chłodnic to ci poopowiadają troszkę co może oznaczać taka operacja. |
![]() daz BMW Master (Moderator) BMW E36 Coupe Lublin | 2005-02-07 22:50:16 A co innego mieli by powiedzieć! przecież to oczywiste że powiedza że kazdy inny sposób jest zły, a najlepszym rozwiązaniem jest zostawienie chłodnicy u nich. Mój kumpel wlał coś takiego 3 lata temu i jakoś do dziś jeździ i nic mu się nie dzieje. Katar a ty próbowałeś??? Masz jakieś podstway aby twierdzić że to zła metoda? czy tylko "tak słysałeś" od znajomych którzy zajmują się spawaniem chłodnic??? |
![]() toptuning BMW Member Chwilowo brak, będzi ... Bielsko-Biała | 2005-02-07 23:09:38 kiedyś w kadecie nalałem uszczelniacza bo ciekła nagrzewnica , niestety po tym zabiegu się zapchała i w regeneracji chłodnic powiedzieli ,że gdybym przyjechał przed zalaniem uszczelniacza to załatali by nagrzewnice ale niestety wszystki próby przepchania na nic się nie zdały |
![]() biem BMW Member E36 318 iS Opole | 2005-02-07 23:11:00 Mi proszek do uszczelniania tez pomógł. Jest bardzo dobry. Cały czas mi teraz trzyma stan płynu chłodniczego. Dostałem takie cos za 8 czy 9 zł na stacji. Nie ma skutków ubocznych poza tym, że jak sprzedajesz to widać osad przy korku wlewu i kupujący pewnie pozna, że chłodnica byłą uszczelniana. |
![]() romsi BMW Friend BMW 525 E34 ostrów mazowiecka | 2005-02-07 23:45:53
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Aldik BMW Member Mercedes C180, BMW E ... Katowice | 2005-02-08 00:08:35 Ja jeździłem na pełnym syntetyku polonezem co miał prawie 200tyś km i jakoś nic się nie działo! W teraźniejszej beemce też jest wlany syntetyl - wlano go w serwisie bmw w niemczech! W serwisie też mi taki polecono! Autka ma 226tyśkm przebiegu. |
![]() tolo84 (S) BMW Master (Moderator) BMW E36 Bydgoszcz | 2005-02-08 00:13:28 jezdzilem civicem 1989r z przebiegiem 250.000 km i tez byl lany syntetyk. jak silnik ma ponad 200 to wcale nie znaczy ze nie mozna jezdzic na takim oleju. |
![]() romsi BMW Friend BMW 525 E34 ostrów mazowiecka | 2005-02-08 00:24:55 ale to wcale nie znaczy że BMW nie można jezdzić na oleju mineralnym. wszystko jest ok. jeżeli auto na syntetyku od początku ale jeżeli kupimy auto i stwierdzimy że wcześniej zalany był mineralny to raczej nie wskazane aby zmieniać na syntetyk bo grozi to ...wiadomo czym.
ale jak widać niektórzy na myśl o oleju mineralnym dostają omdlenia ![]() |
![]() Aldik BMW Member Mercedes C180, BMW E ... Katowice | 2005-02-08 10:22:05 Jeżeli był lany mineralny to taki sam trzeba wlać, ale jeżeli syntetyk to taki trzeba lać aż auto się rozpadnie, nawet jakby miało 500tys km!! W innym aucie mojego taty laliśmy taki a miał 280tyś i nie było żadnych problemów!! |