Zbieram opinie na temat silników

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Mam prośbe...interesują mnie opinie na temat silników 1,8TD , 1,6 zetec i 1,8 zetec....tzn awaryjność..osiągi takie jak zuzycie paliwa itd.
  
 
Mam 1.6 16v i nie narzekam Osiagi takie sobie, ale jak narazie to w silniku mi sie nic nie zepsulo i nic nie wymienialem, zrobilem na nim ok 80tys i nawet paska rozrzadu nie wymienialem ( jak padnie to przyjdzie czas na rs2000 ) . Dodam ze caly czas smigam na LPG. Troche zaczyna wszystko halasowac i silnik bierze olej ale cos za cos. No moze wymienilem tylko olej i filtr oleju
  
 
ja tak jak Tazz mam 1.6 16V przebieg122km i nie narzekam, jak narazie nie narzekam, osiągi mogą być, a na temat spalania to już pare razy napominałem (zajrzyj jest osobny temat na ten temat )
.. no i oczywiście Lpg
  
 
1,8 16V - wszystko pracuje nienagannie - wysoka kultura silnika - przejechane 200 000 i nic zlego sie nie dzieje, nie ma zadnych wyciekow plynow czy oleju, silnik czysty, ciagnie niesamowicie (troche przerobek) - chociaz zaznacze ze ja i poprzedni wlasciciel moj kumpel mielismy pierdolca na punkcie tego autka
  
 
Cytat:
2005-02-08 15:49:09, Marcel_XR3i pisze:
1,8 16V - wszystko pracuje nienagannie - wysoka kultura silnika - przejechane 200 000 i nic zlego sie nie dzieje, nie ma zadnych wyciekow plynow czy oleju, silnik czysty, ciagnie niesamowicie (troche przerobek) - chociaz zaznacze ze ja i poprzedni wlasciciel moj kumpel mielismy pierdolca na punkcie tego autka



Marcel...to już drugi wątek w którym ci się "wymsknęło" povczytaj sobie coś o kulturze i poszanowaniu jęz.polskiego. No i zasady obowiązujące na forum


[ wiadomość edytowana przez: Artur_ST dnia 2005-02-08 16:49:14 ]
  
 
spoko..słucham dalszych opinii..a moze ktoś z dieselkiem?
  
 
Cytat:
2005-02-08 16:49:01, Henryk pisze:
spoko..słucham dalszych opinii..a moze ktoś z dieselkiem?



Do 300 tys nic ni e powinno sie dziac,toalnie nic,pozniej ewentualnie turbina moze,ale nie musi siasc.
Jak w Escorcie to osiagi lepsze jak w 1,6 16V i ta przyjemnosc podczas wyprzedzania - moment obrotowy dieselka robi swoje-bez redukcji a ladnie jedzie.
  
 
Henryku, bardzo Cię proszę o poszperanie w wątkach, ja kilka albo i kilkanaście razy opisywałem wady i zalety silnika TD, jego parametry, te książkowe i te zmierzone. Przepraszam, ale nie mam siły ani czasu aby po raz kolejny to pisać. Jest z pewnością na forum, wystarczy użyć wyszukiwarki. Pozdrawiam.
  
 
A ja w dwóch słowach o 1.8 TD (90KM). Silnik oszczędny (powiedzmy standardowe średnie spalanie 6.5lON/100km, ale bardziej oszczędna jazda pomoże obniżyć zużycie o dalsze 0.5lON/100km) i według mnie odpowiednio dynamiczny, jeszcze na 5 przy przyciśnięciu pedału głowa robi mimowolny lekki (ale jednak) ruch do tyłu, jest też troszkę hałaśliwy (najciszej jest przy obrotach 2500-3000rpm). To tyle zalet, reszta to niestety rzeczy bardziej przykre, ale ponieważ niewykluczone, że zdarzyły się wyłącznie mnie, po bliżej nieokreślonym przebiegu (kupiłem to auto jako używane od jakiegoś oszusta) tylko je wymienię:
- średnio znosi niskie temperatury, nierzadko odmawiając współpracy (choć to zależy też i od tego, jak przygotujesz auto do zimy, czyli czytaj: ile do niego dołożysz przed zimą),
- ponaglany pedałem gazu zaczyna warczeć,
- nie jest trwały - myślę, że przebieg graniczny tego silnika to 250kkm, potem już tylko powolna śmierć...
To tyle szczerych informacji... Jeśli chodzi o mnie, lubię zachowanie się tego auta z tym silnikiem (tym bardziej teraz, kiedy już nie mogę mieć zastrzeżeń, bo wymieniłem wszystko co możliwe włącznie z remontem kapitalnym), ale niech kule biją inżynierów, którzy ten silnik projektowali i tych, którzy odpowiadają za trwałość jego podzespołów...
  
 
Cytat:
2005-02-08 20:16:45, mariobros pisze:
- nie jest trwały - myślę, że przebieg graniczny tego silnika to 250kkm, potem już tylko powolna śmierć



Bzdura
  
 
bzdura dokladnie i to nawet TOTALNA! (jesli chodzi o trwalosc)
  
 
Cytat:
2005-02-08 19:40:10, munIO pisze:
Henryku, bardzo Cię proszę o poszperanie w wątkach, ja kilka albo i kilkanaście razy opisywałem wady i zalety silnika TD, jego parametry, te książkowe i te zmierzone. Przepraszam, ale nie mam siły ani czasu aby po raz kolejny to pisać. Jest z pewnością na forum, wystarczy użyć wyszukiwarki. Pozdrawiam.



Sorry MunIO ..masz zapewne rację...są jeszcze inni koledzy którzy mi odpisali a zależy mi na wielu opiniach o różnych wymienionych na początku silniczkach.
  
 
.. a ja moge polecić silniczek 1.6 16V ...... dość oszczędny .... na razie bez jakiejś awarii ... jak sie o niego dba to będfzie krecił ładnie ..... osiągi na tyle przyzwoite że da sie tym autem z tym silnikiem jeżdzić .....
  
 
1.6 16v.....w moim ma już 212 000km z czego 112 000 na LPG....nic nie wymieniane....tylko elementy eksploatacyjne, dynamika zadowalająca i wystarczająca....polecam
  
 
Cytat:
2005-02-08 23:28:49, micab pisze:
1.6 16v.....w moim ma już 212 000km z czego 112 000 na LPG....nic nie wymieniane....tylko elementy eksploatacyjne, dynamika zadowalająca i wystarczająca....polecam



micab powoli Cię doganiam z przebiegiem
a pozatym to 1,6 16V jest mocny silniczek, ale ja teraz szukałbym 1,8 16V 115KM , taki jaki ma np. MAG
  
 
Cytat:
2005-02-08 21:27:27, Seba pisze:
Bzdura


Rozwiń myśl, bo mi nie staje przenikliwości, aby zrozumieć, z czego ukułeś ten niezwykle błyskotliwy wniosek. To co ja napisałem o trwałości tego silnika to lata użytkowania auta z tym silnikiem oraz lata studiowania w różnych źródłach typu prasa fachowa, internet (także i z pierwszej ręki od mechaników oraz ludzi, którzy mają doświadczenie z szerszą gamą silników diesla, niż tylko ten z escorta) wszystkiego, co tego silnika dotyczy. Szkoda tylko, że już po zakupie, kiedy zaczęły się problemy, a nie przed, bo pewnie wtedy nie miałbym przyjemności dzielenia z Wami obecności tutaj. Mogę więc napisać o turbinach, które w tych silnikach wytrzymują statystyczne 200kkm i potem są do robienia, mogę napisać o pompach wtryskowych Lucasa, które co prawda konstrukcyjnie są w stanie wytrzymać przebiegi 500kkm (bardzo trwała głowica), ale ich osprzęt (zawory) niestety nie dorastają trwałością do znaczącego ułamka takiego przebiegu, mógłbym także dodać znaną problematykę niezbyt szczęśliwie rozwiazanego chłodzenia silnika, które powoduje statystycznie bardzo częste awarie skrajnych cylindrów (u mnie w czasie kapitalki okazało się, a jakże, że 1 i 4 tłok sprawdzany ręką po zdjęciu głowicy po prostu chodziły w cylindrach na boki), znanym problemem są także wycieki z silnika, (zwłaszcza się to ujawnia na połączeniu skrzyni z silnikiem), które oczywiście tak światłym, jak Twój, umysłom z niczym problematycznym się nie wiążą, ale z kolei zgodnie z moim kodeksem z auta ma się nie lać, bo nikt nie wymyślił podpasek do silnika... I można by tak jeszcze, tylko po co. Jeśli chcesz coś napisać, to uzasadnij swój pogląd, w przeciwnym wypadku jawisz się fanatykiem auta, absolutnie odpornym na fakty stawiające to auto w świetle innym, niż korzystne... EOT...


[ wiadomość edytowana przez: mariobros dnia 2005-02-09 00:08:43 ]
  
 
A tak w ogóle, to był mój ostatni post na tym forum, dość niespodziewanie przyznam dla mnie samego. Zauważyłem bowiem, że nabieram do tego, co tu czytam, stosunku osobistego, a to dla mnie niezdrowe... Wolę Was zachować we wdzięcznej pamięci, bo parę razy mi pomogliście, za co niniejszym bardzo dziękuję. Życzę udanego użytkowania aut, szczególnie tych z silnikami 1.8 D/TD, bo im się to szczególnie przyda. Do zobaczenia gdzieś tam w trasie
  
 
Mój silnik TD:
1. Spalanie 5 trasa, 6,5 miasto (zimą do 7,5), styl jazdy dość agresywny;
2. Nie ma problemu przy odpalaniu go zimą, nawet w czasie dużego mrozu (trzeba dbać o jakość paliwa, oleju i wtryskiwaczy);
3. Przyśpieszenie do 100 km/h w granicach 11 s, na 5 biegu 80-120 km/h to jakieś 12 s.
4. Z silnika żadne płyny się nie wydobywają, oleju praktycznie nie bierze.
5. Przy stanie silnika około 120.000 przeszedłem z mineralnego na półsyntetyk i chwała mi za to
6. Przebiegu mam około 140.000 i silnik nie wykazuje żadnych oznak umierania;
7. Silnik jest głośny ... no cóż, ferrari też są głośne i nikt nie narzeka
  
 
marobros ty nie powinienes sie tak stresowac. Wiadomo jednym silniki padaja innym nie. Takie zycie. Wiadomo powszechnie ze dieselke escorta za rewelacyjny nie jest i wiem to tez od mechanika zarowno prywaciarza jaki i calkowicie oficjalnie pana z serwisu. Oczywiscie niektorym trafiaj sie dobre egzemplarze i wiadomo ze tacy posiadacze nie beda sie skarzyc bo i na co Ty miales pecha bo trafil sie jeszcze gorszy dieselek niz ta niezarewelacyjna srednia. Jednakze nie musisz od razu sie obrazac Pozdro!!
  
 
Cytat:
Marcel...to już drugi wątek w którym ci się "wymsknęło" povczytaj sobie coś o kulturze i poszanowaniu jęz.polskiego. No i zasady obowiązujące na forum



obiecowam - juz nie bede, albo sie postaram