Zagazowuje sie moja asterka II z silnikiem 16XEL

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
wlasnie wrocilem od montazysty. moja astra jest w trakcie zagazowywania.... zbiornik wrzucilem 630/225 o pojemnosci 53l, podloga sie podniesie , bo sprawdzalismy o 1,5 cm, wiec mnie to nie przeszkadza, dam pianke i bedzie ok, a zawsze to wiecej gazu jak sie jedzie gdzies do sasiadow gdzie jest problem z zatankowaniem.
instalke wybralem tomasetto, do silnika 16XEL o mocy 100KM zalozylem reduktor 140KM a komputerek Autronic, dlugo sie nie umialem zdecydowac, bo myslalem o tym naszym nowym Razmusie, ktory jest bardzo fajny i tanszy, ale jednak balem sie ze moze jeszcze cierpiec na twz. chorobe wieku dzieciecego bo jest instalowany dopiero od jesieni 2004, na instalacje mam 2 lata gwarancji, a cena 1700zl, instaluje w opolskim oddziale AutoGaz Piekarz, ciekawe jakie beda efekty
pozdrowka dla wszystkich
  
 
witam.
Dobór prawidłowy. Chciej wydruki z analizatora to będziesz wiedział jakie ma spalanie i jak została wyregulowana instalacvja i w jakim stanie masz silnik. cena z rego co piszesz jest zimowa bo na wiosnę byłoby więcej napewno. podziel się poźniej odczuciami jazdy na gazie.
  
 
jasne, jak tylko przejade "kilka" km to podziele sie wrazeniami, niestety czeka mnie chyba jeszcze wymiana termostatu bo zauwazylem, ze silnik b. dlugo sie nagrzewa dopiero po 20km osiaga niecale 80C a wydaje mi sie, ze termostat puszcza,
co do instalki to "wlasnie" Crome meczyle sporo, i on mi doradzil taki zbiornik bo normalnie chcieli 42l wlozyc a przeciez ten 53 spokojnie sie miesci, co do instalki do brat tez ma taka w lanosie i jest b. zadowolony, mowi ze pali mu 0,5-1l wiecej gazu...hm jak kupie interfejs do autronica do sprawdze czy przypadkiem nie ma zbyt ubogiej mieszanki bo podobno wtedy mniej pali ale zawory cierpia
  
 
Cytat:
2005-02-09 10:58:42, krzys_ch69 pisze:
jasne, jak tylko przejade "kilka" km to podziele sie wrazeniami, niestety czeka mnie chyba jeszcze wymiana termostatu bo zauwazylem, ze silnik b. dlugo sie nagrzewa dopiero po 20km osiaga niecale 80C a wydaje mi sie, ze termostat puszcza, co do instalki to "wlasnie" Crome meczyle sporo, i on mi doradzil taki zbiornik bo normalnie chcieli 42l wlozyc a przeciez ten 53 spokojnie sie miesci, co do instalki do brat tez ma taka w lanosie i jest b. zadowolony, mowi ze pali mu 0,5-1l wiecej gazu...hm jak kupie interfejs do autronica do sprawdze czy przypadkiem nie ma zbyt ubogiej mieszanki bo podobno wtedy mniej pali ale zawory cierpia



Mam identyczny silnik i podobną instalke
Sterownik AL-700
Gdzie masz wpięty parownik? U mnie jest w obwodzie który podgrzewa przepustnice.
Zbiornik niby 42 l, ale czasem wchodzi więcej więc chyba jest większy troche
Mam kombi. Po zainstalowaniu zbiornika pokrywa faktycznie nie dała się zamknąć, ale troche ją poodginałem i jest OK
  
 
no zagazowalem astre i katastrofa !!!
niby wszystko zostalo ustawione, jade juz sobe na stacje nabic zbiornik.silnik pieknie chodzi lepiej niz na benzynie, zatankowalem do pelna, chce odpalic samochod a on nic, rozrusznik kreci a samochod nie pali, a powinien na benzynie odpalic ale w koncu odpalil, juz mialem dosyc, p chwili przelaczyl sie na gaz i dojechalem bez problemu do domu, tam go wylazylem i testowo znowu odpalilem..chodzi, pozniej pojechalem wieczorkiem do kumpla -no problem wracam do domu, gasze chce raz jeszcze odpalic i nic!!! no i dzwonie do goscia godz 20:30 posluchal i powiedzial ze podjedzie ( bylem w szoku bo to prawie 30km) pryjechal, probuje i nic, w koncu odpalil go na gazie awaryjnie, pmyslal i mowi ze to moze byc emulator cos tam porobil i mowi ze jutro mam podjechac to wymieni, kurcze a jak rano nie odpali to bedzie tragedia ..jestem podlamany chya mam pecha, bo gosc sie chyba zna..ech
 
 
witam
no jakos dojechalem do Opola, ale tylko na benzynie, tyle ze 3 razy zapalal sie check engine i za 3 juz sie palil az wylaczylem silnik. Oj cos mi sie widzi, ze beda problemy z ta astra, po wczorajszych wydarzeniach ktore opisalem w poprzednim poscie jestem troche sceptycznie nastawiony
informacje dla Cromy:
wskazania z analizatora spalin byly takie:
CO - 0%
CO2 -12-13,25%
HC - 86-100
o2 - 1,09%
lambda - 1,04
i co mozesz powiedziec o tych wskazaniach?
czy wiesz moze co jest przyczyna ze po jezdzie na gazie, pozniej silnik nie chcial odpalic na benzynie ( czy to aby napewno wina emulatora), mialem wrazenie jakby byl zalany, bo jak podnioslem maske to smierdzialo benzyna, moze ( taka opcje tez moj fachowiec rozwazal) po jezdzie na gazie nie zostal on do konca spalony i jak pozniej odpalalem na benzynie to gaz+benzyna =zalanie silnika
no i czemu dzis na benzynie zasiecal sie co jakis czas ten check engine?
  
 
pewnie masz długi dolot i dlatego po wyłączeniu silnika i próbie odpalenia silnik zasysa resztki gazu i dostaje jednocześnie normalną dawkę paliwa, dopiero jak trochę pokręcisz rozrusznikiem i wypali się reszta gazu to silnik odpala


[ wiadomość edytowana przez: wiciu dnia 2005-02-10 15:35:56 ]
  
 
witam
ja z innej beczki
a gaśnie Ci na luzie?
przerabiali dolot powietrza?
czy wystarczyło zdjąć rurę?

dzięki, pzdr
  
 
nie gasnie na luzie, szzarpie na biegu jalowym zarowno na gazie jaki ina benzynie... stwierdzili ze sonda lambda jest uszkodzona...pozniej cos gadali o katalizatorze....poprostu makabra, bylismy u opla na techu ale tez nie umieli znalezc przyczyny falowania...
czy katalizator moze sie uszkodzic w wyniku zalania benzyna jak silnik byl zalany albo w wyniku wskazan przez sonde lambda zbyt ubogiej mieszanki ( jesli falszowala)
czy ktos moze mi napisac jakie powinny byc wskazania z analizatora spalin na biegu jalowym i przy wyzszym obciazeniu?