Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() hard-drive Leganza LPG Sieradz | 2005-02-09 10:26:39 Czeka mnie wymiana oleju i zastanawiam jaki mam zastosowac. Od zaufanego mechanika ktory rozebrał juz wiele silnikow dowiedziałem sie ze najlepszym olejem jest CASTROL GTX MAGNATEC 10W-40. Jestem ciekaw waszej opini gdyz mechanik mi powiedział ze najwieksze nagary jakie powstaja w silniku sa po Lotosie i Mobilu i to w autach 2-3 letnich. Co ile wymieniacie w ogole olej??? Standardowo co 10tysiecy??? |
![]() the_undertaker Klubowy Weteran Passat/New Beetle Złotniki Kujawskie | 2005-02-09 10:39:00 No ja akurat tego używam i nie mam żadnych problemów, przecieków itp. (przebieg 125 tys. rocznik 1995) Mogę go więc polecić z czystym sercem choć tani nie jest, ale lepiej nie oszczędzać. Zresztą mój stary musi lać do Peugeota ELF'a po 90 zeta za litr!!! Może nie musi, ale woli ![]() |
![]() maltoron MOVIE MASTER Lew 407sw Okrąg | 2005-02-09 10:50:09 Ja ma GTX Magnatek 5W-40. I wszystko jest ok. |
![]() SpeedR Była biała lodówka, ... Wawa/ Perth (Aussie) | 2005-02-09 11:33:00
Z tego co pamiętam 10W - 40 to półsyntetyk. Silnik od niego nie "umrze", jednak w rzypadku kiedy auto eksploatowane jest od początku na pełnych syntetykach i nie wykazuje problemów w postaci przecieków, wycieków, etc. raczej nie przechodził bym na semi - syntetyk. Jeśli już Castrol, to 5W - 40 (full syn.), jednak moim zdaniem jest kilka lepszych i niekoniecznie droższych marek. Mobil ma porównywalną cenę (5W - 50) a z tesów wynika, że ma lepsze właściwości smarne. Od niedawna do auta zalewam Micro Oil (dawny Quaker State 5W - 40) i póki co nie mam żadnych problemów. Pozdrawiam - SpeedR ![]() |
![]() hard-drive Leganza LPG Sieradz | 2005-02-09 13:33:54 Czyli mam rozumiec ze Lotos odpada zupełnie???
A co do Mobila to duzo ludzi mowi ze sie zepsuł. Aha idzie sprawdzic jakim olejem był zalany??? U mnie nie ma zdnej kartki, tylko na korku oleju pisze 10w-40, pewnie taki był lany, ale nie jestem pewny. A jak był zalany połsyntetykiem moge go zalac syntetykiem???? |
![]() kisztan Klubowy Weteran Ford Focus i jeszcze ... Łańcut | 2005-02-09 14:24:30
Nie, dlaczego odpada. ![]() Ja leję do mojego Esperaczka Lotos 5W40 (syntetyk) I naprawdę sobie go chwalę. Poprzedni właściciel też takiego używał. Autko ma przejechane 110kkm, Olej zmieniam, co 10kkm, I żadnych, powtarzam żadnych problemów z silnikiem. Odpala za pierwszym razem, nie połyka oleju, Olej od zmiany do zmiany tylko niewiele ciemnieje. Nawet ostatni jak zmieniałem olej u brata na kanale, to jego sąsiad wziął sobie mój "przepalony" do maluszka. ![]() Polecam Lotosa wszystkim, którzy liczą się z kasą. Oczywiście nowy nie ten przepalony. ![]() |
![]() Zerwikaptur Member Klubu Espero Audi A4 Ożarów | 2005-02-09 15:37:11 Mi ostatnio udało sie kupić ESSO 10W40, 4l za 40 zł w geancie fort wola ![]() |
kc Espero 1,8 CD gass Rumia | 2005-02-09 18:01:51 Ja dzisiaj wymieniłem olej na syntetyk Quaker State 5W40. Poprzedni właściciel wlewał Opel 5W30. Wrażenia na razie miłe dla kieszeni (23PLN za litr). Mam nadzieję, że będzie sprawował się dobrze, a wybrałem ten po przeczytaniu kilku pozytywnych opinii na forum. |
riko espero 1.5 GLX lpg limanowa, warszawa | 2005-02-09 20:33:12 co się tyczy Lotosa 10w40 nie polecam urzywałęm go w poldku(1.4 rover) i zostawiał nagar jak diabli, moi znajomi mechaniory też go nie polecają. Na chwilę obecną mój esperak zalany jest castrolem 10w40 i jestem zadowolony. Ostatnio grzebałem przy głowicy i nie znalazłem odrobiny nagaru, silniczek przy przebiegu 202000 jest czyściutki że nawet pobrudzić się trudno a od wymiany przejechałem 6000, olej też ma milutki miodowy kolorek.
Jednym słowem jeśli masz wymienić na półsyntetyk to jedynie Magnateca |
![]() hard-drive Leganza LPG Sieradz | 2005-02-09 20:39:00 a wiec cos musi byc z tym Lotosem. Zreszta jak pieniadz taki olej.
A moge z połsyntetyka przjsc na syntetyka. mam przbieg 130 tys km |
riko espero 1.5 GLX lpg limanowa, warszawa | 2005-02-09 20:45:06
jeśli Twój motorek nie na wycieków, przedmuchów i nie łyka oleju to teoretycznie nie ma problemu ale praktycznie jeśli był to jakiś kiepawy olejek a w silniczku uskładało się nagaru to wkrótce pod silnikiem będziesz musiał zamontować miednicę coby nie olejować jezdni ![]() |
![]() hard-drive Leganza LPG Sieradz | 2005-02-09 21:05:33 silniczek jest czysciutki w srodku bo tem mechanik sprawdzał dlatego kazał mi zalac tym CASTROLEM zebym sobie silnika nie zrył jakims olejem z pierwszej łapanki. To jak wlewac syntetyka ??? ![]() |
![]() SpeedR Była biała lodówka, ... Wawa/ Perth (Aussie) | 2005-02-09 21:22:38 Wszystko zależy jakiejjakości był uprzedni półsyntetyk. Mimo wszystko jednak przy przebiegu 130 tyś. na semi - syntetyku, bał bym się rozszczelnienia.
Pozdrawiam - SpeedR ![]() |
![]() raffsa Klubowy Weteran Espero Miasteczko Slaskie | 2005-02-09 21:28:30 Ja przy 80tys zmieniałem uszczelkę pod głowicą i od tego czasu zjada mi olej !! mobil od max to min na 10tys a jak miałem kiedyś castrol magnatec to w zawrotnym tempie mi go zjadlo !! chyba tu jest powodem przyleganie czasteczkowe !! bo po 5tys km już musiałem dolewać !!!
Raffsa |
![]() hard-drive Leganza LPG Sieradz | 2005-02-09 22:04:40
Nic z tego nie rozumie co napisałes ![]() |
Zoltar Fajne Gdańsk | 2005-02-09 23:58:20
Musi ![]() Wybacz jak ktoś lubi dawać dorobić Aso... Taki super olej za 90 zł kupisz za 40 zł za litr... Kupujesz i jedziesz do Aso... A tam bez słowa wymieniają... Inaczej jest się frajerem... |
![]() LUK18 ESPERO 8.1 V8 Rzeszów | 2005-02-10 00:22:14 Ja od nowosci leje lotosa dynamica full syntetyk 5w-40 i wszystko zupa tzn. zadnych wyciekow a dobre syntetyki zazwyczaj ciekna w starych silnikach bo sa zadsze (kumpel jak sobie w bejcy zalal mobila to mu po tygodniu ponad 0,5 l zgubila & spalila)
a co probowali ![]() P.S. ja slyszalem ze najlepiej smokuja te z pierwszego tloczenia |
![]() the_undertaker Klubowy Weteran Passat/New Beetle Złotniki Kujawskie | 2005-02-10 06:20:32
Tu się zgodzę, ale to chyba bardziej z lenistwa. Bynajmniej ASO jest wiarygodne a efekt taki, że przy 320 tys. auto nie spala ani grama oleju a silnikowi do remontu jeszcze dalekoooooo. |
![]() kisztan Klubowy Weteran Ford Focus i jeszcze ... Łańcut | 2005-02-10 07:48:17
A ja nadal jestem za Lotosem! Ale nie za 10W/40, bo to chyba nie do Espero, tylko za 5W/40. Ale w Lotosem 10W/40 mam miłe doświadczenia. ![]() W CC903 na Lotosie 10W/40 (Semi) zrobiłem ok. 200.000 km, Wcześniej był zalany Elfem 10W/40 A jak go sprzedawałem (Cinkusia) to miał ponad 250.000 km Głowicę ściągałem przy jakiś 180.000, bo mi wypaliło jeden zawór, Przyczyna - chyba wszyscy wiedzą. ![]() Po ściągnięciu głowicy na tłokach nie było tam żadnego czarnego nagaru. Silniczek nie brałl oleju do jakiś 210.000 km, bo wtedy ktoś mnie namówił na olej Orlena. ![]() ![]() Przez 2.000 km spalił mi 1L oleju ![]() I od tamtej pory już trochu go brał, ale mieścił się w normie, czyli jakieś 0,2L na 10.000km. Ale myślę, że na konstrukcję silnika z lat '80 to i tak było super. W Espero leję teraz Lotosa Syntetika 5W/40 i nie bierze mi grama oleju. Ale z olejami to jest różnie, kiedyś spotkałem się nawet z taką opinią, że mobil jest robiony w polskich rafineriach. ![]() Z olejami jest tak jak z oponami - temat Rzeka ![]() |