MotoNews.pl
11 Dwugardzielowy weber w Zastavie 1100p (82190/0)
  

Dwugardzielowy weber w Zastavie 1100p

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cześć
Czy moze ktoś z was Wstawił taki gażnik do zastawy 1100p?
Jest to dwugardzielowy weber z 89 roku. jego cała nazwa jest taka:
30/32 DTME 30/150
MADE IN ITALY
Wiecie moze z jakiego samochodu jest to gaźnik?
Mam do niego kolektor ssący, mocowanie filtru powietrza, podstawke pod gaznik (taka płytka brązowa .) Czy ktoś mogł by mi poradzić jak go zamontować? I jeszcze jest jedna warzna sprawa, ma on elektoro zawor, lecz jest ni ewłozony dostałem go osobno i powiedziano mi ze musze go wstawic tam (oczywiscie powiedził mi to sprzedawca gaźnika) do czego podłaczyć kabelek od niego?
Cześć


[ wiadomość edytowana przez: piotrx dnia 2005-02-10 17:18:34 ]
  
 

  
 
jak go zamontowac to niewiem trzeba pokombinowac zeby zalozyc i zeby ciegna dobrze dzialaly raczej nie jest to skomplikowane a ta elektro dysze podlanczas podz plus po stacyjce np. zasilanie cewki zaplonowej
  
 
Dziekuje za podpowiedz Tak myslałem ze gdzies pod plus tylko nie wiedziałem gdzie powinno sie go podłączac mowili ze pod aparat zapłonowy lecz tam nie wiedzaiałem jak to podłaczyć jeszcze.
Zycze miłego dnia
Cześć
  
 
Odświerzam temat bo właśnie przymierzam się do włożenia dwugardzielowego Webera do Zastavki. Problem cięgien, dolotu itp. już rozwiązałem pozostaje mi tylko jedno. Otóż jednogardzielowy gaźnik Zastavki ma tylko jeden króciec paliwowy - nie ma powrotu paliwa do baku, no i tu się pojawia problem, bo dwugardzielówka ma już powrót i nie wiem co z tym zrobić? Zaślepić raczej nie można - być może powinienem pokombinować coś z jakimś trójnikiem umieszczonym przed pompą paliwa... Poradźcie!
  
 
Dokładnie tak - najprościej się wpiąć trójnikiem przed pompe .
  
 
Cytat:
2005-02-09 15:05:36, Piotrx pisze:
Cześć Czy moze ktoś z was Wstawił taki gażnik do zastawy 1100p? Jest to dwugardzielowy weber z 89 roku. jego cała nazwa jest taka: 30/32 DTME 30/150 MADE IN ITALY Wiecie moze z jakiego samochodu jest to gaźnik? Mam do niego kolektor ssący, mocowanie filtru powietrza, podstawke pod gaznik (taka płytka brązowa .) Czy ktoś mogł by mi poradzić jak go zamontować? I jeszcze jest jedna warzna sprawa, ma on elektoro zawor, lecz jest ni ewłozony dostałem go osobno i powiedziano mi ze musze go wstawic tam (oczywiscie powiedził mi to sprzedawca gaźnika) do czego podłaczyć kabelek od niego? Cześć [ wiadomość edytowana przez: piotrx dnia 2005-02-10 17:18:34 ]




Napewno nie jest to gaznik od fiata 128,chyba 127 sport,co do rady przy montazu?! jezeli pasuje kolektor ssacy to wykrec stary i przykrec ten pod gaznik 2gardz, (o ile jest to gaznik od 127s) nie bedzie pasowal kolektor ssacy,kup kolektor ssacy i gaznik na zlomie od 128/ ritmo i bedzie wszystko pasowalo,jezeli wynajdziesz sam kolektor(od 12 pod 2gardz. gaznik,ktory napewno bedzie pasowal do zastawki,to i tak nie przykrecisz w/w gaznika bo 30/32 DTME 30/150 ma mniejszy rozstaw otworow na sruby i nie bedzie pasowal pod kolektor ssacy od 128,oznaczenie gaznika 2gardz. pod org. kolektor powinno zaczynac sie od 32 a nie 30.
  
 
mam taki kolektorek na zbyciu (od 128 pod 2 gardzielowy gaźnik) gaxnik tez by sie znalazł jak ktos chetny
  
 
Cytat:
Dokładnie tak - najprościej się wpiąć trójnikiem przed pompe .


Ale nie jest to najlepsze rozwiązanie bo 1* może zaciągać powietrze z gaźnika, 2* paliwo bedzie ogrzane 3*może w ogóle nie ciągnąc paliwa tylko powietrze.

Najlepiej dorobić przelew prosto do baku.
  
 
No właśnie. Dylematy z tym związane znam, chodzi mi o ich rozwiązania
O tyle myślę, że można spróbować dać trójnik, bo jednak otwór w króćcu od przelewu jest bardzo mały - znacznie mniejszy od normalnego.
  
 
można tez spróbowac dławić - tylko nie wiem jak na to zareaguje zawór iglicowy w tym gaźniczku - bo pompa jak widac to znosiła skoro wcześniej była dławiona...
  
 
Wierz mi mój ojciec przerabiał ten temat (zakładanie gaźników z przelewem lub bez do innych pompek) 30 lat temu i jedyne słuszne rozwiązanie to puścić rurkę przelewową do baku.
Cytat:
można tez spróbowac dławić - tylko nie wiem jak na to zareaguje zawór iglicowy w tym gaźniczku - bo pompa jak widac to znosiła skoro wcześniej była dławiona...


No wiadomo jak zareaguje - utopi pływak i wszystkimi dziurami w gaźniku bedzie się lać benzyna. O spalanu nie wspominając
  
 
Trochę mnie podleczyliście...
Najpierw spróbuję z trójnikiem - teoretycznie nie powinien zasysać powietrza bo i skąd? - przy sprawnie działającej pompie wszystko przed zaworem iglicowym jest przecież wypełnione paliwem.
  
 
Cytat:
nie powinien zasysać powietrza bo i skąd?

właśnie z zaworka iglicowego obrazowo rzecz biorąc poco ma zaciągać paliwo z baku oddalonego o 3 metry jak może zaciągnąć powietrze z gaźnika który jest oddalony o 10 cm
Cytat:
przy sprawnie działającej pompie wszystko przed zaworem iglicowym jest przecież wypełnione paliwem.


bo pompa ciągnie paliwo z baku i przetłacza do gaźnika a jak jest za dużo to wraca do baku przelewem (lub jest blokowane przez zaworek w systemie bez przelewu) a jak dasz trójnik to powietrze które raz sie dostanie bedzie krążyć w kólko i nigdy nie dojdziesz do ładu. Ale rób jak chcesz to w końcu twoje auto.
  
 
paweł nie podwazam doświadczenia Twego Ojca i Twego ale z tego co wiem to w jednogardzielowym gaźniku zastavy też musi być zawór iglicowy i jakoś ten gaźnik pracuje bez problemu bez przelewu (sadziłem że ma przelew a tu kolega mów że nic takiego tam nie ma) wiec dklaczego odrazu w 2 gardzielowym gaźniku zawór iglicowy nie utrzyma tego skoro pompka bedzie ta sama? PS sprawdx czy nie masz w baku gotowgo krućca do montażu przelewu... bo wtedy tylko przewód pociągniesz i gitara...
  
 
Z tego co wiem Zoski maja normalnie gazniki w powrotem, jesli jednak nie maja to pewnie pompka paliwa ma powrot...tak jak np w Bisie...sam mam obecnie popmpke z Bisa bo gaznik z CC nie ma powrotu. Kiedy mialem jeszcze Solexa i pompke z Bisa zatkalem powrot z gaznika i tyle...jak bylo za duzo to wracalo zaworem na pompce....cala filozofia
  
 
W Zośce ani Webery, ani Solexy nie mają powrotów - sprawdziłem u siebie i w książkach - to jest pewne. Co ciekawe pompka też nie ma powrotu - jest prawie identyczna z maluchowską ma tylko mocowanie do bloku pod kątem a nie prosto. Na zdjęciu w książce bak ma również tylko jeden króciec.
No nic.. będę kombinował. Ma ktoś może pomysł skąd taki trójnik wytrzasnąć? Chociaż do testów założę.
  
 
Cytat:
z tego co wiem to w jednogardzielowym gaźniku zastavy też musi być zawór iglicowy i jakoś ten gaźnik pracuje bez problemu bez przelewu


Oczywiście że pracuje bo jest do tego przystosowany. Ale dwugardzielowy nie jest.

Trójnik powinieneś dostać w każdym sklepie motoryzacyjnym.
  
 
powrot sie zatyka i wszystko jest w porzadku,

w starym fiacie 125p zalozony zostal silnik z poloneza a powrot w gazniku zostal zatkany i jakos benzyna nie lala sie strumieniami,
nie wiem jakie cisnienie musialaby wytworzyc pompa paliwa zeby zatopic plywak, a mechaniczna pompa paliwa jak ma opor to nie tloczy, sprobuj sobie zatkac palcem wyjscie z pompy u nacisnij dzwignie i zobaczysz ze membrana sie zawiesi (o ile ma dobre zaworki) i bedzie mozna lekko ruszac dzwigienka jak odetkasz to i membrana powroci do swojego pierwotnego polozenia, dlatego elektrozawor benzyny w instalacjach LPG montuje sie miedzy gaznikiem a pompa, a jeszcze nikomu nie pekl (ani nie z sunal sie)przewod miedzy elektrozaworem a pompa.
  
 
Pompa paliwowa w zastavie na gazniku bez przelewu do baku nie bedzie zalewac gaznika bo jest tak skonsrtuowana ze jak nabije cisnienie paliwa do gaznika to ta owa pompa sie zawiesza i dopiero jak znów cisnienie sie zmniejszy zaczyna pompowac. I kazda pompa tak działa wiec jesli zatkasz powrót do baku to nic ci sie nie stanie. Ja tez tak miałem bo zmieniłem gaznik w zastavie z oryginalnego bez poworotu na taki z powrotem i zatkałem poprostu powrót.
Pozdro

________________________________________________________
Zastava 1100P 76r 65000Km