Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() KiLeR Miłośnik FSO CC VK/E-36 318p Kozie Boby Zdrój ;) | 2005-02-10 21:59:51 Mysle, ze wiekszosc firm tuningowych zajmujacych sie robieniem spoilerow i zderzakow na zamowienie.
Tylko nie zdziw sie za bardzo, jak uslyszysz cene. Pomysl tez o tym, ze sa to elementy, ktorych sztywnosc ktos bral pod uwage przy badaniu konstrukcji Twojego auta. Nie zdziw sie wiec, jak w nieszczesliwej sytuacji na swiatlach maluch zamst zatrzymac Ci sie na pasie tylnym zacznie pukac Cie w plecy. |
![]() SKRABER Miłośnik FSO retrospekcja Kraków | 2005-02-10 22:02:45 Hehe, myslę , że koledzy w większości uznaja takie pomysły za profanację ![]() nio ale wracając do pytania ja nie słyszałem - o zastosowaniu w karoserii FSO tworzyw sztucznych...no może z wyjatkami - elementów w wozach FSO słuzacych celom sportowym z dalekiej przeszłości... |
LifeGuard Miłośnik FSO Fiat 125p Personal E ... Warszawa | 2005-02-10 22:02:53
Maske i klape jeszcze sie da... Ale pas tylny to część konstrukcyjna i jak wyobrażasz sobie to połączyć z metalem? A poza tym to droga zabawa... ![]() |
![]() karas Miłośnik FSO Polonez Caro Rover Dębe Wielkie / ok Warszawy | 2005-02-10 22:10:00 ogólnie też by mnie interesował taki temat, bo w 2 poldku, będę maksymalnie zmniejszał wagę, więc maska, klapa, błotniki to by się przydały lżejsze... ale gdzie coś takiego robią z plastiku to nie wiem... dla przykładu wykonanie maski z karbonu to koszt 2-4 tyś zł ![]() |
![]() GUCZII Miłośnik FSO Polonez 1500/Caro W-wa | 2005-02-10 22:10:26 a mnie się wydaje, że pod pojęciem " pas tylny(Caro)" kryje się tylny nosek |
BassenMS Miłośnik FSO Warszawa-Praga Płd. | 2005-02-10 22:19:23 Z drugiej strony - hehe - widzę już te rzemieślnicze maski z taniego plastiku... ![]() |
![]() SKRABER Miłośnik FSO retrospekcja Kraków | 2005-02-10 22:24:21
nie zdaje egzaminu - pod wpływem naporu powietrza maska się ...jakby tu powiedzieć - "klebotała" - dziadowizna, z tego co pamietam pod koniec produkcji zrezygnowali wogle z tego głupiego pomysłu |
![]() jose Miłośnik FSO '73 Warszawa (Las Palmas) | 2005-02-10 22:28:44 Myśle, że wyrzeźbienie maski czy innych elementów karoserii poldożera czy kanta z laminatu nie byłoby większym problemem, kwestia kopyta i wykonania kilku prób.
Pozostaje kwestia tego czy tak wykonany element będzie lżejszy od odpowiednika z blachy. |
![]() KiLeR Miłośnik FSO CC VK/E-36 318p Kozie Boby Zdrój ;) | 2005-02-10 22:31:54 Jedyne co bym pozwolil sobie zrobic z plastiku w seryjnym aucie to blotniki. No moze maske... Tylna klapa w Caro - w zyciu!!! Nawet sobie nie wyobrazacie jak buda pracuje np w zakretach, jakie sily skrecajace dzialaja!!!
Max odelzenie - prosze bardzo, ale pod jednym warunkiem: razem z lekkimi laminatowymi elementami nadwozia do samochodu wstawiana jest solidna klatka. Ooooo, wtedy to owszem ma to wszystko sens! Cytryny moze i tak mialy, ale takie juz wychodzily z fabryki, wiec znaczy to, ze tak zostaly zaprojektowane, aby maska nie byla elementem konstrukcyjnym przenoszacym naprezenia. |
![]() leon Miłośnik FSO Leonez Atuz 1.6 GLIz ... ZONK & Toruń | 2005-02-10 22:40:08
a jak chciałbyś to przymocować, na super-glue? |
![]() leon Miłośnik FSO Leonez Atuz 1.6 GLIz ... ZONK & Toruń | 2005-02-10 22:41:40
ale w Atu to już by się dało. |
![]() Nomad Miłośnik FSO Wspomnienie po Gdańsk | 2005-02-10 22:49:12 Przy dzisiejszych technologiach wykonaie takich elem. nie jest problemem ale:
Maska: - mocowanie bedzie problemem... takżeby maski nie połamało na wybojach lub przy zamykaniu/otwieraniu... Klapa: - to już kiler omawiał... nadkola: -najmniej problematyczne...trzeba by tylko pokombinować z mocowaniem...ale to najmniejszy problem... poszycie drzwi: jakoś sobie tego nie wyobrażam... A co do wytrzymałości... w 206'ce kuzyna były robione potężne poszerzenia nadkoli z żywicy wzmacnianej jakimś granulatem (prawdopodobnie siakaś odmiana krzemu) która stosowana jest w nowoczesnych stoczniach jachtowych do wytwarzania kadłubó motorówek i mimo iż były "doklejane" do blachy to za te nadkola można było podnosić auto bez obawy że odpadną... ![]() |
![]() leon Miłośnik FSO Leonez Atuz 1.6 GLIz ... ZONK & Toruń | 2005-02-10 22:54:27
wzmocnienia i po krzyku. |
![]() KiLeR Miłośnik FSO CC VK/E-36 318p Kozie Boby Zdrój ;) | 2005-02-10 22:55:34
A atu juz predzej. Glowna przewaga atu w tym punkcie jest to, ze szyba nie siedzi w klapie, czyli elemencie, ktory wykonany mialby byc z laminatu. Bo, jak przypuszczam, nie kazdemu wiadomo, ze to wlasnie szyby stanowia okolo 60% sztywnosci nadwozia!!! W zwiazku z tym prosze nie tworzyc watku: "Ej ziomale, powstawiajmy sobie wszyscy szyby z plexi - poldki beda lzejsze". |
![]() leon Miłośnik FSO Leonez Atuz 1.6 GLIz ... ZONK & Toruń | 2005-02-10 22:58:30 racja, a co powiesz na kombi, tam plastixu pełno i się trzyma. ![]() zresztą tu jest mowa o nadkolach czy błotnikach przednich. |