MotoNews.pl
  

Nagrzewnica-przed czy po parowniku??

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Jak macie wpiętą nagrzewnicę przy gazie w samochodzie, jest w obiegu przed czy po parowniku- o ile są oba te elementy wpięte szeregowo. Bo u mnie jest po parowniku i ogrzewanie mam do d...,
a już nawet wymieniłem nagrzenicę , bo nie miałem się czego czepić. Mam tak jeżeli przewód zasilający wychodzi z obudowy termostatu, ale chyba nie ma zasilania z przewodu zbiorczego(co niestety piszą w książce)-bo to bez sensu. Parownik gorący jak diabli, a na nagrzewnicy ciśnienie dużo mniejsze i temp też.
  
 
Według mnie w książce jest dobrze napisane. Przewód zasilający wychodzi z przewodu zbiorczego. Tez myslalem ze jest blad i gdy podłączyłem webasto aby pobierało plyn z obudowy termostatu i nagrzany pompowało do nagrzewnicy to efekt był taki ze w czasie jazdy na niskich obrotach nagrzewnica była niedogrzana i układ się zapowietrzał. Poprostu webasto działało "pod prąd". Po podłączeniu wedlug ksiązki wszystko jest dobrze i jest ciepełko.
 
 
Cytat:
2005-02-11 21:39:51, Anonymous pisze:
Według mnie w książce jest dobrze napisane. Przewód zasilający wychodzi z przewodu zbiorczego. Tez myslalem ze jest blad i gdy podłączyłem webasto aby pobierało plyn z obudowy termostatu i nagrzany pompowało do nagrzewnicy to efekt był taki ze w czasie jazdy na niskich obrotach nagrzewnica była niedogrzana i układ się zapowietrzał. Poprostu webasto działało "pod prąd". Po podłączeniu wedlug ksiązki wszystko jest dobrze i jest ciepełko.



To byłem ja. Nie wiem czego mnie wyrejestrowało.
  
 
Najlepiej jesli szeregowo to zamontuj ja za nagrzewnicą na przewodzie idącym do termostatu. Prawdopodobnie ma za mały przepływ(parownik) i osłabia przepływ przez nagrzewnice. W takim przypadku najlepiej podłączyć równolegle.
  
 
Cytat:
2005-02-11 21:39:51, Anonymous pisze:
Według mnie w książce jest dobrze napisane. Przewód zasilający wychodzi z przewodu zbiorczego. Tez myslalem ze jest blad i gdy podłączyłem webasto aby pobierało plyn z obudowy termostatu i nagrzany pompowało do nagrzewnicy to efekt był taki ze w czasie jazdy na niskich obrotach nagrzewnica była niedogrzana i układ się zapowietrzał. Poprostu webasto działało "pod prąd". Po podłączeniu wedlug ksiązki wszystko jest dobrze i jest ciepełko.


No nie wiem czy dobrze, przecież do zbiorczego jest podłaczony dolny przewód od zbiornika wyrównawczego, a tam jak silnik pracuje to płynu ubywa, czyli go zasysa, nie miało by chyba sensu wpychanie płynu do tego zbiorniczka czy do chłodnicy zamiast do silnika i nagrzewnicy. Przedtem mi się zapowietrzał, teraz jakby już nie.
Zmieniłem to, dałem: obudowa termostatu-nagrzewnica-parownik-zbiorczy, jest poprawa, cieplej, ale dalej to nie jest to

[ wiadomość edytowana przez: jenes dnia 2005-02-17 12:21:52 ]