Zagadkowe kostki

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Znalazlem za zegarami 3 kostki. Jedna to wyraznie do polaczenia jakiegos przelacznika, druga poczworna i trzecia podwojna. Do pierwszej dochodzą 3 przewody: czarny, bialo-czarny i pomaranczowy (12V), do drugiej tez 3 przewody: czerwony (12V), czerwono-fioletowy (12V pojawia sie po wlaczeniu zaplonu) i brazowy, do trzeciej 2: niebieski i czrno-niebieski, na ktorych nie dzieje sie nic. Te dwie ostatnie sa z konektorkami zenskimi. Mam fotki, ale nie umiem ich wkleic.
Czy moze ktos mnie oswiecic do czego te kostki moga sluzyc?
  
 
wuslij mi fotki a ja je wkleje
voyteck2@interia.pl
  
 
ja tam wychodze z zalozenia ze jak cos dziala to nie ruszam bo potem bede muaisl naprawiac
  
 
Dzięki Voy, właśnie wysłałem
  
 
o to fotki:

Thanks to ImageShack for Free Image Hosting
Thanks to ImageShack for Free Image Hosting
  
 
powiem ci olman, ze ja tez takie kostki u siebie zobaczylem nawet na poczatku myslalem ze je wypiolem z czegos jak probowalem zdjac deste ale do czego one sa to nie mam pojecia
  
 
Kostka gdzie są 3 przewody: czerwony, brązowy i czerwono/niebieski jest pod instalacje el. szyb
Ta kolejna kostka coś mi się wydaje, że jest to pod el. lusterka ale tego to już nie jestem pewny
  
 
tak tez myslalem ze cos z elektryka zwiazane te kostki hehe, a moze cos do podgrzewania fotela albo czujnika niezapietych pasow, tak tylko sobie zgaduje, ale moze jest w tym cos
  
 
a ta pierwsza nie jest od podlaczenia przyczepy??
  
 
No to tak:
w plusie za deską rozdz. po lewej stronie masz kostkę od podgrzewanych siedzeń. Pod spodem na środku jest kostka od el szyb. Ta kostka do przełącznika, to przyznaję się, że nie mam pojęcia, ale mogę podejrzewać, że są dwie możliwości: albo jest to kostka od podgrzewancych siedzeń=masz w standardzie instalację, wtedy pod tapicerką przy mocowaniu gaśnicy powinieneś mieć dwie kostki do foteli, albo jest to kostka od podłączenia przyczepy /jeżeli nie masz tego przełącznika, bo nie wszystkie plusy miały go w standardzie/. Proponuję sprawdzić, jaka kontrolka się zapali, po włączeniu go i wszystko będzie jasne
  
 
a jak to wlaczyc?? zwrzec styki??
  
 
moze tez byc kostka od elektrycznych lusterek
ide szukac wtyczek kolo gasnicy moze cos znajde

[ wiadomość edytowana przez: caroracer dnia 2005-02-16 13:34:59 ]
  
 
Ta kostka z lewej strony, służąca do podłączenia przełącznika, ma tylko 3 przewody i to po jednej stronie, więc odpada chociażby podświetlanie. Nie znam się kompletnie na prądzie, ale dla mnie te przewody są za cieńkie, jak na podgrzewanie, szczególnie foteli, gdzie moc jest chyba znaczna. Ale to mówi kompletny laik i może jestem w błędzie.
  
 
Aha i jeszcze. Nie znalazłem u siebie kostek do podłączenia foteli, jednak muszę się przyznać, że nie szukałem dokładnie, gdyż nie mogłem się tam dostać bez demontażu, prawdopodobnie niezbędnym, fotela pasażera i czegoś jeszcze, ale nie pamiętam (za dużo było ostatnio grzebania przy samochodzie). Leży pod wierzchnią wykładziną gruba mata, której po prostu nie mogłem ruszyć. Planuję jeszcze w tym tygodniu zrobić ogrzewanie foteli, to wtedy wyjmę cały fotel pasażera i będę mógł sprawdzić dokładnie.
  
 
pierwsza jest na bank od przyczepy bo kolory przewodow mi sie zgadzaja
  
 
jak w plusie wyjac zegary w celu wymienienia zarowki podswietlenia, trzeba cala ceske sciagac ? czy jest inny sposob?
  
 
tez bym chcial wiedziec,juz jedno podejscie robilem i nic z tego,a chce sobie wolne kontrolki podlaczyc
  
 
Postaram się w miarę czytelnie, na ile potrafię oczywiście.
1.Odkręcasz 2 wkręty czołowe, które widać.
2.2 wkręty nad zegarami widoczne gdy spojżysz od dołu.
3.Wyjmujesz kratki nawiewu - pchać silnie dół kratki, aż nienaturalnie wskoczy do środka, a następnie uderzyć z góry do wypadnięcia.
4.Odkryte zostaną 3 następne wkręty również widoczne tylko wtedy, gdy patrzysz z dołu.
5.Odczepiasz klapki zamykające nawiewy. Lewa idzie łatwo, prawa k.....ko. Niestety tylko na siłe, ale z czuciem.
6.Teraz plastik trzyma tylko na zatrzaskach, w których znajdowały się wkręty.
Plastik jest bardzo łamliwy, więc trzeba naprawdę ostrożnie. Ja mam 4 pęknięcia, ale nauka kosztuje.
7.Zegary trzymają 3 wkręty, widoczne. Warto jeszcze odczepić linkę prędkościomierza, wtedy ma się komfort sytuacyjny, ale nie jest to konieczne.
  
 
hehe, w niePlusach producent o nas pomyslal, o tym ze lubimy grzebac i jest latwy dostep do zegarow
  
 
wczoraj wlasnie zajalem sie nizej wymieniona robota nie bylo tak strasznie, troche czucia w rece i wszystko ok, nie trzeba odczepiac klapek od nawiewow, tychodzi wszysto razem bardzo ladnie, a linki od predkosciomierza nie sciagalem bo jest tam ladna plomba i nie chcialem jej sciagac