MotoNews.pl
  

Za duze ładowanie

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witajcie

w mojej ładzie coś jest za przeproszeniem pokrecone z prądem.
Mianowicie ładowanie które wynosi 16-17 V.O co chodzi.Miernikiem mieze to tez tyle wynosi ile wskazuje ten voltomimez na desce rozdzielczej wiec on nie jest walniety.Alternator wyjąłem zaniosłem do ekektryka tez w pełni sprawny.Regulator napiecia elektyk sprawdził tez wszystko ok wiec o co k**** chodzi.Aha i jeszcze teraz jak dopale to kontrolka od łaowanie raz swieci raz nie przekazniki mam 2 a to sie raczej nie psuje.

Prosze pomózcie

Mecze sie z tym i mecze


[ wiadomość edytowana przez: dcnt dnia 2005-02-12 18:53:21 ]
[ powód edycji: slownictwo ]
  
 
Matimoto, czarów nie ma. Skoro masz za wysokie napiecie ładowanie to regulator puszcza za wysokie napięcie (innej drogi nie ma) a więc jest albo do wymiany albo do regulacji ( w przypadku starego, mechanicznego)

-----------------
Były
Łada 2105 r.1983
Łada 2101 r.1986
Łada Samara 2109 r.1990
Jest
Wrak Łada 2105 r. 1986
  
 
regulator jest sprawny.Bo sam widziałem jak elektryk go to mojego alternatora podłączał i wskazywało 14.5v właczał obciązenie i tak samo tylko przy najwiekszym obciązeniu było 14.4 no to chyba idealnie prawda.

To o co chodzi
  
 
to może nie wyciągaj alternatora ale jedź autam - niech elektryk wszystko sprawdzi?...
  
 
juz wyciągnąłem alternator elektryk go sprawdził jest ok ładnie wskazuje prądzik.Mam jeszcze 1 alternator nowiutki nie urzywany ale go nie wsadzałem ale tez elektryk go sprawdzał i identycznie wszystko tak samo.Wiec nie widzdiałem sensu jak ten i ten jest dobry to wsadziłem ten stary który był tam cały czas.Regulatory napiecia mam 2 jeden który bym cały czas w ładzie - sprawny bo elektyk go sprawdził z tym alternatorem który jest teraz włozony i drugi od poloneza wyjąłem chwilowo z ojca poldzika tez ładnie chodzi z tym włozonym teraz alternatorze.Byłem przed chwilą u tego elektyka i on powiedzdił ze nie wie co tu moze być.Wiec jedyna nadzieja w was.Moze ktoś z was miał taki sam przypadek i wie jak to zrobic.
Prosze o pomoc chłopaki.

Dzieki
  
 
i jak chłopaki ? Doradzcie cos !!!!!
  
 
Wsadz alternato i regulator do auta i jedź samochodem do mechanika - elektryka i on powinien coś doradzić.

A żeby cię pocieszyć to powiem ci, ze ja z ładowaniem walczyłem rok i zajechałem 2 akumulatory
  
 
Cytat:
2005-02-12 19:53:17, matimoto17 pisze:
i jak chłopaki ? Doradzcie cos !!!!!



Lord Finchley chciał naprawić elektryczny kontakt.
Prąd go zabił, słusznie zginął on tak.
Bowiem człowiek zamożny, jak chce przeznaczenie,
Winien rzemieślnikowi dawać zatrudnienie.

"Ja się w prądzie nie grzebie" to z kolei cytat mojego mechanika...

Od siebie zapytam: Może przyrząd pomiarowy kłamie?



  
 
Elektryka prad nie tyka!

BRAK MASY NA BUDE! z tad za duze ladowanie - jazda z czyms takim moze spowodowac nie tylko zarzniecie akumulatora(np wbuch) ale i przepalenie wiazek rozrusznika - co mnei spotkalo w drodze na wegry - pomimo jak setny raz powtarzam kable masowe mialem, a jednak masy brakowalo.
Trzeba ja zapiac o kolektor wydechowy najlepiej - nie gdzie indziej.
(u mnei byla chyab o pompe wody albo o ramie altera i dupsko z przeproszeniem)

dolozyc kable masowe w ilosci znacznej. - od klemy - do np kolektora wydechowego, do np wieszaka silnika.

  
 
Cytat:
2005-02-12 20:08:27, Grzegorz2107 pisze:
Lord Finchley chciał naprawić elektryczny kontakt. Prąd go zabił, słusznie zginął on tak. Bowiem człowiek zamożny, jak chce przeznaczenie, Winien rzemieślnikowi dawać zatrudnienie. "Ja się w prądzie nie grzebie" to z kolei cytat mojego mechanika... Od siebie zapytam: Może przyrząd pomiarowy kłamie?


A u mnie krąży inne powiedzenie
Elektryka prąd nie tyka


(może jeszcze nie jestem po studiach, ale... nadal żyje)
  
 
Skoro Krzysztof - Fleszer tak mówi to musi być prawda.Poprubuje ale to w przyszłym tygodniu w weekend.Teraz sie wqzyłem i zostałem ją na troche (Łade).Jak morzesz mistrzu opisz coś wiecej o tych twoich przygodach z tym zasranym ładowaniem.

Dzieki
Mati
  
 
Spróbój jeszcze posprawdzac przewody a w szczególnosci przewód wzpudzenia alternatora najpierw za pomoca próbóki sprawdzi na regulatorze czy jest potem na alternatorze
  
 
hmm wiesz co krzychuk dla ciebie to tak łątow wszystko powiedzieć a mozesz tak w kilku zdaniach i bardziej opisać az taki dobry w te klocki nie stem nie wiem gdzdie co jest wytłumacz prosze.
  
 
Jesli - alter jest sprawny, jesli diody sa OK, jesli regler jest sprawny, i szczotki sa ok i sie nei wieszaja, to za duze ladowanie jest wynikiem braku kabla masowego, ewentualnie zasniedzial i nie ma styku-albo jest za maly.
Kabel winien miec duzy przekroj.
Jesli polaczenia sa OK, kable masowe sa OK(jak sa to odkrecic i przeczyscic styki-czesto lubia byc zalakierowane-te co s a na budzie) dolozyc na silnik jakas wiazke(od "-" albo od budy albo bezposrednio z klemy) Sprawdzic polaczenia wsowek z reglerem, wykluczyc zwarcie na srubie altera do ktorej sie przykreca kable, sprawdzic bezpieczniki i jak dalej jest do dupy - wymienic regler.
Zreszta kurde poszukajcie sobie w wyszukiwarce bo juz pisalem o tym przynajmniej z dwa razy,.
I zapamietajcie - w ladzie to najczestszy problem z elektryka jest z powodu wlasnie slabej masy/zasniedzialych stykow.
Ostatnio tak z Jasiem glowilismy sie czemu jego rozrusznik nie dziala - bo zasniedzial i nei mial styku.
  
 
Dzieki.Mam nadzieje ze to bedzie to.
  
 
NIestety dodatkowwa masa nic nie pomogła.W mojej ładzie mam taki wyłącznik który odcina mase co idzzie od klemy od masy silnika zamieszczam zdjecie (zdj nr 1- zdj 1b od srodka).Problem tkwi jak wczsniej pisałem nad
ZA DUŻYM ŁADOWANIEM.JEst za duże pomieważ woltomimerz który jest na desce rozdzielczej i miernik którym mierze na klemach wskazuje około 16 V to chyba za duzo prawda.I zalezy to od obrotów jak silnik chodzi na nisskich obrotach tak zze prawie gaśnie to jest w miare ale tez za duzo(ZDJ nr 2) A gdy dodam gazu i ichodzi na srednich to wskazówka jest juz na 16 czyli na końcu skali(zdj nr 3) A jak dodam na wyssokie to na końcu skali zaczyna warować.Dołączam takze zdjecia gdzie podłaczyłem mase dodatkową (zdj nr 4) i gdzie jest podłaczona orginalna co idzie do tego wyłacznika (zdj nr 5)

PROSZE O POMOC

Mati


[ wiadomość edytowana przez: matimoto17 dnia 2005-02-26 15:30:40 ]






[ wiadomość edytowana przez: matimoto17 dnia 2005-02-26 15:33:39 ]

[ wiadomość edytowana przez: matimoto17 dnia 2005-02-26 15:45:48 ]
  
 
Mati, Fleszer Ci już wszystko wytłumaczył. Jedź do jakiegoś elektryka. Posprawdzajcie czy wszystko w porządku, czy nic nie zaśniedziało.. Czy regulator napięcia nie padł..
Ja nic więcej na odległość nie jestem w stanie pomóc!
  
 
no mówie wam ze regulator dobry a na innym jest to samo.Jutro posprawdzdam poczyszcze i kurde jak to nie pomoze to sie załamie.Mozez ktoś jeszcze sie wwypowie ???

HELP
  
 
Ja dorzucę do tej dyskusji moje doświadczenie. Robiąc porządek z oświetleniem na tablicy wskaźników sprawdzałem żarówki miedzy innym wyjąłem żarówkę od kontrolki ładowania a potem nie jej nie założyłem . Od tego czasu pojawiły się kłopoty z ładowaniem. Dokładnie takie same objawy jak u Matimoto 17 czyli za wysokie napięcie ładowania. Z bratem przekopaliśmy wszystko alternator, regulator napięcia, masę i nic w końcu doszliśmy do tablicy wskaźników gdzie spostrzegliśmy brak żarówki po założeniu – dla spokoju ducha – okazało się że wszystko zaczęło działać prawidłowo . Wiem, że u Matimoto 17 jest żarówka ale może któryś z przewodów dochodzący do tablicy wskaźników jest zaśniedziały.
Powodzenia w śledztwie!

Pozdrawiam Wergiliusz
  
 
o kurde nizły motyw miałeś Wergilius tego to sie nie spodziewałem ze cos takiego moze być.Fleszer mówił ze z masą są jaja w ładach.Przekonałem sie o tym jak nie miałem podłaczonych kabelków od masy w swiatłach tylnich.Tam sa takie dodatkowe co z wiazki wychodzą.Wiec jak mie miałem ich podłaczonych to jak nacisskałem hamulec to dyskoteka normalnie z tyłu zapalało sie wszystko i zeby tego było mało to z przodu boczne migacze sie zazpalały i kontrolka od przeciw mgielnych.No myslałem ze ze smiechu padne.A teraz mówisz ze żaróweczka o kutfa.NO ciekawe.CZy ten cały mój problem moze mieć coś zwiazane ze stacyjką ??? BO jak otowrzyłem tam tez mam zdjecia.TO niektóre kabelki były luzne to posciskałem 1 troche nadpalony ale tzryma sie.Wiec moze to być coś z tę strone.

ALE MAM PROBLEM

Kto rozwiąze zagadke dostanie nagrode

HELP