MotoNews.pl
  

Ukł. chłodzenia ciepły a do reduktora LPG nie płynie woda.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam znów zagadke ze woim Caro.

Zmieniłem termostat i zaczeło sie!
Zmieniłem termostat (ponoc od plusa). 2 dni jezdził ladnie, szybko sie rozgrzewał i w trasie było ciepło. Choć jakos dziwnie przebiegało nagrzewanie. Temp na poczatku szybko rosnie, do pand 110C, a potem nagle spada do 60C, i taki proces sie powtarza, w coraz mniejszej amplitudzie, do calkowitego rozgrzania. Czy to normalne, wczesniej tak nie mialem.

Po dwoch dniach zaczely sie problemy. Auto w trakcie rozgrzewania zgaslo i nie chcialo odpalic, dopiero po 10 minutach ustapilo. Nastepnego dnia to samo. Zaobserwowalem, ze oszrania sie reduktor LPG.

Przy nastepnym starcie zbadalem, ze do reuktora nie plynie woda, jest zimny i to jest objawa gasniecia. Zminy bo nie plynie do niego plyn, zaczyna plynac dopiero jak sie calkowicie rozgrzeje.

Wymienilem ponownie termostat (tym razem zimowy). To samo.

Plyn choc jest juz cieply, co czyc po rurach gumowych i widac na czujniku temp - nie plynie do reduktora! Nie plynie tez do nagrzewnicy (nie wieje cieplym powietrzem).
Objaw ustaje jak auto sie calkowicie rozgrzeje reduktor jest cieply i zaczyna dzialac ogrzewanie.

Co moglo sie stac, wczesniej przelaczelm juz jak ruszyla sie wskazowka, teraz musze jechac na benzynie az nie soiagne 90 stopni na stale?
  
 
może twój układ wymaga odpowietrzenia?
Zdejmij wąż z reduktora i pozwól aby sie napełnił wodą.

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
Ale czy nie odpowietrzylby sie sam. Przeciez trafia do niego plyn jak auto sie calkowicie nagrzeje.

Pozatym ten sam problem co z reduktorem jest z nagrzewnicą.
  
 
i to by wskazywało na zapowietrzenie-ostatnio też miałem taki przypadek
ja odkręcam korek i ściskam grubą ruę aż do właczenia wentylatora-z reguły do tego momentu się odpowietrzy
  
 
Pewnie nie ale zapytam - nie dolałeś przypadkiem zwykłej wody po zmianie termostatu (bo na pewno trochę płynu Ci ubyło) ? No bo może po prostu coś przymarza w obecnych temperaturach ?
  
 
Jeżeli masz otwarty układ chłodzenia (z korkiem w chłodnicy) jego się nie odpowietrza bo on sam się odpowietrza.
Takie wahania temperatury wskazują na zapowietrzenie układu chłodzenia przyczyn może być kilka uszkodzona uszczelka pod głowicą (wtedy będą bombelki powietrza w zbiorniku wyrównawczym) lub nieszczelności w układzie chłodzenia (np na obudowie termostatu) wtedy stygnący silnik zasysa nimi powietrze zamiast płynu ze zbiornika wyrównawczego, to drugie bardziej prawdopodobne i dlatego przy rozgrzewaniu układ się odpowietrza i póżniej jest ok.
Nie pamiętam czy w termostacie w polonezie nie było takiego małego otworku który przy montażu powinien być ustawiony od góry by termostat mógł się odpowietrzyć a plusach mamy zamknięty układ chłodzenia być może jest inny termostat.
  
 
Dolałem petrygo.

Mam układ zamkniety/otwarty ?? w kazdym badź razie ze zbiorniczkiem wyrównawczym.

Tak bombelkuje mi w zbiorniczku. Jak wleje do pełna plynu do chlodnicy do czesc sie przeleje do zbiorniczka. Jak wleje jeszcze wiecej to sie przelewa ze zbiorniczka. Ale tylko do okreslonego poziomu. Pozniej juz nie. Nie da sie miec w 100% pelnej chlodnicy. Przelewa sie do poziomu elementow widocznych pod zakretka, chyba dalej jest pelna gdzies w 90%. Po tym jak juz przeleje sie do zbiorniczka chyba dalej leca babelki, ale lekko.

Kiedys jak mialem wydmuchana uszczelke to wyrzucalo mi plyn bez ograniczen, az prawie w ogole go nie bylo. Czy to mozliwe ze to znowu uszczelka pod glowica? Jak sie odpowietrza moj uklad chlodzenia.
  
 
A co do drugiego wariantu powgrega, to czy termostat w Polonezie ma jakies otorki, ktore trzeba odpowiednio ustawic.

Przypominam dalej, ze jak auto jest calkowicie rozgrzane to nie ma zadnego problemu.
  
 
Cytat:
Mam układ zamkniety/otwarty ?? w kazdym badź razie ze zbiorniczkiem wyrównawczym


Układ masz otwarty bo masz korek w chłodnicy.
Cytat:

Tak bombelkuje mi w zbiorniczku.


Wiadomo bo masz skoki temperatury (do 110oC) ale istotne jest czy bombelkuje po nagrzniu silnika i ustabilizowaniu się temperatury jeżeli dalej bombelkuje to uszczelka, natomiast wcześniejsze bombelkowanie to samoodpowietrzanie się układu.

Cytat:
Nie da sie miec w 100% pelnej chlodnicy


Wiadomo że po wyjęciu korka nie będziesz miał płynu na ful tylko do poziomu poniżej wężyka przelewowego do zbiornika wyrównawczego.
Zaobserwuj czy nie ma gdzieś wycieków (będzie szarawy nalot).

Jeszcze jedno pytanie o powód wymiany termostatu poprzedni był walnięty?czy przed wymianą było wszystko ok?

  
 
Cytat:
2005-02-13 00:19:59, KrzysztofUrban pisze:
A co do drugiego wariantu powgrega, to czy termostat w Polonezie ma jakies otorki, ktore trzeba odpowiednio ustawic. Przypominam dalej, ze jak auto jest calkowicie rozgrzane to nie ma zadnego problemu.


Jest jeden otworek w termostacie ale raczej służy on do przepływu płynu kiedy termostat jest jeszcze zamknięty a rozgrzewający płyn zwiększa objętość. O ustawianiu termostatu pod ten otworek pierwszy raz słyszę .
Odpowietrz układ jak napisał OLO.
  
 
Termostat wymieniłem, bo auto się niedogrzewało w trasie i było mi zimno przy mrozach na zewnatrz.
Poprzednio było wszystko OK z gazem, przełaczałem jak tylko drgneła wskazowka, reduktor od razu był ciepły.

Poziom plynu w chłodnicy utrzymuje sie 2cm ponizej korka, tak, ze leddwo zalewa całe "zeberka".

Tak, po całkowitym rozgrzaniu czasem dalej babelkuje. Nie widac tego w chlodnicy, ale jak zakręce korek i dodam gazu to jakięs babelki w zbiorniczku wyrównawczym, jak sie mocno zagrzeje to nawet wypluje do zbiornika trochę.
  
 
co tu dużo pisać ... to trzeba zobaczyć żeby wyciągnąć jakieś sensowne wnioski
kilka przyczyn które przychodzą mi do głowy: uszkodzone korki od chłodnicy i zbiornika wyrównawczego, uszkodzony (nowy) termostat, przytkany układ w który włączony jest reduktor, uszkodzony reduktor (wpuszcza gaz do układu chłodzenia), uszkodzona uszczelka pod głowicą
  
 
niech mi ktos powie czy widzial uszkodzenie reduktora takie ktore powodowaloby przedostanie sie gazu do ukladu chlodzenia??
sorki ale rozbieralem cos takiego jak reduktor i nie ma tam mowy o takowym uszkodzeniu chyba ze mechanicznie ktos przebije scianke reduktora (okolo 2 mm szajsmetalu)
wiec :
Czy są jakies typy reduktora w których membrana jest omywana przez plyn???
  
 
Korek od chłodnicy wymieniłe, korek od zbiorniczka wyrównawczego raczej nie ma znaczenia, termostat wymieniałem na nowy 2 razy, reduktor tez chyba nie

wiec pozostaje tylko uszczelka pod glowica
  
 
Masz zapowietrzony uklad chlodzenia.
Sproboj odpowietrzyc go zdejmujac gorny przewod przy termostacie ten od podgrzewania kolektora.Umnie pomoglo.
  
 
Odpowietrzyć spróbuje.

dreX czy miałes takie same objawy?
  
 
witam
kolega w audi 100 v 8 miał na poczatku zimy takie uszkodzenie
,że dostawał mu się gaz do płynu i pomogła wymiana reduktora właśnie.
pozd. ciekma
  
 
witam
kolega w audi 100 v 8 miał na poczatku zimy takie uszkodzenie
,że dostawał mu się gaz do płynu i pomogła wymiana reduktora właśnie.
pozd. ciekma
  
 
Cytat:
uszkodzony reduktor (wpuszcza gaz do układu chłodzenia)



teraz sobie przypominam że miałem takie jazdy,jak miałem przedartą membranę
  
 
O kurde a jak to stwierdzic, że to reduktor?