MotoNews.pl
  

Przekażnik wycieraczek - gdzie on ?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam,
"wieszają " mi się wycieraczki w 520i E34 r.1990, chciałem sprawdzić przekażnik, ale w skrzynce z bezp. i innymi przekażnikami go nie ma ! gdzie go schowali ?
  
 
W E32 z tego co wiem jest cały sterownik i pewnie tutaj też tak będzie. We32 znajdował się on koło sterownika do leflektrów (powinno pisać na nim np Hella) i koło reszty bezpieczników. Jak zaczniesz je wyciągać to będziesz wiedział bo wtedy dane urządzenie przestanie działać.
  
 
Cytat:
2005-02-12 18:53:03, Aldik pisze:
Jak zaczniesz je wyciągać to będziesz wiedział bo wtedy dane urządzenie przestanie działać.



no właśnie tak zrobiłem i mimo wyciągania wszystkiego po kolei wycieraczki chodzą, wprawdzie tylko na max. prędkości, ale chodzą. Natomaist zatrzymują sie w chwili wyłoączenia przełącznika w każdym miejscu na szybie - nie wracaja do położenia dolnego.
  
 
Może po wyciągnięciu sterownika przechodzą w jakiś awaryjny tryb, tak jest np z panelem klimy który jest jednocześnie sterownikiem, jak go wyjmiesz to cały czas wieje powietrze (wł. dmuchawa) No a jak wyciągasz przekaźnik to całkiem zdychają.
  
 
Tompal - w piatek kupilem 318 E36 i dzis t.j. sobota ( czyli po pierwszym dniu ) pierwsze niespodzianki

po umyciu auta zje......... mi sie wycieraczki w dokladnie taki sam sposob jak twoje czyli dzialaja tylko w max pozycji i wylaczaja sie badz gdzie przy czym wylaczenie stacyjki i ponowne jej przekrecenie w pozycje GO powoduje powrót wycieraczek na swoje miejsce - do czasu mycia dzialaly wniosek " czeste mycie ......."

jesli poradzisz sobie z tymi wycieraczkami to prośba opisz to :
- gdzie jest ten " sterownik wycieraczek " czy przekażnik bo to prawdopodobnie to jest za to odpowiedzialne
-ewentualnie gdzie i za ile mozna to dokupić

Pozdrawiam
  
 
Panowie!!! a czy to się dzieje na postoju czy podczas jazdy bo na postoju w BMW wycieraczki chodzą tylko w trybie pracy przerywanej więc może ztąd te wasze obawy
  
 


faktycznie w trakcie jazdy problem zaczyna znikać i dzialaja w miare normalnie ale u mnie na postoju jak dam na którąkolwiek pozycje inna od max to wycieraczki stają na szybie w pionie i jedynym sposobem na ich powrót na miejsce jest albo przekrecenie kluczyka na zero i włączenie albo zabawa z trafieniem na wysokoch obrotach wycieraczek bo wtedy również nie wracają na swoje miejsce .

  
 
U mnie w E30 jak właczę "na raz" to zatrzymują się gdzie je puszczę. Musze zawsze przytrzymać i puścić dopiero jak wrócą na swoje podszybie. Jak włączę czasówkę i szybkie to działaja dobrze.
Też się zastanawiałem co to może być. Zmieniłem przekaźnikiczek (w e30 jest przy bezpiecznikach - czarny, podłużny) i nic nie dało. Słyszałem, że to silnik wycieraczek a nie przekaźnik daje ciała.
  
 
tak tak obydwaj macie silniki do wymiany
  
 


no właśnie powiem tak w starszych autach za takie cos podejżewał bym silnik bo to w nim są styki odpowiedzialne za zatrzymywanie wycieraczek ale tutaj coś mi sie wydaje że to raczej przekaźnik tym steruje bo dlaczego w czasie jazdy albo po przekręceniu stacyjki potrafią wrócić na swoje miejsce ??

  
 
no to czeski film bez pomiarów sie nie obejdzie
  
 


dzis sie wkurzyłem na tą moją elektrykę , rozkręciłem te plastiki pod kierownicą bo tam mi cykał jakiś przekaźnik podczas pracy wycieraczek i bingo - są tam cztery przekaźniki - dwa pod kierownicą a dwa przykręcone nad głośnikiem t.j. do błotnika i to właśnie te ostatnie są to przekaźniki koloru niebieskiego z sześcioma stykami w tym jeden cieńki , oba te przekaźniki odpowiadają za pracę wycieraczek , wyciągnąłem je okazało sie że styki są strasznie zaśniedziałe , przeczyściłem i rewelacja wszystko już wróciło do normy

  
 
ja mam podobny problem z wycieraczkami : jak włacze spryskiwacz to wycieraczki nie chca sie zatrzymac musze wyłaczyc zpłon zeby wycieraczki wyłaczyc a jak nie uzywam spryskiwacza to wszystko ok jak myslisz NIMNUL?
  
 
muszę powiedzieć że wycieraczki w bejcy po właczeniu spryskiwacza chodzą stosunkowo długo w porównaniu do innych aut moze uzbroj sie w cierpliwość
  
 
kiedys jechałem autostradą i przez przypadek właczyłem z 20 minut jechałem z nimi az wkoncu przestał padac deszcz i musiałem sie zatrzymac i zgasic silnik
  
 
Cytat:
2005-03-23 00:33:29, obajda pisze:
ja mam podobny problem z wycieraczkami : jak włacze spryskiwacz to wycieraczki nie chca sie zatrzymac musze wyłaczyc zpłon zeby wycieraczki wyłaczyc a jak nie uzywam spryskiwacza to wszystko ok jak myslisz NIMNUL?



ciężko powiedzieć co to może być , mnie stawiali różne diagnozy mówili coś o sterowniku wycieraczek a okazało sie że to taka drobnostka , napisz czy dzieje ci sie tak sporadycznie czy zawsze - bo u mnie raz działały a raz nie stąd wiedziałem że to raczej jest sprawa jakiegoś złego styku . No i u Ciebie też powinieneś szukać tych przekaźników - ja ich szukałem na słuch

  
 
dzieje sie tak zawsze ,a spryskiwacze mam zrobione na patencie po prostu włącznik od pompki mam w kabinie a wycieraczkami steruje normalnie (przeciez musiałem cos z tym zrobic)
  
 
ja mam trochę inny problem.U mnie wycieraczki włanczają się same w czasie jazdy i nie idzie ich wyłączyć,dopiero wył. zapłonu. To też mogą być styki ?
  
 


teraz to juz sam jestem głupi , dwa dni mi działały , dzis popadał deszcz i znów sie zj.... co prawda na chwile wiec moze znów coś ze stykami ale .... zaczyna mnie to w k.... a co do wycieraczek które same sie włączają w czasie jazdy toi raczej bym sie zastanawiał nad pająkiem za kierą choć ciężko powiedzieć , musze poszukać jeszcze tego sterownika od wycieraczek bo mam schemat instalacji po niemiecku dość dokładny i tam jest to wszystko , tylko teraz trzeba to w samochodzie znaleźć .

  
 
sorry jaki pająk? umnie w e 34 przekaznik jest pod tylnym siedzeniem