MotoNews.pl
  

[126] ceramiczne tłoki

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Na hodze pojawilo sie jakis czas temu takie ogloszenie:

Denko tłoka pokryte powłoką ceramiczną, która tworzy barierę termiczną
-ogranicza i eliminuje spalanie detonacyjne
-zalecane w silnikach wysoko sprężonych (13:1 i więcej)
-więcej energi cieplnej pozostaje w komorze spalania
-większa siła pcha tłok

Boczne ściany tłoka pokryte powłoką zmniejszającą tarcie
-redukuje tarcie
-obniża temperaturę
-zwieksza trwałośc tłoka

Mam pytanie do "inżynierów" :
Kto wie co to za powłoka ceramiczna, kto ją robi, ile kosztuje i o co chodzi z powłoką zmniejszającą tarcie?
  
 
Powłoka ceramiczna, jest to nic innego jak zalana fałdowo warstwa ceramiki, takiej jak np masz w grzejnikach gazowych. Prawdą jest to, że jest lepsze spalanie i zwiększona wydajnośc, bo jak nam wiadomo ceramika jest izolatorem podtrzymującym ciepło w sobie, a nie odbijającym, czy pochałaniającym je jak metal. Wadą tego jest to, że wystarczy, że stworzą Ci sie luzy na garach, to ceramika od uderzeń zacznie pękać. Tak samo też musisz poczekać kilka minut po odpaleniu, by silnik sie rozgrzał i niezalecane jest zwiększanie obrotów na silniku chłodniejszym niż 65 stopni. Biada Ci jak zrobisz co s takiego, bo ceramika zacznie się kruszyć.Na szczęście jest Ona tak rozwiązana, że skruszy się na drobny mak, zostanie wyplute z gara otworem wydechowym, osiądzie ci na tłumiku lub katalizatorze(jak go masz), a na garze zostani sam metal, co tak zmniejszy ci kompresję, że ledwo go odpalisz nie wspominając już o jego sile. Powłoka zmniejsająca tarcie, jest to zastosowanie od TEFAL'a z tą różnicą, że TEFAL daje na swoje patelnie samą powłokę teflonową, a na gary wstawiają mieszankę aluminium, teflon, mosiądz, stal zwykła w proporcjach 3:4:1:2 . Coś jeszcze panie baco?


[ wiadomość edytowana przez: eolmint dnia 2005-02-14 10:48:19 ]
  
 
no allegro widzialem dwa takie tloki po 350zl. komplet.
  
 
Jak dla mnie to jest dobre dla tych, co lubia tyraż auta nie na bezdrożach, a na porstej. Takiemu to sie przyda, ale nie terenowcom, co pedał sprzęgła, gazu i hamulca non-stop są używane, a obroty nawet na zimno skaczą jak porypane...
  
 
eolmint: a nie orientujesz sie gdzie taką powłokę zmniejszającą tarcie można zrobić i ile to może kosztować?
  
 
Hmm... nie wiem, bo tojest wytapianie metali w podanych proporcjach i nie wiem kto by się za to wziął. Ogółem to nie byłoby tanie, bo musiałbyć zamówić tłoki, zeszlifować je, przygotować formę, zapłacić za materiał, za wytapianie i wiele innych rzeczy. Bardziej opłaca się kupić gotowce, bo jak wiadomo...taniej będzie...
  
 
To już lepiej zrobić Azotonasiarczanie
  
 
albo zasadzic kute i zalac motor-life'em
  
 
A orientuje się ktoś, jaka jest funkcja stalowych wkładek w tłokach??chodzi mi o takie czarne wkładki na bokach tłoków. Może coś takiego??

EDIT: chodzi mi o coś takiego allegro

[ wiadomość edytowana przez: widynek dnia 2005-02-14 17:18:04 ]
  
 
Cytat:
2005-02-14 17:08:13, widynek pisze:
A orientuje się ktoś, jaka jest funkcja stalowych wkładek w tłokach??chodzi mi o takie czarne wkładki na bokach tłoków. Może coś takiego?? EDIT: chodzi mi o coś takiego allegro [ wiadomość edytowana przez: widynek dnia 2005-02-14 17:18:04 ]


Sa to wkładki z tzw:inwaru-zapobiegaja one nadmiernemu puchnieciu tłoka.
  
 
wujek-kajtek: azotonasiarczanie? A ile to kosztuje i ile daje?
  
 
to niekoniecznie są wkładki zapobiegajace puchnięciu.audi stosuje takie cos w celu zmniejszenia tarcia na tłoku,z racji tego ze nowe silniki są dość ciasno składane.oni stosuj związki teflonu i grafitu.wszystko jest pieknie dopuki ta warstwa sie nie rozlezie


[ wiadomość edytowana przez: Poochaty dnia 2005-02-15 08:44:41 ]