1,8 105KM -> 130KM

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Tak sobie myśle, czy dało by się i co by trzeba, żeby z 1,8 16V 105KM zrobić 130KM.
Bo np. 130KM ma dysze natrysku oleju od spodu na denka tłoków. Czy te silniki się bardzo różnią, czy 105KM jest poprostu zubożoną wersją i można ją doposażyć?
No a jak by się dało to co należy zmieniać??
  
 
1. przepustnica w 130KM ma większą średnicę (55mm).
2. Wtryskiwacze paliwa dają większe ciśnienie - są inne (zielone końcówki)
3. Inna głowica silnika (przede wszystkim inne wałki rozrządu)
4. Inny komputer

Natrysk oleju na denko tłoka to pikuś, bo jego zadaniem jest zwiększenie trwałości dość mocno wysilonego (jak na tamte czasy) silnika.
  
 
hmmm z tego co pamietam to na pewno przepustnica jest wieksza.
No i glowica ma inne oznaczenie wiec (teoretycznie) powinna sie czyms roznic.
RQB (130) ma tez moc polozona wyzej (6250rpm) biz RDA (105)(5500rpm)
Chodzily sluchy ze elektronika tez ciutke inna.
  
 
ahhh te 4 sekundy
  
 
Ups, no to ta głowica inna to już trochę problema.... hmmm
  
 
ale jest do sprzedania na gieldzie
  
 
Bo generalnie to się zastanawiałem ile z tym było by roboty, czy to właśnie same wtryskiwacze, przespustnica, komputer, czy większa ingerencja w silnik. Widzę że było by trochę zabawy. Pewnie najlepiej było by skoować drugi silnik, jakiś na wpół żywy i kombinować...
Czy też da się to zrbić średnim nakładem? Bo szczerze mówiąc nie jestem obmykany w tym wszystkim za bardzo.
Ile kłopotu sprawia przełożenie głowicy?
I jakie koszty to może pociągnąć?
  
 
przelozenie glowicy bedzie takim samym problemem jak zmiana uszczelki pod glowica. wiec nie duzy.
Ta oferta na gieldzie wydaje sie byc ciekawa. no i jak masz juz glowice na wierzchy to polerka kanalow dolotowych + planowanie glowicy i pare koni wiecej powinno byc.
Mag i ja wypisalismy Ci co trzeba zmienic.
wiec teraz pytaj na gieldzie ile za to.
No i miejmy nadzieje ze ta glowica nie jest jakas walnieta
no i trzeba policzyc koszty czy +25KM bedzie warte nakladow.
  
 
Podsumowując, musisz kupic głowicę, komputer i przepustnicę.
Listwa wtryskowa powinna być z głowicą, ale jesli nie, to tragedii nie ma, najwyżej zamiast 130KM będziesz miał 125

Na forum ktoś oferuje taki silniczek na części.
  
 
Dzięki Panowie, do dzieła, dowiaduję się jak to będzie finansowo
  
 
MAG - te zielone koncowki wtryskow sa jakos widoczne z zewnatrz? czy dopiero po wymontowaniu wtrysku?
  
 
1) walki inne
2)przepustnica wieksza
3)i sterownik wtrysku
to wystarczy bo koles w fiescie to przerabial
jak chcesz dam ci do niego namiary
  
 
Namiary chętnie przyjmę, choć narazie to rekonesans
Ale zdajesie że pójdę w tym kierunku