Zaparowane szyby

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
paruje mi cały tył boki i tylna szyba nie pomaga nawet ogrzewanie tylnej szyby, czy też tak macie, co robić??? - escort combi

pozdrawiam Artur
  
 
nie wiem moze masz cos wilgotnego na tyle moze to tak paruje. JAk wlacze tylnia szybke to ladnie znika a na tylnich bocznych zawsze cis zostanie chyba ze wlacze na maxa przedni nawiew
  
 
podnieś wykladzine w bagazniku i zobacz czy nie jest mokro to na 99% przyczyna zaparowania
  
 
hmm... nawet jak byś miał powódź w bagażniku to ogrzewanie powinno coś dać może sprawdź czy ono w ogóle działa
  
 
Witam
Mialem to samo, wystarczylo ze podczas kilku podrozy maxymalnie przepchalem nawiew kolo szyby (zamknalem wszystkie inne i max na szybe) teraz juz nawet jak leciutko leci to szybki nie paruja..a swego czasu parowaly b. mocno, ledwo co widzialem przez przod :/
  
 
Witam. W moim Peugeocie 405 mam taki problem - parują mi od środka szyby, również podczas jazdy mimo włączonego ogrzewania dalej są zaparowane (boczne i tylna). W poprzednim aucie jak jechalem wlaczylem nawiew to po chwili szyby byly rozparowane! Dodatkowo dzieje mi sie tak, ze poci mi się bagażnik. Tzn najpierw zamarza od strony bagażnika klapa, potem chyba jak sie ciepło robi w aucie to się skrapla i przez to mam pełno wody w bagażniku ! Poradźćcie co zrobić bo już nie mogę z tym wytrzymać! Ogrzewanie mam takie że parzy, nawiew na szybe bardzo mocny..
  
 
Jak to kiedyś ktoś powiedział i pewnie jeszcze nieraz powie

up...up,up
  
 
Jak już kiedyś pisałem polecam wcieranie preparatów dostępnych w sprzedaży. Stosowałem K-2 7pln i AutoLand 10pln i jestem zadowolniony (szyba sucha i czysta+wtarcie dokłądne płynu). Co do przymarzania-to pewnie nie odkryję Ameryki, ale myślę, że możesz mieć nieszczelności w podwoziu (zostaje Ci woda w środku) lub zbyt szczelne auto (brak przewietrzania). Jak stawiasz wieczorem to: wylej wodę z dywaników, otwórz auto, by się zchłodziło wewnątrz. Mogą być także zużyte uszczelki i puszczają wodę. Jak masz wygłuszone auto, może się bardziej pocić (izolacja termiczna mat). Powinieneś mieć także specjanlą folię przeciwskroplinom w drzwiach (w mazdzie miałem także w bagażniku). Dodam, że jak nie wysuszysz auta całkowicie na amen, to zawsze będzie się coś skraplało i pociło. A filtr przeciwpyłkowy masz? Czy klimę także?
Pozwodzenia
  
 
Hehehe, a mnie też kiedyś tak parowały. I nie małem pojęcia czemu. Wycieraczki, dywaniki... paruje i paruje. Dopiero później zauważyłem że nagrzewnica przecieka!! Ale to było w Ladzie. Nie wiem jak jest w essim, czy jak by sie plyn lal to też do środka auta.
  
 
Na 100% wilgoc w aucie.Wyciagnij fotele podnies wykladzinki i wymien to mate wygluszajaca.Co do preparatu to stosuje Shell w atomizerze.Pozdro.
  
 
Podepne sie pod watek tylko z troszeczke inna sprawa, ale zwiazana z szybami

Gdy były mrozy to zamarzały mi szyba od srodka Czy to jest normalne? Czy musze wymienic uszczelki w drzwiach?
  
 
Trochę informacji o zaparowanych szybach w Essim.
Otwory wentylacyjne znajdują się pod tylnym zderzakiem, są w nich takie uchylne klapki. Może to one przymarzają zimą i dlatego szyby parują???

Ciśnienie w kabinie podczas np. zamykania drzwi i wentylacja kabiny jest rozwiązana przez otwór zaznaczony na zdjęciu. Niestety moim zdaniem nie działa to do końca jak powinno - przepływ powietrza jest blokowany przez wytłumienie karoserii pod plastikowymi boczkami tylnymi.
P.S. Mam nadzieję że kolega Zero się nie pogniewa za wykorzystanie zdjęcia jego Escorta.
  
 
Dziękuje wszystkim za sugestie ! Wszystko sprawdze, pozdrawiam
  
 
jeśli masz klime to sprawdz mikrofiltr -powd zaparowanych szyb w samochodzie z klimą
  
 
Klima była. ale została wymontowana
  
 
Cytat:
2006-01-06 09:25:16, hepos pisze:
Klima była. ale została wymontowana


I to może być probem - mój fufnel ma identyczną sytację w Hondzie Civic. Miał klimę i już nie ma i szyby paruja jak diabli!!
  
 
No to mnie pocieszyłeś
  
 


Cytat:
Wysłany: 2006-01-05 18:16:29 Powiadom o tym poście ^

Trochę informacji o zaparowanych szybach w Essim.
Otwory wentylacyjne znajdują się pod tylnym zderzakiem, są w nich takie uchylne klapki. Może to one przymarzają zimą i dlatego szyby parują???

Ciśnienie w kabinie podczas np. zamykania drzwi i wentylacja kabiny jest rozwiązana przez otwór zaznaczony na zdjęciu. Niestety moim zdaniem nie działa to do końca jak powinno - przepływ powietrza jest blokowany przez wytłumienie karoserii pod plastikowymi boczkami tylnymi.
P.S. Mam nadzieję że kolega Zero się nie pogniewa za wykorzystanie zdjęcia jego Escorta.



Te klapki to są do odprowadzania wody z szyberdachów jezeli ktoś ma to moze sprawdzić ze idą tendy weze z szyberdachu
  
 
panowie mam klime i na pewno od 95 roku nie byl wymieniany filtr wiec musze to sprawdzic ale bylooo tyle rozmow dotyczacych tego filtra to w koncu idzie go kupic czy nie i za jakie pieniaadze
ale oprocz tego smierdzi mi petrygo w aucie wiec mam gdzie niesczelnosc ale gdzie i jak tam sie dostac
  
 
Cytat:
2006-01-06 13:03:38, mmmmat pisze:
...ale oprocz tego smierdzi mi petrygo w aucie wiec mam gdzie niesczelnosc ale gdzie i jak tam sie dostac


Jak masz tłustą szybę to bankowo nagrzewnica lub przewody do niej. Zdjąć kokpit i wymienić nagrzewnicę.
A klapki nie są jedynie do odprowadzania wody z szybra (wtedy klapka byłaby mniejsza, bo wąż ma średnicę wewn około 10mm)-w bmce nie miałem szybra, a klapki były... Dodam, że jak miałem połamane uszczelnienie klapki, to podłoga w bagażniku była mokra. Uszczelniłem i po kłopocie.