MotoNews.pl
  

Jak rozpoznac MK4 XR3i

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam, jestem nowy i po 1 chciałbym sie serdecznie przywitać.

Mam proste pytanie:
zamierzam zakupić escorta MK3-MK4 w wersji XR3i w przeznaczeniu do jazdy na KJS. Znalazłem ciekawe jak dla mnie
OGLOSZENIE

czy to jest faktycznei XR-ka ? czy nie powinien miec takiego wielkiego napisu MOROTSPORT ?

pozdrawiam i przepraszam jezeli to pytanie jest głupie ale poprostu nie znam się.

  
 
na moje oko to jest rst
  
 
a ze sie zapytam, co to jest RST ?
  
 
przepraszam.. to jest efi.. czyli elektroniczny wtrysk paliwa..... xr3i byly na mechanicznym wtrysku.
  
 
RST to RS Turbo czyli silnik 1.6 z turbosprężarką
i to raczej nie jest rst tylko efi
  
 
czyli to jest w sumie jakas podróbka. Mozna jeszcze sprawdzic numery seryjne pozatym tam, na zdjęciu silnika wiadac takie wielki napis EFI

  
 
to nie podróbka to po prostu nie xr3 tylko EFI - elektroniczny wtrysk paliwa
  
 
kurcze, jak ja to kocham 1.6 na wtrysku z naklejkami XR3i (dobrze ze sobie cosworth nie nakleił)

tak samo jak jest 1000000 czarnych bmw 1.6 na gaz co mają M-Power wszędzie, albo Audi 1,9 TDI RS4, a najlepsze to i tak są maluchy "demon szybkosći"

dzienki za pomoc.

pozdrawiam
  
 
To jest XR3i tylko na elektronicznym wtrysku o mocy 105 km. Ogolnie wtrysk elektroniczny jest lepszy od mechanicznego, przede wszystkim dlatego, ze dokladnie mozna taki silnik "wyregulowac". W mechanicznym paliwo bylo podawane ciagle, tutaj jest ono wtryskiwane sekwencyjnie.

Jezeli jednak trafilbys na XR3i na mechanicznym to rozpoznanie jego jest juz bardziej klopotliwe. Jednak najwiecej XR3i wychodzilo bez dwoch komputerkow przymocowanych do grodzi za dmuchawa oraz aparatem zaplonowym z podcisnieniowym regulatorem wyprzedzenia kata zaplonu. Niestety istanialy rowniez XR3i z tymi komputerkami, nawet takiego rozbieralem kieeeedys
  
 
hmm... a czy tak przypadkiem EFI nie miał 90 kucy
  
 
Saint polecam najpierw przeczytac conieco, a pozniej pisac. Przypadkiem nie mial
  
 
hmm... nie wpadł bym na to żeby przeczytać ale widać tabela z danymi technicznymi silników, którą mam przed nosem podaje niewłaściwe informacje mój bład - przepraszam
  
 
Ja mam knige Regulacje autorstwa Wisniewskiego i pisze że essi mk4 na gazniku miał 90KM
  
 
No to widac kniga sie myli - EFI przynajmniej w mk4 zawsze mialo 105 km. 90 km mial gaznik i MFI.
  
 
hm, to moze porosze własiciela o VINY i numery silnika wtedy moze sie dowiemy czegos wiecej

a jezeli to jest rzeczywiscie ten XR3i na wtrysku to jest ze tak powiem on jakos "ciężki" do naprawy itp ?
jak jest z zawodnością, cześciamy no i czy nadawał by sie na KJS
  
 
Powiem Ci tak, z wtryskiem EFI jest mniej klopotow niz z MFI. Co do uzytkowania - ja sobie bardzo chwalilem Escorta mk4, niestety juz go nie mam.
  
 
Cytat:
2005-02-14 21:15:08, Darek pisze:
Ja mam knige Regulacje autorstwa Wisniewskiego i pisze że essi mk4 na gazniku miał 90KM


ale EFI to przecież nie gaźnik

ale zastanawia mnie jedno toradku w swoim profilu masz napisane 1.6EFI/90KM
  
 
Saine, zobacz jeszcze raz moj profil - MK7 - to nie to samo co MK4 i nie jest to silnik CVH tylko Zetec, a to dwa rozne silniki .

A zdjecia sa jeszcze starego escorcika

Caly problem w tym, ze to ze jest EFI, to nie wszystko - trza jeszcze looknac na silnik. W Zetecu bylo Electronic Fuel Injection i mialo 90 km, co wynika z konstrukcji silnika. Natomiast w CVH bylo tez EFI ale ze wzgledu na inna konstrukcje mialo 105 km
  
 
hmm... zdjęcia mnie zmyliły
tylko że zetec nie był chyba produkowany przed 90 rokiem
a tabela którą mam traktuje o silnikach sprzed 90 roku
  
 
Cytat:
2005-02-15 00:44:03, toradek pisze:
...Natomiast w CVH bylo tez EFI ale ze wzgledu na inna konstrukcje mialo 105 km



Gwoli uściślenia: w MK4 były dokładnie dwa rodzaje silnika 1,6 CVH EFi. LJA - bez katalizatora, 108KM oraz LJB - z katalizatorem, 102KM.

Coponiektórzy jeszcze pamiętają Black Arrow, a to było właśnie LJB - 102KM.