| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
kaovietz Miłośnik FSO PF 125p 2.0 KOMBI Bristol UK | 2005-02-16 18:11:09 Wydaje mi się,że nie ma żadnych przeciwskazań.Nie wiem jak ma się inny kształt denek tych tłoków do zmiany objętości komór spalania (czy jest różnica) ew.można lekko splanować głowicę i będzie ok. |
kaovietz Miłośnik FSO PF 125p 2.0 KOMBI Bristol UK | 2005-02-16 20:01:58 Poldek 1.5 ma wypukłość denka o wysokości 5.8mm, Fiat 1.5 9.5mm.Jednak wydaje mi się,że odmienny kaształt denka niweluje te różnice.Zważywszy na to,że głowice są w zasadzie identyczne poza prowadnicami zaworów,zaworami itp,a stopień sprężania obu silników to 9 dla Fiata i 9.2 dla silnika AA Poloneza,nie wahałbym się włożyć tłoków PN.Głowice FSO daje się splanować bardzo niewiele (ok.0.7mm),więc nie ma co kombinować z frezowaniem wycięć tłoków.Jeśli nie możesz zdobyć tłoków 115C wrzucaj śmiało Polonezowskie. |
lupo777 Bielsko-Biała | 2005-02-16 21:30:19 kaovietz dzieki za pomoc.
Sprobuje jeszcze odnalezc jakies sklepy z czesciami a jezeli nic nie znajde to wkladam tloki od poldka. Dzieki. |
PG Fiat 125 x 2 ,Tyran ... Kraków | 2005-02-16 21:34:00 jak juz wsadzasz polonezowskie to moze pomysl nad tlokami z 1.6 80mm. zrobilismy kumplowi takie cus i bardzo fajnie chodzilo..
trzeba zplanowac troche denko tloka tylko po obwodzie/nie ruszac garba/ kolo w zakladzie powiedzial ze taki rozwiert tylko na nasza odp.bo jakby blok mial wade odlewu to mu noz zrobi dziure. ale wyszlo ok. |
kaovietz Miłośnik FSO PF 125p 2.0 KOMBI Bristol UK | 2005-02-17 14:40:47 Nie ma żadnego sensu czwarty pierścień w tym silniku.
12.8 po remoncie powinien mieć bezproblemu seryjny silnik. Kiedyś Fiaty miały po dwa pierścienie na tłok i tez to chodziło |
Rys1977 Miłośnik FSO Warszawa | 2005-02-17 16:16:25 tloki mozna kupic u producenta WSK Gorzyce - paczka przyjdzie do domu - niestety sa tylko dostepne tloki jak i sworznie a pierscionki trzeba kupic gdzie indziej [ wiadomość edytowana przez: rys1977 dnia 2005-02-17 16:28:44 ] |
![]() kwix Miłośnik FSO Astra I Kraków | 2005-02-17 16:32:58 Ja mam silnik z 68 r szlifnięty na 1.6 tłoki od peloponeza głowica po planowaniu i wszystko gra. Nic nie czeba było przerabiać |
kaovietz Miłośnik FSO PF 125p 2.0 KOMBI Bristol UK | 2005-02-17 18:14:40 Ryś doskonale wiem to o czym piszesz-gadaliśmy o tym ostatnio
Mówię tylko,że były i takie wersje
Nadal podtrzymuję teorię bezcelowości stosowania czwartego pierścienia,zwłaszcza do silników standardowych,do codziennej eksploatacji.Kolega pisał zresztą,że nie chce nic rzeźbić,jedynie zrobić porządny remont. Nie wiem po co kręcić silnik do 6200 skoro max moc osiąga przy 5200-5500 (zaleznie od modelu silnika),nie wydaje mi się,żebyś osiągnął 175km/h dzięki czwartemu pierścieniowi na tłoku
A co to za silnik-84KM?Taką moc (katalogowo) ma jedynie PN GSI.Zmierzona moc na hamowni czy może "szacunkowa"? |
kaovietz Miłośnik FSO PF 125p 2.0 KOMBI Bristol UK | 2005-02-17 20:35:07 Oki,zatem ja mogę się chyba spodziewać śmiało 90KM Niestety wyciąga tylko 160 - jednak tkwi siła w trójelektrodowych świecach,czterech pierścieniach i skróconym filtrze powietrza,może jak założę magnetyzer na lusterka będzie lepiej.
Sorki za offtopic ale nie mogłem się powstrzymać
Nie gniewaj się pae
PS.Garść brutalnej prawdy jest taka,że aby jechać przy posiadanych przez Ciebie przełożeniach 175km/h Fiat musiałby mieć minimum 100KM.Licznikowe 175 jak najbardziej-zważywszy,że masz skrzynię od 132 (jak ją spiąłeś z polskim OHV-jaki kołnierz?) a co za tym idzie spore przekłamania prędkościomierza. Pozdro! |
PG Fiat 125 x 2 ,Tyran ... Kraków | 2005-02-17 21:00:08
no te rzeczy raczej koni ci nie daly tylko polepszyly samopoczucie no na fiatowskim wydechu mozna najwiecej wydusic zwlaczcze ze ze ma tylko 1 tlumik dlawiacy i to nieznacznie. swiece iskry daja +20% ale dopiero powyzej 4 elektrod. most 4.1 to ma wiekszosc skrzyna ani dyfer jakie by nie byly nie zwiekszaja mocy silnika. na czym polegala modyfikacja aparatu zapłonowego ??? oto sa rzeczy ktore daja konie nie procentowe tylko prawdziwe: 115c 53 tłoki, wałek 82KM od ab gaznik (dodyfikacja ) - co to znaczy? pozdr, R.G. |
PG Fiat 125 x 2 ,Tyran ... Kraków | 2005-02-18 09:48:55
skrzynia 132 nie pasuje do "polskiej" obudowy sprzegla. a jezeli mialbys skrzynie 131/argenta tzn z lewarkiem pionowym to mialbys caly mechanizm zmiany biegow w kabinie. a wyglada to jak aluminiowy podlokietnik . i jest jeszcze wiecej ciecia niz przy polonezowskiej. a reczny masz???????? bo lewarek pionowy wychodzi 3 cm za poczatkiem recznego. czyli jeszcze trzeba reczny przesunac jakies 10-15 cm do tylu.
do takiej skrzyni jeszcze jest potrzebny krotki wal napedowy trzaba dorobic srodkowe mocowanie siedzen -ktore trzeba wyciac do skrzyni takie wszystko proste -nie
pierwsze slysze zeby nowe polonezy mialy strumienice |