| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Diro DEADSOUL Mercedes Gorzów Wlkp. | 2005-02-16 19:41:20 No właśnie mam od paru dni taki problem, gdy jadę z niewielką prędkością ok 40 - 30 km/h i zacznę gwałtownie hamować to potrafi mi zgasnąć silnik, to samo, gdy np. (szczególnie teraz, gdy ślisko) koła zabuksują silnik wchodzi na wyższe obroty zaczyna działać TC i wtedy gaśnie, przekopałem archiwum, przeczytałem jeszcze raz artykuł PiotraS i jakoś nie mogę dojść do żadnych sensownych wniosków, odczytywałem błędy a raczej ich brak, nie winiłbym chyba za to instalki gazowej, bo to samo się dzieje na Pb.
Za wszelkie uwagi ewentualnie pytania pomocnicze będę wdzięczny, ponieważ muszę rozwiązać ten problem jak najszybciej, gdyż jazda na D w automacie na wyłączonym silniku nie jest za zdrowa i niechybnie ją rozjebie jak tak dalej pójdzie. |
Joka89 OPEL OMEGA Zgierz | 2005-02-16 20:47:26 jeśli chodzi o ruszanie to pewno koła niemają przyczepności i TC zwalnia obroty do tego stopni że gaśnie silnik.
A jeśli chodzi o chamowanie to niemam pojęcia może silnik krokowy do przeczyszczenia?? |
Shinobi OMEGA B X25XE Warszawa/Siedlce | 2005-02-17 08:52:08
może do czasu rozwiązania problemu wyłączaj TC i staraj się nie chmować gwałtownie jeszcze jedno czy jak na postoju przegazujesz (lub przytrzymasz na 3000obr) silnik i puścisz gaz gwałtownie to zgaśnie?? Pozdrawiam Shinobi |
KOLIBERk LOB SYMPATYK S63 + G65 Londyn | 2005-02-17 18:21:15 Sluchaj, zacznij od bardzo blachych rzeczy.
Sprawdz filtr powietrza, moze jakis przewod od podcisnienia sie rozlaczyl gdzies w silniku. Sprawdz silnik krokowy, tak jak pisze Joka89 Ja mialem podobnie objawy w Vectrze A C20NE. Jak zaczynalem jazde rano z pod domu, to po przejechaniu prostego odcinka drogi, okolo 2km, zatrzymywalem sie na przejezdzie kolejowym i wtedy auto gaslo. Okazalo sie ze silnik krokowy byl tak uszkodzony, ze komputer nie wykrywal bledu. Jak masz TC, to moze zbytnie opadniecie obrotow powoduje ze silnik krokowy nie daje odpowiednio duzo powietrza i auto gasnie. Przy hamowaniu to tez ma jakis zwiazek bo wspomaganie dziala na podcisnienie. |
Diro DEADSOUL Mercedes Gorzów Wlkp. | 2005-02-17 19:31:13
Coś jeszcze? Czy zostaje tylko mechanik? |
KOLIBERk LOB SYMPATYK S63 + G65 Londyn | 2005-02-19 20:28:57 Ten silnik krokowy mozesz tez sprawdzić tak:
wyciagasz go i trzymajac w reku podlacz do niego wtyczke, niech teraz ktos drugi wlaczy zaplon. Bedziesz widzial patrzac przez otwory czy silnik krokowy sie rusza. On najpierw powinien sie otworzyc, a potem powinien zaczac wibrowac. To wszystko z pamieci i nie wiem czy dobrze, bo mialem problemy z silnikiem krokowym 1,5 roku temu w Vectrze A C20NE. |
Diro DEADSOUL Mercedes Gorzów Wlkp. | 2005-02-21 20:46:13 Sprawdzę i to, na razie nie mam czasu ale jak dojdę co to za cudo dam znać. |
MCZ BMW e39 Warszawa | 2005-02-21 22:25:12 U mnie też tak było. I do tego obroty falowały na zimym silniku. I przyczyną okazało się lewe powietrze które dostawało się pomiędzy dolotem (tą częścią co jest "na silniku") a tym czarnym plastikiem na którym jest napisane "ECO-TECH". Wpadłem na to przypadkiem. Po dodaniu gazu słychac było pisk jakby pasek klinowy się ślizgał. Zacząłem patrzeć gdzie się ślizga, pochyliłem się nad silnikiem i oparłem o ten plastik... No a dalej to juz było proste. U Ciebie może jeszcze nie gwizdać ale zanim u mnie pojawił się gwizd to dobre 5-6 tyś przejechałem.
Pozdro MCZ |
Diro DEADSOUL Mercedes Gorzów Wlkp. | 2005-02-22 09:02:09
|
MCZ BMW e39 Warszawa | 2005-02-22 20:27:46 Witam,
Są tam dwie śruby. Po prostu dociągnąłem jedną i już. Ale jest to rozwiązanie tymczasowe. Niestety odkrycia dokonałem w listopadzie i już nie było warunków, żeby to zrobić porządnie. Porządnie to bym odkręcił ten plastik oczyścił i uszczelnił. Jeśli jest tam jakaś uszczelka to ją wymienił a jeśli nie to dał silikon. Tylko nie sklejaj tego silikonem tylko posmaruj, poczekaj aż wyschnie i dopiero wtedy przykręcaj. Pozdro MCZ |