Oma MV6 gaśnie

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
No właśnie mam od paru dni taki problem, gdy jadę z niewielką prędkością ok 40 - 30 km/h i zacznę gwałtownie hamować to potrafi mi zgasnąć silnik, to samo, gdy np. (szczególnie teraz, gdy ślisko) koła zabuksują silnik wchodzi na wyższe obroty zaczyna działać TC i wtedy gaśnie, przekopałem archiwum, przeczytałem jeszcze raz artykuł PiotraS i jakoś nie mogę dojść do żadnych sensownych wniosków, odczytywałem błędy a raczej ich brak, nie winiłbym chyba za to instalki gazowej, bo to samo się dzieje na Pb.
Za wszelkie uwagi ewentualnie pytania pomocnicze będę wdzięczny, ponieważ muszę rozwiązać ten problem jak najszybciej, gdyż jazda na D w automacie na wyłączonym silniku nie jest za zdrowa i niechybnie ją rozjebie jak tak dalej pójdzie.
  
 
jeśli chodzi o ruszanie to pewno koła niemają przyczepności i TC zwalnia obroty do tego stopni że gaśnie silnik.
A jeśli chodzi o chamowanie to niemam pojęcia może silnik krokowy do przeczyszczenia??
  
 
Cytat:
2005-02-16 19:41:20, Diro pisze:
jazda na D w automacie na wyłączonym silniku nie jest za zdrowa i niechybnie ją rozjebie jak tak dalej pójdzie.



może do czasu rozwiązania problemu wyłączaj TC i staraj się nie chmować gwałtownie

jeszcze jedno czy jak na postoju przegazujesz (lub przytrzymasz na 3000obr) silnik i puścisz gaz gwałtownie to zgaśnie??

Pozdrawiam Shinobi
  
 
Sluchaj, zacznij od bardzo blachych rzeczy.
Sprawdz filtr powietrza, moze jakis przewod od podcisnienia sie rozlaczyl gdzies w silniku. Sprawdz silnik krokowy, tak jak pisze Joka89
Ja mialem podobnie objawy w Vectrze A C20NE.
Jak zaczynalem jazde rano z pod domu, to po przejechaniu prostego odcinka drogi, okolo 2km, zatrzymywalem sie na przejezdzie kolejowym i wtedy auto gaslo. Okazalo sie ze silnik krokowy byl tak uszkodzony, ze komputer nie wykrywal bledu.

Jak masz TC, to moze zbytnie opadniecie obrotow powoduje ze silnik krokowy nie daje odpowiednio duzo powietrza i auto gasnie.
Przy hamowaniu to tez ma jakis zwiazek bo wspomaganie dziala na podcisnienie.
  
 
Cytat:
może silnik krokowy do przeczyszczenia

wypucowany nie ma poprawy, ale mam głupie pytanie silnik krokowy to ustrojstwo na górze silnika takie owalne wpychane do dolotu?
Cytat:
może do czasu rozwiązania problemu wyłączaj TC i staraj się nie chmować gwałtownie

tak robię, ale to nie rozwiązanie na dłuższą metę
Cytat:
jeszcze jedno czy jak na postoju przegazujesz (lub przytrzymasz na 3000obr) silnik i puścisz gaz gwałtownie to zgaśnie??

czasami tak, a czasami nie, ale muszę przegazować gdzieś do 4000 obrotów
Cytat:
Sluchaj, zacznij od bardzo blachych rzeczy.
Sprawdz filtr powietrza, moze jakis przewod od podcisnienia sie rozlaczyl gdzies w silniku

tak zrobiłem, filtr wygląda OK, i ile mogłem posprawdzałem te wężyki, ale jest tam taka gmatwanina, iż podejrzewam, że gdyby nawet jakiś spadł w jakieś niewidoczne miejsce to bym go nie zauważył.
Coś jeszcze? Czy zostaje tylko mechanik?
  
 
Ten silnik krokowy mozesz tez sprawdzić tak:
wyciagasz go i trzymajac w reku podlacz do niego wtyczke, niech teraz ktos drugi wlaczy zaplon. Bedziesz widzial patrzac przez otwory czy silnik krokowy sie rusza. On najpierw powinien sie otworzyc, a potem powinien zaczac wibrowac.
To wszystko z pamieci i nie wiem czy dobrze, bo mialem problemy z silnikiem krokowym 1,5 roku temu w Vectrze A C20NE.
  
 
Sprawdzę i to, na razie nie mam czasu ale jak dojdę co to za cudo dam znać.
  
 
U mnie też tak było. I do tego obroty falowały na zimym silniku. I przyczyną okazało się lewe powietrze które dostawało się pomiędzy dolotem (tą częścią co jest "na silniku") a tym czarnym plastikiem na którym jest napisane "ECO-TECH". Wpadłem na to przypadkiem. Po dodaniu gazu słychac było pisk jakby pasek klinowy się ślizgał. Zacząłem patrzeć gdzie się ślizga, pochyliłem się nad silnikiem i oparłem o ten plastik... No a dalej to juz było proste. U Ciebie może jeszcze nie gwizdać ale zanim u mnie pojawił się gwizd to dobre 5-6 tyś przejechałem.

Pozdro
MCZ
  
 
Cytat:
lewe powietrze które dostawało się pomiędzy dolotem (tą częścią co jest "na silniku") a tym czarnym plastikiem na którym jest napisane "ECO-TECH"

sprawdzę i to, da się to jakoś uszczelnić (tak w razie czego pytam)?
  
 
Witam,
Są tam dwie śruby. Po prostu dociągnąłem jedną i już. Ale jest to rozwiązanie tymczasowe. Niestety odkrycia dokonałem w listopadzie i już nie było warunków, żeby to zrobić porządnie. Porządnie to bym odkręcił ten plastik oczyścił i uszczelnił. Jeśli jest tam jakaś uszczelka to ją wymienił a jeśli nie to dał silikon. Tylko nie sklejaj tego silikonem tylko posmaruj, poczekaj aż wyschnie i dopiero wtedy przykręcaj.
Pozdro
MCZ