MotoNews.pl
  

Różnice między Paliwem U95 a PB95?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!

Ojciec wlewa już Pb95 do Poloneza. Pewnego dnia zapytałem się niego jaka jest różnica między paliwem U95 a PB95 i odpowiedział mi że Poldek lepiej zapala, "zbiera" się też lepiej. Wczoraj gdy było -5*C próbowałem odpalić bez SSANIA. Nic z tego, z ssaniem bez gazu zapalił po pierwszym kręceniu!
Teraz pytanie do was. Czy w nowym paliwie też zauważyliście jakąś poprawę w swoich autach FSO. A jak się sprawuję na LPG?
Aha i czy też próbowaliście odpalić bezz ssania. Wiem że tak się nie da, ale może komuś się udało

P.S. Przepraszam, jeżeli taki temat już był na forum!
Pozdrawiam
CAr
  
 
lekcje odrobione?
  
 
Cytat:
2005-02-17 15:07:16, Momik pisze:
lekcje odrobione?



z tym pytaniem na Nudę
  
 
a co miałes dziś chemię? jakie U95 ? jest jeszcze jakaś U w sprzedaży?
  
 
Cytat:
2005-02-17 15:09:46, Momik pisze:
a co miałes dziś chemię? jakie U95 ? jest jeszcze jakaś U w sprzedaży?



Akurat nie ale mam pytanie

U95 już nie ma
ale się pytam
  
 
No to jak nie ma to nie ma masz tu sobie porównaj 95 z 98, a potem idż odrabiac lekcje:

Benzyna bezołowiowa 95

Liczba oktanowa badawcza LOB, min 95,0
Liczba oktanowa motorowa LOM, min 85,0
Prężność par, kPa 45,0-60,0 ( lato )
60,0-90,0 ( zima )
45,0-90,0 ( okres przejściowy )
Indeks lotności, max 1150 ( okres przejściowy )
Zawartość ołowiu, max, mg Pb/litr 5
Zawartość siarki, max, mg/kg 50,0
Gęstość w temp. 15 °C, kg/m3 720 - 775
Zawartość benzenu, max, % ( V/V ) 1,00
Zawartość węglowodorów aromatycznych, max, % (V/V) 35,0
Zawartość związków organicznych tlenowych % ( V/V ):
- alkohol etylowy EtOH, max 5,0
- etery C5 i wyższe, max 15,0
Zawartość tlenu łączna, max, % ( m/m ) 2,7


Benzyna bezołowiowa 98

Liczba oktanowa badawcza LOB, min 98,0
Liczba oktanowa motorowa LOM, min 88,0
Prężność par, kPa 45,0-60,0 ( lato )
60,0-90,0 ( zima )
45,0-90,0 (okres przejściowy )
Indeks lotności, max 1150 ( okres przejściowy )
Zawartość ołowiu, max, mg Pb/litr 5
Zawartość siarki, max, mg/kg 50,0
Gęstość w temp. 15 °C kg/m3 720 - 775
Zawartość benzenu, max, % ( V/V ) 1,00
Zawartość węglowodorów aromatycznych, max, % (V/V) 35,0
Barwa naturalna
Zawartość związków organicznych tlenowych % (V/V):
- alkohol etylowy EtOH, max 5,0
- etery C5 i wyższe, max 15,0
Zawartość tlenu łączna, max, % ( m/m ) 2,7
  
 
Odpalać przy -5 bez ssania?? Buehehe
  
 
Robimy of-topa???
  
 
Cytat:
2005-02-17 15:09:46, Momik pisze:
a co miałes dziś chemię? jakie U95 ? jest jeszcze jakaś U w sprzedaży?



Oj zdziwiłbyś sie bo jest i dopóki będzie zapotrzebowanie to bedzie, nie jest obowiazkowe wycofanie ze sprzedaży U95 i w Poznaniu na ulicy Żeromskiego/Dąbrowskiego na stacji Esso nadal jest sprzedawane.
  
 
Ale o co wogóle chodzi?!
Póki co u nas U95 jest - nio wczoraj na Esso tankowałem, a z tego , co widzę głównie orlen się wycofał (sic! i kij mu w d..ę).....
Poza tym niech mnie ktoś oświeci - gdzie Pb95 ktoś znalazł poza Ukrainą i tymi "kierunkami"? To pytanie chyba parę lat wczesniej winno być postawione...
  
 
specjalnie się nie rozglądam,nie mniej jednak w trójmieście U 95 od jakiegoś czasu nie widzę
  
 
U mnie juz od dawna nigdzie nie widzialem U95...a różnica w zachowaniu Borewicza na U95 i Pb95? - Żadna, identycznie się zachowuje, żadnych tam rewelacji. A odpalanie bez ssania...hmmm, hehe, hihi...
  
 
Nie ma się z czego smiać. Sporo ludzi tak robiło, że by benzynę zaoszczędzić - "bo to panie na ssaniu to strasznie spali". Nie włączali też świateł chyba żeby było całkiem ciemno bo akumulator oszczędzali i żarówki.
  
 
Cytat:
2005-02-17 15:04:29, CAr pisze:
Witam! Ojciec wlewa już Pb95 do Poloneza. Pewnego dnia zapytałem się niego jaka jest różnica między paliwem U95 a PB95 i odpowiedział mi że Poldek lepiej zapala, "zbiera" się też lepiej. Wczoraj gdy było -5*C próbowałem odpalić bez SSANIA. Nic z tego, z ssaniem bez gazu zapalił po pierwszym kręceniu! Teraz pytanie do was. Czy w nowym paliwie też zauważyliście jakąś poprawę w swoich autach FSO. A jak się sprawuję na LPG? Aha i czy też próbowaliście odpalić bezz ssania. Wiem że tak się nie da, ale może komuś się udało P.S. Przepraszam, jeżeli taki temat już był na forum! Pozdrawiam CAr


Widzę, że młodzież wszechpolska nie chętnie się uczy. Zapewne dodatek potasowy sprawial, że samochód zupełnie inaczej jeździł, napewno poprawiają się osiągi i nie trzeba odpowietrzać lusterek, także wycieraczki lepiej zbierają. zwróć jeszcze uwagę, jak zachowuje się ręczny i podgrzewanie tylnej szyby. Wg mnie różnica jest jeszcze w ciśnieniu opon i wydajności reflektorów, świecą prawie jak xenony.
  
 
Nie ma żadnej róznicy między tymi paliwami. Piłem oba i po obu tak samo rzygałem

Dodatek potasowy nic nie zmienia. Jest go tam tyle co kot napłakał (obecnie do Pb 95 zalecają lać 1 ml na 1 litr paliwa). Dużo za mało żeby miało to jakieś znaczenie w procesie spalania mieszanki.
  
 
Cytat:
2005-02-18 14:11:28, Robi200 pisze:
Widzę, że młodzież wszechpolska nie chętnie się uczy. Zapewne dodatek potasowy sprawial, że samochód zupełnie inaczej jeździł, napewno poprawiają się osiągi i nie trzeba odpowietrzać lusterek, także wycieraczki lepiej zbierają. zwróć jeszcze uwagę, jak zachowuje się ręczny i podgrzewanie tylnej szyby. Wg mnie różnica jest jeszcze w ciśnieniu opon i wydajności reflektorów, świecą prawie jak xenony.


  
 
Zaznaczam że między nie chrzczonym U95 a nie chrzczoną zwykłą bezołowiową nie ma żadnej różnicy. Czasem na wiejskich stacjach się zdarzało że auto na U95 lepiej szło ale to tylko dlatego bo ono jako jedyne nie było ochrzczone.
  
 
Czemu na proste pytanie techniczne piszecie takie niedorzeczne dyrdymały? Nie można w kilku prostych słowach powiedzieć, czym te paliwa się różnią oraz tego że różnicy w działaniu silnika nie powinno być wogóle, a obserwacja CAra może być mylna?

Fachowcy się cholera zajeli odpowiadaniem, a żaden z petrochemią sądząc po wypowiedziach nie ma nic wspólnego...

U95 była paliwem które prócz czystej benzyny (przyjmując za jej czystą postać benzynę ekstrakcyjną) zawierało dodatki zastępujące wcześniej stosowany czteroetylek ołowiu jako dodatek regulujący liczbę oktanową paliwa (jeśli się mylę niech mnie ktoś uprzejmie poprawi).

Pb95 jest benzyną mającą liczbę oktanową regulowaną innymi dodatkami niż U95, które jednak nie posiadają właściwości chroniących komorę spalania starych samochodów przed szkodliwymi właściwościami paliwa bezołowiowego.

Dodatek potasowy ma za zadanie stanowić ochronę materiału komory spalania przed tymi negatywnymi wpływami, a jego wydzielenie ma chyba jedynie na celu pozostawienie na rynku "ekologicznie czystej" benzyny (CHGW, może redukcja kosztów na stacjach, albo bezmyślność polityków, sam nie wiem)....

to chyba tyle w temacie. CAr, jak chcesz poczytać to może tutaj znajdziesz coś ciekawego.


[ wiadomość edytowana przez: robreg dnia 2005-02-18 17:27:44 ]
 
 
Cytat:
2005-02-18 17:03:07, Trojan1000 pisze:
Zaznaczam że między nie chrzczonym U95 a nie chrzczoną zwykłą bezołowiową nie ma żadnej różnicy. Czasem na wiejskich stacjach się zdarzało że auto na U95 lepiej szło ale to tylko dlatego bo ono jako jedyne nie było ochrzczone.


ZTCW Kolega się myli... U95 podczas spalania zachowywało się jak E95 (z wyjątkiem wytwarzania szkodliwych związków ołowiu w spalinach), zaś Pb95 niszczyło gniazda zaworowe w starych silnikach, więc nie ma możliwości by były identyczne.
 
 
Slyszalem, ze jest to dodatek fosforowy ale cholera ich wie Musialbym moja Pania zapytac. A co do E to nie blyo przypadkiem E 94 Czy byla tez E 95