MotoNews.pl
  

Centralny zamek / alarm - zacina się

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Ale się wkurzyłem...
Pada śnieg, już o północy, zimno, wieje a ja stoję jak cymbał pzed samochodem bo ne reaguje na pilota! no a jak otworzę z kluczyka to nic nie daje bo alarm nadal uzbojony, wejdę do auta i co z tego, wyje, blokuje zapłon itd... To stucja, która powtarza się raz na kilka miesięcy, znika sama po kilkunastu minutach różnych zabiegów z pilotem i nerwowym zamykaniem/otwieraniem kluczem i znów na jakiś czas spokój. Albo takie coś: zamki się otworzą wzystkie prócz jednego i ani go ruszyć z pilota, ani a dźwigienkę ani z "panelu sterowania"... nie wiem za co sięabrać, jedni mówią że to alarm, inni że centralka ale od zamków a nie od alarmu, jeszcze inni że jeden siłownik do wymiany. Pondto aobserwowałem że jeden siłownik zachowyje się "niepewnie" pzy codzienej eksploatacji (przy zamykaniu w połowie przystaje i czasem zaskoczy do końca, a czasem nie ma na tyle siły i nie zamknie się. No i ostatnio jeszcze jedna niespodzianka. mruga tylko jedna strona ierunków przy wł/wył alarmu no i przy alarmie... ahh zaczyna mnie to wqurzać
alarm - fox
co o tym sądzicie? mił ktoś podobne przypadłości? gdzie szukać przyczyny, co leczyć i jak z tym żyć?
  
 
Witam Kolegę,
Miałam podobne problemy z alarmem, i po kilkudzioesięciu wizytach u człeka, który go zakładal się uspokoiło,,,jednak na jak długo trduno powiedzieć. Noszę się z zamiarem wymontowania alarmu.
Co się zaś tyczy zamków to warto sprawdzić ów siłownik, lub go wymienić a poza tym nasmarować elementy.
Pozdrawiam
  
 
no właśnie, najgosze jest te "kilkadziesiąt wizyt u mechanika" a każdy mówi co innego. Nie dam nikomu w tym grzebać, dopóki sę nie dowiem za co trzeba się zabrać, bo jeszcze zepsują zamiast naprawić jak znam życie... ale posmarować i sprawdzić siłowniki, ew. wymienić chyba nie zaszkodzi, a to nie powinno być chyba drogą inwestycją? aha, szukałem kiedyś tej centralki do zamków po prawej stronie od nogami pasażera ale znalazłem jedynie komp gdzie to jest tak dokładniej jeśli ktoś wie? sorki że zawsze mam tak dużo pytań na raz ale lubię dobrze zgłębiony temat
  
 
Musisz wyjąć komputer, sterownik c.z. jest pod nim!
Sam komputer wisi tylko na zatrzaskach, nie ma obawy że coś popsujesz.
A co do samego c.z. - piszesz żę nie możesz otworzyć zamka nawet ciągnąc za "grzybek" - ewidentnie coś go blokuje i może dlatego coś szwankuje.
Piszesz też o jednym siłowniku że działa jakby na dwa razy - mam to samo z drzwiami kierowcy - czasami widzę, że siłownik próbuje otworzyć/zamknąć zamek, ale jakby mu brakowało siły... Możę wymiana siłownika pomoże (na allegro można kupić za parę zł...)
  
 
To ze ci nie reaguje na pilota to wymien najpierw baterie. Jesli nie bedzie poprawy to cas z modulem nadawczo/odbiorczym alarmu. Mając alarm powinieneś wiedzieć gdzie jest jakiś ukryty przycisk lub kabelek serwisowy(w przypadku nie działającego pilota deaktywujesz alarm tym przyciskiem. To że nie działa ci czasami siłownik to nie wina centralki tylko siłownika, wymień go i sprawdź smarowanie.
  
 
Ewentualnie masz taki maly kluczyk do deaktywowania alarmu (jak masz).
Co do centralnego to mam pewne zastrzezenia u siebie ale czekam az sie zepsuje do konca bo tak nie wiem za co sie zabrac.
  
 
Cytat:
2005-02-19 09:38:43, Zwierzu pisze:
Ewentualnie masz taki maly kluczyk do deaktywowania alarmu (jak masz). Co do centralnego to mam pewne zastrzezenia u siebie ale czekam az sie zepsuje do konca bo tak nie wiem za co sie zabrac.



Ten kluczyk nie jest do deaktywowania alarmu tylko do wyłączenia syreny z własnym zasilaniem, alarm dalej bedzie blokowal samochod
  
 
Tak, tak, kluczyk mam, ale on tyko wyłącza syrenkę a nie alarm. O przycisku serwisowym nic mi nie wiadomo, a baterie w pilocie są ok. po prostu tak jakby czasami "wiesza się" komunikacja z pilotem i dziękuję. ale tym chyba sięzajmę dopiero na wiosnę, mam nadzieję że nie zrobi mi na koniec psikusa gdzieś na drugim końcu polski... co do centralki c.z to dziękuję bardzo za pomoc, teraz na pewno ją znajdę bez kłopotu, ale coś czuję że wymiana siłownika/ków (przynajmniej tego zacinającego się) będzie i tak konieczna... No ale najbardziej to mnie ciekawi to mruganie tylko prawych kierunków zamiast wszystkich podczas uzbrajania i pracy alarmu (stało się to właśnie wtedy gdy po raz drugi - jakieś 3-4 mies temu nie zareagował na pilota, zaczęła się zima więc odpuściłem temat bo za zimno by sięw to bawić)
  
 
A ja mam troszkę inny problem z centralnym otóż przy zamykaniu z pilota nie zawsze się zamknie tzn regielki we wszystkich drzwiach zamkna się do połowy,ale drzwi wtedy nei sa zamkniete musze otworzyć i zamknac jeszcze raz. Dodam że z kluczyka zawsze zamykają się wszystki i bez problemów, Ma ktos pomysł czego to wina?
  
 
Siłownik master (ten w drzwiach kierowcy) nie ma siły zamknąć. Gdy on się nie zamknie - pozostałe też się nie zamkną.
POzostaje albo nasmarowanie cięgien (wg mnie niewiele pomoże) albo wymiana siłownika.
  
 
1.Jeśli z kluczyka zamyka ci się zawsze dobrze to prawdopodobnie z alarmu sterującego przekaźnikiem cent.zamka za krótko trwa impuls do styków przekaźnika zwierającego styki w zamku od kierowcy.Może to być w zimie jak kondensatory najczęściej elektroniczne tracą pojemność a zatem układ elektroniczny wypracowujący czas trwania zwarcia styków powodujących uruchomienie centralnego zamka trwa zbyt krótko.Latwo to można stwierdzić wstawiając samochód do ciepłego garażu i następnego dnia popróbowanie.
1a.kondensatory elektrolityczne mają określony czs życia później tracą pojemność.Taka ich uroda.Producenci dobrych alarmów stosują kondensatory tantalowe odporne na zmiany czasowei temperaturowe.
2.To że nie świecą z jednej strony kierunki przy załączaniu alarmu świadczy że gdzieś masz przerwę w przewodzie z alarmu dostarczającyn +12V przez krótki czas do wspólnego połączenia kierunków.Najczęściej montują to obok przednich lamp w ordynarny sposób zdejmując kawałek izolacji z przewodu idącego do przedniego kierunkowskazu i owijając przewód z alarmu na tą odizolowaną część .Później to izolują taśmą.Tylko że za jakiś czas tego typu połączenia utleniają się i wtedy dla osób mniej zaawansowanych stanowią niezłą zagadkę.Wszelkie ingerencje w układ instalacji należy wykonywać z zachowaniem wszelkich norm obowiązujących w technice. Potem to daje pozytywne rezultaty.
  
 
Cytat:
2005-02-19 02:16:58, Robert_S pisze:
Musisz wyjąć komputer, sterownik c.z. jest pod nim! Sam komputer wisi tylko na zatrzaskach, nie ma obawy że coś popsujesz. A co do samego c.z. - piszesz żę nie możesz otworzyć zamka nawet ciągnąc za "grzybek" - ewidentnie coś go blokuje i może dlatego coś szwankuje. Piszesz też o jednym siłowniku że działa jakby na dwa razy - mam to samo z drzwiami kierowcy - czasami widzę, że siłownik próbuje otworzyć/zamknąć zamek, ale jakby mu brakowało siły... Możę wymiana siłownika pomoże (na allegro można kupić za parę zł...)


Robert czy orientujesz się jaki jest koszt takiego siłownika sklepowego?
  
 
KOszt - około 16 zł
  
 
Cytat:
2005-02-22 00:28:36, Robert_S pisze:
KOszt - około 16 zł


Dziękuję Bardzo.
  
 
No i Panowie i Panie pojechałam do sklepu motoryzacyjnego żeby się zorientować jaki jest koszt siłownika master. Pan sprzedawca kiedy rzucił ceną to się z wrażenia mocniej oparłam o ladę a kolana sie ugięły pode mną,,,,,ufffffffffffff,,,,,koszt takiego cacuszka to 110 zł. Natomiast do tylnych drzwi to cóś kosztuje 93 zł. Ręce opadły mi. Podziękowałam i wyszłam zniesmaczona ze sklepu.
No i pytanie czy te siłowniki z allegro na 100% pasują do naszych wozów? Czy też są w nich jakieś minimalne różnice?


[ wiadomość edytowana przez: Kiniusia dnia 2005-02-22 16:57:22 ]
  
 
Popatrz na allegro silownik mozna juz kupic za 15zl i dopasowac, chyba nie jest to wielki problem.
Sam sie za to zabiore bo OCZYWISCIE mam tak samo ale jak sie cieplej zrobi.
Pozdrawiam
  
 
Jesli otwiera z kluczyka to silowniki sa dobre po co wymieniać - nie sa drogie ale sporo zabawy z tym wymienialem master (14 zl z Allegro)...

Sprawdz takze pilot, mialem podobne problemy, po jakims czasie pada ten wlacznik od przycisku (koszt 50 gr - wymiana banal)... lub czasami gdzies sie pod wplywem naciku cos moze "odlutowc", obejrzyj go dokladnie... ja tez chcialem wymieniac alarm juz nie wiedzialem co jest a wystarczylo wymienic wylacznik i przylutoec jedna sciezke....
  
 
Cytat:
2005-02-22 12:11:37, Kiniusia pisze:
No i Panowie i Panie pojechałam do sklepu motoryzacyjnego żeby się zorientować jaki jest koszt siłownika master. Pan sprzedawca kiedy rzucił ceną to się z wrażenia mocniej oparłam o ladę a kolana sie ugięły pode mną,,,,,ufffffffffffff,,,,,koszt takiego cacuszka to 110 zł. Natomiast do tylnych drzwi to cóś kosztuje 93 zł. Ręce opadły mi. Podziękowałam i wyszłam zniesmaczona ze sklepu. No i pytanie czy te siłowniki z allegro na 100% pasują do naszych wozów? Czy też są w nich jakieś minimalne różnice? [ wiadomość edytowana przez: Kiniusia dnia 2005-02-22 16:57:22 ]



Niestety Kiniusiu nie pasują.
Te tanie zestawy siłowników to są powiedzmy takie uniwersalne do każdego autka (nawet takiego które jest bez tego dobrodziejstwa).

Można je więc dopasować także do naszych furek.
Umieszcza je sie na specjalnej listwiei powinno być ok.

Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2005-02-22 18:33:25, dextran pisze:
Jesli otwiera z kluczyka to silowniki sa dobre po co wymieniać - nie sa drogie ale sporo zabawy z tym wymienialem master (14 zl z Allegro)...



A ja bym chciał otwierać i zamykać z pilota. Jeśli master nie ma siły- pozostałe siłowniki będą go słuchały i też się nie zamkną. Użycie kluczyka powoduje, że siłownik mastera nie pracuje, bo jego pracę zastępuje siła naszych mięśni. Więc może wymiana mastera coś pomoże... Oczywiście pod warunkiem, że ten nowy siłownik będzie silniejszy od starego.
  
 
Cytat:
2005-02-22 18:49:18, maltoron pisze:
Niestety Kiniusiu nie pasują. Te tanie zestawy siłowników to są powiedzmy takie uniwersalne do każdego autka (nawet takiego które jest bez tego dobrodziejstwa). Można je więc dopasować także do naszych furek. Umieszcza je sie na specjalnej listwiei powinno być ok. Pozdrawiam


Wszystko wszystkim, jak sprytna jestem i zaradna to w tej kwestii chyba będę musiała spasować bo Samego tego nie zmontuję. Ale wierzę w Siebie i,,,,,,,,,może troszkę w pomoc innych