Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() MARKHEIM (S) Miłośnik FSO 4 Warszawy i Mary Ce ... Milówka | 2005-02-19 22:43:45 Witajcie
Jak ma się sprawa założenia instalacji gazowej do Warszawy z silnikiem dolnozaworowym.Chodzi tutaj o to , jak silnik będzie pracował na takim paliwie.Warto tutaj zauważyć , że silniki M-20 gniazda zaworów ssących miały wykonywane bezpośrednio w kadłubie , a więc odpada metoda utwardzania ich. Chętnie dowiedziałbym się coś na ten temat od użytkowników Warszaw z tym silnikiem. |
![]() Grzech Miłośnik FSO Polonezy dwa i pół. :) Nieporęt | 2005-02-20 09:49:27 Chyba w "Automobiliscie" był kiedyś artykuł z którego wynikało, ze gdy się silnik uruchamia na benzynie, (wtedy jeszcze można bylo kupić ołowiową) to silnik w ciągu tych kilku minut pracy dostaje wystarczającą ilość ołowiu na gniazda zaworowe i potem już mu gaz nie szkodzi. Nie wiem jak to będzie teraz z tą benzyną z dodatkiem. |
![]() Cosmo Miłośnik FSO PN 1,5/Warszawa M-20 Łódź | 2005-02-20 21:06:44
Nie widze związku. Aby jeździć dolniakiem na gazie, należy zrobić 3 rzeczy. - utwardzić gniazda zaworow lub dorobić z innego materiału -utwardzić grzybki zaworów lub pokryć je stalitem (ew. dorobić lub dobrać) - zmienić pasowania między prowadnicą zaworu a trzonkiem, a prowadnice wykonać z innego, mniej podatnego na zacieranie się materiału. Były wykonywane próby na dolniaku, i efekt był taki, ze nawet nie tyle wypalały się zawory( co napewno i tak by nastąpiło po dłuższym czasie eksploatacji) co właście zawory zacierałem się w prowadnicach. Silniki S-21 miały zawory i gniazda wykonane z innego materiału, i w tych silnikach nie ma problemów z instalacją LPG. Co do ołowiu czy innych dodatków to jest to tak że owszem, odkładają się one na prowadnicach, gnazdach i grzybkach, i jeżeli przełączymy na lpg to przez jakiś czas będą chronić i smarować te elementy, jednak po pewnym czasie znikną... Tylko to jest raczej tak że jeżeli cały czas się jeździ na benzynie, i raz na 4 zbiorniki zrobisz 20km na lpg to nic się nie będzie działo. Jestem w trakcie przystosowywania dolniaka do LPG, więc wiem to z własnego doświadczenia. Ja to traktuje może trochę bardziej ambicjonalnie, jednak nakłady takich przeróbek nie są małem, i znacznie podnoszą koszt instalacji do granicy opłacalność. A morał z tego taki, że trzeba sobie zadać podstawowe pytanie. Czy chcemy jeździć tanio, czy orginalnie. Jeżeli koszty są dla nas ważniejsze to najlepiej zapakować górniaka i jest po kłopocie. A jeżeli chcemy mieć pojazd orginalny, to niestety M-20 na benzynce. |
![]() MARKHEIM (S) Miłośnik FSO 4 Warszawy i Mary Ce ... Milówka | 2005-02-20 21:28:38 Miło by było gdybyś poinformował na forum, jak Twój dolniok będzie znosił gaz.I jeszcze jedno: czy bedziesz wymieniał całkowicie filtr powietrza czy do oryginalnego dopasujesz wkład papierowy? |
![]() kaovietz Miłośnik FSO PF 125p 2.0 KOMBI Bristol UK | 2005-02-20 22:06:06 Dolniakiem na gazie jeździ mój kolega.Dolniaczek napędza Gaza 69 i poki co klopotow nie ma.Fakt,ze na benzynce jest regularnie przepalany. |
![]() MARKHEIM (S) Miłośnik FSO 4 Warszawy i Mary Ce ... Milówka | 2005-02-21 19:37:17 I nawet Warszawy były zasilane gazem generatorowym.Mam nawet zdjęcie takiej Warszawy.Niestety wersje te szły tylko do krajów skandynawskich (głównie Norwegii). |
![]() MARKHEIM (S) Miłośnik FSO 4 Warszawy i Mary Ce ... Milówka | 2005-02-21 19:46:44 Cała wytwornica znajdowała się z tyłu.Zbiornik znajdował się na klapie bagażnika, w bagażniku też się coś pewnie znajdowało.Jak znajdę to zdjęcie to go podrzucę. |
![]() PiBuc Warszawa 223K Pruszcz Gd | 2005-08-03 16:48:46 Ja mam silnik S21 i bym nie zalozyl gazu do mojej W-wy chyba ze jezdzilbym W-wa na taksówce ![]() |
![]() KajTan Miłośnik FSO Polski Fiat 125p 3ciTy | 2005-08-03 22:23:02
Owszem, w Szwecji na holzgaz jezdza do dzis. A wermaht w czasie II wojny swiatowej tez na tym poginal. |
![]() cendra Miłośnik FSO Volvo, 125p, Syrena Ciechanów/W-wa | 2005-08-16 20:09:41 tyklo bidna Syrenka gazu nie zasmakowala ![]() |
![]() MARKHEIM (S) Miłośnik FSO 4 Warszawy i Mary Ce ... Milówka | 2005-08-16 20:19:41
Cendra, nie załamuj się. Może instalacja LPG 50-generacji bedzie się nadawała do dwutaktów ![]() ![]() ![]() |
![]() cendra Miłośnik FSO Volvo, 125p, Syrena Ciechanów/W-wa | 2005-08-16 20:31:30 w sumie to ktos mi mówił ze warczyburga zagazowali i nie chodzi tu o silnik vw ![]() |
![]() MARKHEIM (S) Miłośnik FSO 4 Warszawy i Mary Ce ... Milówka | 2005-08-16 20:36:14 Słyszałem, że nawet do silnika Diesla da się zamontować LPG, lecz mieszanka będzie wówczas się składała z 70% ON i 30% LPG, tak więc właściwie nic to nie zmienia. Może w przypadku silników dwutaktowych z LPG jest podobnie. |
![]() Ambrosios Miłośnik FSO Warszawa | 2005-08-16 21:53:44
Z tego co slyszalem to w Szwecji autobusy jezdza na gazie ziemnym. Nie wiem na ile to prawda, ale sam jezdzilem po Sztokholmie i okolicach autobusami i sa rewelacyjne. Punktualne co do pol minuty, bardzo ciche (jak dobre osobowe), zupelnie nie smierdza i jezdza bardzo szybko, na oko 80-90 km/h, co jest dziwne, bo tam nikt 110 osobowym na autostradzie nie przekraczal, wszyscy sie pilnuja. Natomiast kierowcy autobusow to artysci: jeszcze nie widzialem zeby ktos po bardzo waskich uliczkach w takim tempie i bez rzucania autobusem zawijal sie w zakrety ![]() Edit: Wlasnie cos znalazlem. Nie zmienia to faktu, ze to nadal za malo, zeby miasta byly czystsze. Autobusy na gaz w Polsce [ wiadomość edytowana przez: Ambrosios dnia 2005-08-16 21:56:57 ] |
![]() Domel Miłośnik FSO [i], VW Passat Toruń | 2005-08-20 10:13:35
Wrrrrrróć!! Błąd! Poprawna wypowiedź powinna brzmieć: 80% LPG i 20% ON. |
Hush FSO 125p Dzierżoniów | 2005-10-21 12:02:03 tak dokłądnie to po rzeszowie jeżdżą sobie autobusy na gaz ziemny, produkowane w polsce! |