Cewka-Aparat Zaplonowy

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco

Witam

No wiec rozlacylem akumulator, zdjalem kable i rozkrecilem kopulke. Pod kopulka znalazlem pod taka oslona metalowa cewke(chyba to cewka) taka pomaranczowa. Jednak zastanawiaja mnie dwie rzeczy. Pierwsza to moze sie myle ale ta cewka wyglada mi na jakas spruchniala bo to pomaranczowe po dotknieciu sie poprostu rozsypuje. A druga sprawa to to na oslonie znalazlem troche oleju.
Wiec czy to cos pomaranczowe mozna wymienic samo czy caly aparat zaplonowy? I jak sadzicie moliwe to jest ze przez to mam takie lekkie zabki na niskich obrotach?? Bardzo prosze o o info ja sam zabardzo sie nie znam ale mam dobre checi
  
 
Cytat:
2005-02-20 11:36:55, Zwierzu pisze:
..." Wiec czy to cos pomaranczowe mozna wymienic samo czy caly aparat zaplonowy? I jak sadzicie moliwe to jest ze przez to mam takie lekkie zabki na niskich obrotach??....


To coś pomarańczowe to cewka ..wygląda na to że izolacja już ma dość więc może być tak co niedługo dokona żywota ..można (w Twoim przyp.nawet trzeba) wymienić tylko cewkę...chyba że masz lużny 1 tysiączek to wymień aparat...ot tak "dla frajdy"
"Lekkie zabki" na niskich obrotach to raczej nie to ...przyczyny szukał bym gdzie indziej....jeśli te niskie obroty=bieg jałowy to wykonałbym kuken na silnik krokowy.
Powodzenia!
  
 
Ja tą cewke owinąłem chyba dwa lata temu.. zwykłą tasmą izolacyjną. Cewka do dzisiaj działa
  
 
To żólte to lakier elektroizolacyjny na drucie miedzianym z którego nawinięta jest cewka.To co się obsypuje to też lakier ,którym pokrywana jest cewka w fazie produkcji aby się po wyschnięciu (najczęściej suszona jest w piecu w wysokiej temperaturze) nie rozsypywałą się.Spokojnie trzeba cewkę wyczyścić z okruszyn lakieru i zaizolować ponownie np.taśmą izolacyjną którą możemy kupić w pierwszym lepszym sklepie z artykułami lakierniczymi lub podejść do punktu gdzie przewijają silniki elektryczne i poprosić żeby mazneli ją lakierem elektoizolacyjnym i samemu wysuszyć w domu w piecyku do pieczenia ok.100 stopni.Troszkę oleju zawsze po dłuższym okresie używania samochodu będzie w aparacie bo uszczelniacz wałka aparatu też się zużywa.To nie problem do chwili aż oleju znacznie nie zacznie przybywać w aparacie.Powodzenia -jak się coś chce zrobić to zawsze się uda.Wreszcie to wymyślili ludzie.
  
 
Wiec niestety to sprzeglo a dokladniej sprezynki wiec musze wymienic ehh mam nadzieje ze narazie to bedzie ostatnia rzecz do roboty...