Pomocy - olej w kolorze "blota"

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!
Mam BMW E30 1.8
Ostatnio sprawdzilem poziom oleju i zdziwilem sie widzac tam "olej" w kolorze"jasnego blota" i poziom oleju na bagneciku przekroczyl max stad przypuszczenie ze do oleju dostaje sie plyn chlodzacy ale jak ? Jezeli ktos sie z takim problemem spotkal proszeo post
  
 
... a może to benzyna jeżeli jasny kolor? powąchaj ten olej z bagnetu ...
  
 
Cytat:
2005-02-21 10:54:16, JanekE30 pisze:
Witam! Mam BMW E30 1.8 Ostatnio sprawdzilem poziom oleju i zdziwilem sie widzac tam "olej" w kolorze"jasnego blota" i poziom oleju na bagneciku przekroczyl max stad przypuszczenie ze do oleju dostaje sie plyn chlodzacy ale jak ? Jezeli ktos sie z takim problemem spotkal proszeo post


Typowy objaw dla walniętej uszczelki pod głowicą i płynu chłodniczego zmieszanego z olejem ( tworzy właśnie szarą emulsję ) . Życzę ci , żeby to była tylko uszczelka , a nie np. pęknięty blok , albo sama głowica ...
  
 
Czuc benzyne badz spalona benzyne cos jakby spaliny ale moze tak czuc jakby spalone bo zmieszane z olejem? mam nadzieje ze to nie uszczelka pod glowica ...
  
 
tego sie obawialem - uszczelka pod glowica chcialem sie upewnic dzieki
  
 
Ale skoro to typowa mieszanka plynu chlodzacego z olejem to czemu zapach benzyny w oleju? zwkrz Ty napisales z pytaniem czy czuc benzyne spotkales sie z tym?
  
 
Cytat:
2005-02-21 11:31:16, JanekE30 pisze:
Ale skoro to typowa mieszanka plynu chlodzacego z olejem to czemu zapach benzyny w oleju? zwkrz Ty napisales z pytaniem czy czuc benzyne spotkales sie z tym?



... ale zgadza się, schab dobrze ci napisał, a jak czuć benzynę i olej jest ponad stan to też najczęścej był wcześniej zalany silnik
  
 
nie chcę cię straszyć ale u kumpla w 2.0 m20 oprócz tego że pękła głowica to pękł też i blok.założył druga głowicę wpier...lił kupę kasy a po założeniu okazało się że jest to samo.żeczę ci aby była to tylko uszczelka
  
 
Cytat:
to czemu zapach benzyny w oleju?


1 ewentualność: tłok idzie do góry, spręża powietrze wymieszne z benzyną, która to mieszanka poprzez walniętą uszczelkę dostaje sie do płynu chłodzącego a potem do oleju.
2 ewentualność: któryś gar nie pali i poprzez nieszczelności T-P-C benzyna dostaje się do oleju.
pozdrawiam