Ogrzewanie

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
mam problem moje ogrzewanie w e-36 słabo grzeje to tak po pierwsze a po drugie regulacja natężenia nawiewu hula tylko przy maksymalnym ustawienu pokrętła, sądze że to opornica poszła ale nie jestem pewien . Co mozna temu zaradzic czy tylko serwis mie czeka? Można samemu coś podziałac ? i czy można zrobić zeby auto sie szybciej nagrzewało ?
  
 
Zmień termostat to silnik będzie się szybciej nagrzewał i będziesz miał ciepło
  
 
Nie wiem czy nie powinienieś zacząć od wymiany filtra przeciwpyłkowego. W moim E34 pomogło natychmiast.
  
 
Cytat:
2005-02-21 22:13:19, mariuszlobacz pisze:
mam problem moje ogrzewanie w e-36 słabo grzeje to tak po pierwsze a po drugie regulacja natężenia nawiewu hula tylko przy maksymalnym ustawienu pokrętła, sądze że to opornica poszła ale nie jestem pewien . Co mozna temu zaradzic czy tylko serwis mie czeka? Można samemu coś podziałac ? i czy można zrobić zeby auto sie szybciej nagrzewało ?


A w przeciągu jakiego czasu wskaźnik temperatury cieczy na desce wchodzi u Ciebie na środkowe pole?
  
 
Powtarzam pytanie:
Po jakim czasie, przy takiej pogodzie jak teraz czyli poniżej zera w waszych e34 525 wskaźnik temperatury płynu schodzi z niebieskiego pola??
Strasznie lipnie mi działa ogrzewanie, co prawda jeszcze nie wymieniałem filterka przeciwpyłowego, ale nie miałem pojecia że to ma takie znaczenie na ogrzewanie. Wg wyszukiwarki, w wielu przypadkach pomogło.
Pozdrawiam i słońca życze
  
 
Przepraszam że sie wtrącam ale mam takie pytanko odnośnie ogrzewania a dokładnie jago braku! Wszyscy nam radza zeby odpowietrzyc układ chłodzenia, ale jak juz ktos sie spyta jak to od razu posz zostaje zablokowany i kicha. moze poprostu niech ktos dokładnie krok po kroku opisze co i jak nalezy zrobić a napewno nie bedzie sie powtarzało to pytanie!!! Ja naprawde przeczytałem wszystkie poady na forum odnosnie odpowiatrzania układu chłodzenia, ale wyczerpujacej odpowiedzi nie uzyskałem! Zlitujcie sie nad tymi którzy naprawde marzną!
  
 
oo tak tak..popieram i dołączam sie do uwag kolegi Wintona!!

Cytat:
mam problem moje ogrzewanie w e-36 słabo grzeje to tak po pierwsze a po drugie regulacja natężenia nawiewu hula tylko przy maksymalnym ustawienu pokrętła, sądze że to opornica poszła ale nie jestem pewien . Co mozna temu zaradzic czy tylko serwis mie czeka? Można samemu coś podziałac ? i czy można zrobić zeby auto sie szybciej nagrzewało ?



...mam dokładnie to samo... czy ktos ma pojęcie co zrobic z tym wiatrakiem.. jak dmucha na maxa to łeb odrywa!!
Juz to nawet rozbierałem ..styki czysciłem i nic.... Zato raz kiedyś wiatrak zadziałał mi na 2 dosłownie na 5sekund.
Z góry dzieki
  
 
Odnosnie tego wiatraka to mój kumpel miał tak w passacie i wymienił cały przełącznik(te pokretełko) o ile dobrze wiem to sie nazywa potencjometr! miał takie same objawy jak ty dmychało mu tylko na ostatnim biegu! Ja mysle ze to jest to i nie ma co dalej szukac!! powodzenia i ciepełka zycze
  
 
Widze że nikt nie chce nam pomuc odnośnie tego odpowietrzenia!
  
 
A ja zacznę z drugiej strony.Mianowicie latem zaczęło grzać jak cholera ale tylko na nogi z lewej strony !!!!!Dziwne nie . okazało się po sprawdzeniu praktycznie wszystkiego ze po wyjęciu półki pod kierownicą rozłączony został czujnik (nie wiem jaki. był w półce)
zakładałem CA i płka lezala w bagazniku.po założeniu wróciło do normy??????
  
 
Odpowietrzenie(wykonuje się przy pracującym silniku):

1. Uzupełnić płyn w zbiorniku wyrównawczym.
2. Rozgrzać silnik.
4. Otworzyć obieg nagrzewnicy(włączyć ogrzewanie).
5. Poluzować odpowietrznik w bloku silnika i czekać aż przestanie wydobywać się z niego para i pęcherzyki powietrza(powinien wyciekać tylko płyn), z reguły blok nie wymaga odpowietrzania.
6. W taki sam sposób jak w pkt. 3 odpowietrzyć pozostałą część ukł. odkręcając korek przy zbiorniku wyrównawczym(w m40 do tego celu znakomicie nadaje się moneta).
7. Po schłodzeniu silnika uzupełnić płyn.

Czasem cały cykl trzeba kilkakrotnie powtórzyć, niektórzy zalecają odpowietrzanie przy ok. 2000 obr. silnika, czyli przegazówka przy odkręconym korku.

Jedną z oznak poprawnego odpowietrzenia jest:
- przy kolejnym rozgrzaniu silnika przewody powinny być twarde.

  
 
Dzieki wielkie! Tylko jest mały problem bo nie wiem gdzie jest ta śruba w bloku do odpowietrzania< może ja sam znajde !
Jak nie to bede drązył temat dalej!
Ide sie przejechac, i pózniej odpowietrzac!
  
 
Uwaga na odpowietrznik...
W naszych często leciwych ale ubustwianych autkach może tak być że coś już się nasłużyło i się zużyło, i się ukręciło..
Tak jak u mnie.. przy odpowietrzniu.. plastikowa śruba odpowietrznika...chyba troche zamocno ją potraktowałem...
Także delikatnie koleżanki koledzy...
a jakby ktoś był tak niedelikatny jak ja to ->

http://moto.allegro.pl/item164090130_bmw_e36_e34_odpowietrznik_chlodnicy.html

pozdro

[ wiadomość edytowana przez: flajszm dnia 2007-02-16 11:06:37 ]
  
 
Dlatego też polecam do odpowietrzania monetę a nie np. wkrętak(przynajmniej w M40)
  
 
Przewaliłem sterte tematów o ogrzewaniu i nie znalazłem.
Co prawda jest lato i nie używa się ogrzewania, ale coś ostatnio za bardzo mi się grzeje radio i panel środkowy. Panel radia po 20 min jazdy jest gorący, jakby gorące powietrze dostawało się do konsoli środkowej, to samo z konsolą ogrzewanie/klima, przez to chyba też wydaje mi się jakby cały czas lekko działało ogrzewanko. W lato nie fajnie.
Jak dostać się do kanałów którymi leci gorące powietrze i czy wogóle powinno lecieć skoro ogrzewanie mam wyłączone??
Inną kwestią jest w zimie brak ciepłego powietrza ze środkowej kratki nawiewu, mam klime więc powinno lecieć ciepłe.
Chyba coś się tam poprzestawiało.
Przy włączaniu nawiewu np na szybę, słychać jak załączają się silniczki i jak klapki od tunelu się przemieszczają.
PS. Coś jest z tym ogrzewaniem w BMW bo z wątków o tym książke w twardej oprawie można napisać.
  
 
Cytat:
powinienieś zacząć od wymiany filtra przeciwpyłkowego. W moim E34 pomogło natychmiast.



Zmieniałem dziś filtr kabinowy i .... utknąłem na punkcie 5 instrukcji. Problem był taki że nie wiedziałem że potrzebny jest wkrętak gwiazdkowy i przez to nie mogłem wykręcić dwóch śrub oraz wyjąć tzw. układu elektronicznego.
Szlag mnie trafił i skończyłem w warsztacie. Koszt 10zł i w przyszłości jade do mechanika, przewalona robota.
Rada dla innych: wyposażcie się w taki właśnie wkrętak, chyba że tylko u mnie ktoś tak zrobił.
PS. Po wymianie filtra z nawiewów wieje aż miło.
  
 
a czy w e28 z 86 bez klimy jest jakis filtr??
  
 
Najlepiej sprawdz na realoem.com, spytaj w sklepie czy występuje ten element do Twojego modelu, albo otwórz schowek po stronie pasażera i jeśli jest filtr to powinna być tabliczka/naklejka z informacją w kilku językach, w tłumaczeniu "Ten samochód wyposażony jest w filtr kabinowy", jakoś tak to jest napisane.
Pozdrawiam
PS. Rodzaj wkrętaka o którym pisałem to jest tors


[ wiadomość edytowana przez: BeeMWe dnia 2007-07-31 23:16:47 ]