| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
DooMinick FSO 1500 Kraków | 2005-02-22 01:05:45 Olej wycieka dosc ladnie spod glowiczki walka wydechowego. Mam uszczelke, zeby wymienic, ale widac, ze cos tam juz bylo robione, wiec problem chyba nie nowy w tym silniku. Mam i tak wymiane paska w planie, wiec bedzie do zdjecia glowiczka.
Pytanie teraz, co mozna zrobic, zeby to przestalo ciec poza nowa uszczelka? Planowanie domowymi metodami chyba odpada, a jak dawac to obie chyba o tyle samo trzeba, zeby nie byl krzywy rozrzad. Na co zwrocic uwage przy zdejmowaniu glowiczki? Jak pozniej dociagac przy zakladaniu? Czy "dobry-na-wszystko" silikon wysokotemp. mozna zaaplikowac, jesli tak to w jakich miejscach? |
SPAjK Miłośnik FSO Wziuut 2 ... | 2005-02-22 07:07:18 a co to jest "glowiczka wałka wydechowego"? a co to jest "wałek wydechowy"? |
kosa131 (S) Miłośnik FSO 3x Fiat 131 (kombi, ... Szczecin | 2005-02-22 07:21:51 zwrocic uwage na to by nie pomieszac szklanek oraz na to by po calej operacji ustawic luzy zaworowe. |
hajko Polonez Caro 2000 Warszawa | 2005-02-22 09:56:24 wymień po prostu uszczelkę, zwykle ludzie kiedy coś robią, a nie mają nowej, zakładają stare i później cieknie |
DooMinick FSO 1500 Kraków | 2005-02-22 10:25:24
Zartujesz, czy serio pytasz? Walek wydechowy to jeden z 2 walkow rozrzadu w silniku DOHC odpowiedzialny za sterowanie zaworami wydechowymi. A glowiczka to miejsce, w ktorym osadza sie taki walek i przykreca sie ja do glowicy silnika. |
LifeGuard Miłośnik FSO Fiat 125p Personal E ... Warszawa | 2005-02-22 10:48:18
no wiesz jak sie mysli kategoriami OHV tak jak ja to odebralem na początku tez. To ja nie skumałem co to jest ta glowiczka i myslalem ze sie nie mozesz pozadnie wysłowic. Ze głowiczka to glowica a wałek wydechowy to pomyliles sie z kolektorem ssacym bo pod nim w 1,5 i 1,6 sa wycieki oleju... |
DooMinick FSO 1500 Kraków | 2005-02-22 10:54:47 Tez myslalem, ze moze pomylka z OHV, no ale topic zalozony w forum "Swiat DOHC", wiec pomyslalem, ze jednak cos dziwnego ![]() |
LifeGuard Miłośnik FSO Fiat 125p Personal E ... Warszawa | 2005-02-22 11:06:14
i tu kolejne wytłumaczenie wiekszasc lub czesc z forumowiczów ma wyłączony podział na kategorie (jak ja ) |
SPAjK Miłośnik FSO Wziuut 2 ... | 2005-02-22 15:38:31
no wlasnie, bo to kicha od samego poczatku te kategorie
ale do tematy, masz w profilu wpisany FSO 1500 wiec sie zdziwilem |
bodziot Miłośnik FSO "Misia" czyli Fiat P ... Kraków | 2005-02-22 15:53:11
ja mam złozony na specjalnym zielonym i głowica jest tak sucha ze mi swiece zardzewiały |
DooMinick FSO 1500 Kraków | 2005-02-22 16:04:23 Ja mam spore (ze 2,5 tubki) zapasy czerwonego silikonu i tak myslalem wlasnie czy nie wspomoc sie nim, ale nie wiem, czy dawac go miedzy uszczelke a metale, czy pozniej po bokach (boje sie o te nierownomiernosci ulozenia glowiczki, zeby mi pasek nie spadl).
Nastepnie kosa pisal o ustawianiu luzow zaworowych. Czy lepiej zdjac obie glowiczki, kupic druga uszczelke, ustawic luzy na obu walkach i zlozyc, czy ssacej na razie nie ruszac, poki nie ma potrzeby? Jakie sa luzy dla silnika 2.0 z Argenty i czy ma znaczenie, ze zostal wsadzony gaznik zamiast wtrysku (co pewnie sie zmieni w przyszlosci na lepsze )? |
bodziot Miłośnik FSO "Misia" czyli Fiat P ... Kraków | 2005-02-22 18:17:56
tak bo po zmnianie grubości uszceli zmnienia sie luzy zaworowe a czy zdejmować obydwie zależy ale jak sie nie leje to możana zostawić bo szkoda ruszać jak niema problemu a silikonem smaruje sie uszczelke i to cienko a nastepnie skreca a luzy to niewiem jak argenata ale 132 ma 0.45 ssacy i 0.60 wydechowy a płytki dostepne są od reki w EuroMotoFanie za ok 5 zł za szt |
rogacek VW Ogórek/vw garbus/ ... wrocek | 2005-02-22 19:23:54 polecam silicon victora reinza. czarny. tzw płynna uszczelka. nie będzie cieknąć |
-SerU- Fiat 131 Wroclaw/Maidstone | 2005-02-22 20:26:13 Jak chcesz, to możesz luzy ustawić ciasniej-ja mam 0,45 wydech i 0,35 ssący - chodzi jakby go w ogóle nie było ![]() |
DooMinick FSO 1500 Kraków | 2005-02-22 20:46:43 Co do tych luzow to jeszcze nadmienie, ze autko przewaznie na gazie jezdzi, czy to ma jakies znaczenie? |
bullit Slizgacz Bełchatów | 2005-02-24 18:27:24 Ma bardzo duze znaczenie .Musisz czesciej regulowac zawory |
DooMinick FSO 1500 Kraków | 2005-03-07 01:04:20 Dzis to robilismy i okazalo sie, ze problem jest glebszy nizby sie zdawalo...
1) Najgorsze jest to, ze druga od strony kabiny sruba zewnetrzna ma calkowicie wyrobiony gwint w glowicy, a ta przy kabinie (dosztukowywany chyba jakis imbus, wyraznie dluzsza od innych) ma juz na wykonczeniu. Ktos chyba dokrecal na chama kiedys i teraz mam problem Czy w gre wchodzi tylko przegwintowanie glowicy na wiekszy wymiar sruby, czy cos jeszcze mozna ciekawego wymyslic??? Kupno innej odpada...
2) 3 szklanki wylecialy w niekontrolowany sposob przy zdejmowaniu glowicy i nie ustalilem, ktora jest ktora. Po zalozeniu jeden zawor klekota Napiszcie prosze (nie robilem tego w DOHC jeszcze nigdy) jak sie sprawdza luz na zaworach?
Nie wiem juz sam kurcze, co robic. Tamte gwinty sa irytujace, bo to chyba przez nie cieklo, skoro takie slabe Poki co auto jezdzi, ale zawor klekota, wiec zajechalem tylko do domu nie przekraczajac 2,5 tys. i teraz czeka, az znow bede mial chwile na robote... Poradzcie cos, prosze... |
OLO Miłośnik FSO ![]() 105L/125/125k/126S/1 ... Wawa | 2005-03-07 21:36:21 Ja wkręciłem te szpilki na odwrót - tzn z jednej strony jest dłuzszy gwint - weszła głębiej i więcej załapała w głowicy. Profilaktycznie proponuje to zrobić ze wszystkimi. A jak gwint sie sypnie to trzeba dorobić śruby z M10 na dole i M8 na górze. ----------------- "Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz. To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat. Fiacior mój to jest to, kocham go..." |