Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() Tom69 Passek B4 Combi Piaseczno | 2005-02-22 10:01:54 No i mam problem...oto moja historia:
Po zakupie samochodu zaczął nawalać czujnik prędkości, zaśniedział i odewał się jeden kabelek, pojechałem do warsztatu, wymienili na nowy i było OK. Minęło pół roku, sytuacja się powtarza, komp się wyłącza, zapala się check engine, dzwonię do warsztatu mówię że to nie ich wina, nie reklamują tego za długi okres itd. mówię dobra, wymieńcie jeszcze raz. Wymienili było dobrze przez 3 miesiące, teraz sytuacja ta sama ![]() Teraz mam problem bo zupełnie nie wiem co robić, czy to wina czujników, (wadliwa partia) czy założyli niewłaściwy (podobno są 2 wersje) czy problem leży jeszcze gdzie indziej (komp??) Jak sprawdzić czujnik, jak spradzić jaki powinien być zamontowany, co robić? Za wszelkie sugestie będę ogromnie wdzięczny. Pozdro Tom |
![]() Robert_S Espero 1.8, Omega Sz - Gw | 2005-02-22 11:14:04 Piszesz - "sytuacja sie powtarza" - czyli znów się urwał kabelek?? |
![]() Tom69 Passek B4 Combi Piaseczno | 2005-02-22 11:16:57
Niestety nie, ten wyjęty wygladał jak nówka. Dzwoniłem do serwisu daewoo, mówią że do espero jest tylko jeden rodzaj montowany AB. Chyba kupię go teraz sam, i wymienię, tylko czemu one tak padają ![]() |
![]() Robert_S Espero 1.8, Omega Sz - Gw | 2005-02-22 12:20:23 Wg mnie w tym czujniku nie ma za bardzo co się popsuć. Jest w nim tranzystor i zdaje się cewka, ale napięcia które go obciążają są na tyle małe, że czujnik powinien służyć 100 lat. Sprawdź połączenia elektryczne - może gdzieś ci zwiera do masy, obejrzyj doikładnie wtyczkę - piszesz że ci kiedyś zaśniedziała - może jeszcze są tam resztki syfu? W katalogu części nie znalazłem VSS, podaj nr katalogowy to może się sprawdzi jakie były typy sensorów. |
![]() Tom69 Passek B4 Combi Piaseczno | 2005-02-22 12:54:59 Przewody urwały się przy czujniku, wtyczka była w porządku, symbol to chyba 96213551 CZUJNIK PRĘDKOŚCI ESPERO/VB/, też byślałem że coś zwiera/niezwiera, ale dziwi mnie to że ujawnia się to dopiero po kilku miesiącach.
Na stronie 269 "katalogu części" jest ten czujnik jako VA lub VB ale za cholerę nie mogę się zorientować jak to przetrawić. [ wiadomość edytowana przez: Tom69 dnia 2005-02-22 13:19:44 ] |
![]() Robert_S Espero 1.8, Omega Sz - Gw | 2005-02-22 13:47:48 do 31 marca 96 stosowany był jeden typ czujnika
potem w 1500 oraz w automatach zaczęto stosować inny czujnik. W 1800 i 2000 manualnych czujnik pozostał bez zmian. W przypadku silnika 1,5 stara i nowa część nie są zamienne. A kod VA i VB to kod który łatwo zapamiętać i jest stosowany w przypadku niektórych części, zwłaszcza tych, które łatwo pomylić. Jeśli masz samochód 1,5 nowszy niż z 31.03.1996 powinieneś mieć czujnik VB [ wiadomość edytowana przez: Robert_S dnia 2005-02-22 13:48:54 ] |
![]() Tom69 Passek B4 Combi Piaseczno | 2005-02-22 14:11:57
Teoretycznie jest z 97....ale ten samochód jest tak podejrzany że 100% pewności nie mam. Ok, VB, wymienimy zobaczymy...wielkie dzięki za pomoc. Tom |
![]() Robert_S Espero 1.8, Omega Sz - Gw | 2005-02-22 23:25:58 Ale prędkościomierz w espero jest mechaniczny z linką. jego obserwacja niewiele więc pomoże. VSS daje sygnał tylko do ECU.
|
![]() Tom69 Passek B4 Combi Piaseczno | 2005-02-23 08:43:01
Ano dokładnie, czujnik znajduje się pomiędzy przekładnią prędkościomierza w skrzyni a linką licznika. Jest takim elementem łączącym i przenoszącym napęd na linkę prędkościomierza. Nie dziwiłoby mnie jego uszkodzenie gdyby na przykład licznik źle wskazywał (skakał, zainał się itp) ale nic takiego nie ma miejsca, licznik pokazuje prawidłowo. Coś powoduje jego uszkodzenie i to raczej elektryczne niż mechaniczne. Może jakieś zwarcia/przebicia...najgorsze jest to że dostęp do niego jest fatalny, zwłaszcza że jest LPG. |
![]() Tom69 Passek B4 Combi Piaseczno | 2005-02-23 14:08:40
Hmm, to ma sens, jednak czujnik ma już w sobie wbudowany element wirujący, można więc go sprawdzić po wyjęciu z samochodu, podłączyć, kręcić i mierzyć...znalazłem już czujnik VB w MOTO-KOR za 65zł, wymienię i zobaczymy, być może to wina podłączenia a nie samego czujnika. Tom [ wiadomość edytowana przez: Tom69 dnia 2005-02-23 14:15:28 ] |
![]() Tom69 Passek B4 Combi Piaseczno | 2005-02-28 12:56:07 Zakupiłem nowy czujnik, podobno puszcza klej na łączeniach i dostaje się woda, dlatego się rozwalają.
Co do błędnych wskazań licznika, to czujnik nie ma z tym nic wspólnego, sprawdź czy na postoju wskazówka pokazuje dokładnie 0 Czujnik wygląda tak: ![]() ![]() ![]() |
![]() Robert_S Espero 1.8, Omega Sz - Gw | 2005-02-28 13:20:55 Jeśli rozszczelnia sie na łączeniach to profilaktycznie zasmarowałbym te łączenia silikonem. Tylko nie za grubo, najlepiej jakimś dekarskim. |
![]() Tom69 Passek B4 Combi Piaseczno | 2005-02-28 13:25:00
Tak właśnie mam zamiar zrobić ![]() |
elChopin Volvozłomek V40 Warszawa | 2005-02-28 13:41:52 wskazówka jest idelanie na 0 nie skacze pracuje płynnie... |