1.6 16v Dziwny objaw

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam mały problem z tym autkiem. Otóż gdy jest zimny i go odpale i przejade nim z 300 metrów do najbliższej krzyżówki autko gaśnie.Jak mi się uda go utrzymać na obrotach to mam wrażenie jakby nie palił na jeden gar.Po około 3 minutach jest już wszystko ok.Świece wymieniałem na motorcrafta platinum i nadal to samo.Auto z 96 roku.Co z nim jest nie tak. Dzięki za pomoc.
Pozdrawiam
  
 
myślę że nikt na tym forum na to pytanie Ci nie odpowie - bo jeszcze sie taki nie urodzil co by odpowiedział...
  
 
Mam to samo, też 96r, zetec 1,6 16v, jaki masz silniczek ?


--------------------
Pozdrawiam.
  
 
... mżemasz po prostu zbyt niskie obroty biegu jałowego ustawione ......
  
 
Cytat:
2005-02-22 21:32:44, mily-swiety pisze:
... mżemasz po prostu zbyt niskie obroty biegu jałowego ustawione ......



Za obroty biegu jalowego odpowiada ECU.
  
 
Co ciekawe w lato objaw nie występuje.
  
 
może czujnik temeratury zasysanego powietrza ??
  
 
mam to samo, ale u mnie to zależy od wilgotności powietrza. Takze myślę, że to cos z elektryką.
  
 
Mam podejrzenie ze mogą być uszkodzone kable od świec. Mam silnik 1.6 16v zetec. Co o tym sądzicie?
Pozdrawiam
  
 
Mss no właśnie też o tym myślałem. Chyba musze sie pod kompa podpiąć.


----------------
Pozdrowienia.
  
 
u mnie jak był urwany przewód od czujnika temp. to jak zimny silnik był to obroty latały od 300 do 1200
  
 
Witam ja z takimi objawami jeżdze juz dwa lata i nikt nie moze mi poradzic co trzeba zrobic. Wymieniłem silniczek krokowy listwe wtryskiwaczy,sonde lambde,czujnik położenia przepustnicy,przepływomierz i dalej jest to samo tzn. jak go rano odpale to pochodzi pare minut i zgaśnie odpalam znowu i jak sie nagrzeje do opowiedniej temperatury to moge jechac.
opinia pierwszego eksperta to zeby wymienić pompe paliwową bo moze za duże cisnienie na wtryski podaje i zalewa silnik
drugi ekspert radzi aby sprawdzic zawory bo sie poupalały i nie się domykają i zawlewa

  
 
Właśnie zawory ! może tu jest problem ?


--------------------
Już sam nie wiem ?
  
 
a ja ten problem wyeliminowałem wymieniajac zawór odpowietrzający skrzyni korbowej
  
 
Znaczy taki mały wężyk w kształcie fajki przy wydechu od strony silnika, wciskany ? Czy nowy ma sprężynke w środku bo ja nie mam, a słyszałem że powinna być ?


---------------------
Pozdrowienia.
  
 
nosz mam to samo qrcze!!! 1,6 16V rocznik `96 wszystko smiga super i tylko to nieszczesne zachowanie z rana. zawsze gasnie po 30 sekundach, pozniej 3ba sie nakrecic troche a pozniej to juz caly dzionek smiga jakby nigdy nic. silnik krokowy raczej to nie jest bo mi nie szaleja obroty caly czas przeciez. wszystkie przewodu powietrza sprawdzilem i nie sa dziurawe, nie mam dyskoteki w nocy wiec kabelki ok, swieczki nowe, najgorsze jest to w moim przypadku ze mam pourywane kable od kompa i nigdzie mi sie nie moga podpiac pod kompa. Moze sie ktos wreszcie znajdzie kto mial ten problem i go rozwiazal wreszcie.
  
 
Jak jeszcze dodatkowo na zimnym stukają popychacze to wymienić olej - specjalny do forda - 5w30 półsyntetyk lub 10w30 minerał. Może być fordowski lub z mobila (pewnie to te same). Pomoże.