Silniki w 2101-2107

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Żiguli 2101 to podobno Fiat 124. Dzisiaj przeglądałem sobie książeczkę Pojazdy włoskie pana Podbielskiego. I nasuneło mi się pytanie. Silnik Fiata 124 jest inny niż silnik 2101 stosowany w Ladzie 2105, chociaż pojemność jest ta sama 1,2. Różni się rozrzadem (we Fiacie wałek w kadłubie), umieszczeniem rozdzielacza zapłonu (w 2101 pod kątem 90 ). Ale to już hit: inna jest średnica cylindra i skok tłoka!!!
Nasuwają się pytania:
1.Jaki silnik miała 2101?
2.Czy początkowo był rozrząd popychaczowy, czy Łady zawsze miały wałek w głowicy?
3.Dlaczego wprowadzono te zmiany?
Pozdrawiam, Krajnik
  
 
Silnik w Ładzie miał być podobno na specjalne życzenie rosjan bardziej trwały
  
 
Witam...
Łada nigdy nie była czystym Fiatem 124.., wiele podzespołow wzięto z wiekszej Mirafiorki, chyba pod katem modernizacji...
ruskie kupili nie licencję na konkretny model lecz na technologie, łacznie z postawieniem fabryki, przez włochów i zatrudnieniu na kontrakcie sporej ekipy Fiata na rozruchu..., nie wiem dokładnie skad ten silnik, ale przyponina jedna z odmian stosowana w 131, i w 125, włoskim oczywiscie..., Mirafiorki miały wiekszą pojemnosc, ale pamietac nalezy że moze być to kombinacja skoku i średnicy cylindra, 1400ccm włoski miał jeden wałek rozrządu, kiedy 1600, 1800 miały z reguły dwa...
mysle że rosjanie zazyczyli sobie prostszej wersji przy mozliwosci zwiększenia mocy...
btw, miałem kiedys w ładzie 1500 gaznik solexa od Mirafiorki 1600, pasował bez kombinacji...
Pozdr Mirek Jankowski
  
 
Cytat:
2003-01-30 21:30:33, sheriffnt pisze:
Mirafiorki miały wiekszą pojemnosc, ale pamietac nalezy że moze być to kombinacja skoku i średnicy cylindra, 1400ccm włoski miał jeden wałek rozrządu, kiedy 1600, 1800 miały z reguły dwa...


Jeżeli chodzi o silniki 1400, to Pan Czech mowił kiedyś, że AvtoVAZ nigdy nie montował do swoich samochodów silników o takiej pojemności.