Moc w lantrze 16v

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam pytanie moze glupie moze nie mam lantre 92r silnik 1.6 16v i moj problem polega na tym iz jakos nie odczuwam tych 114konikow pod maska. Moze to odczucie obiektywne ale jakos nie odczuwam tej sporej bodz co badz mocy. Wszystko jezdzi cacy ale jakos tak niezbyt (elastycznie, zrywnie, przebojowo sam nie wiem jak to nazwac), prosze o rady co sprawdzic albo zrobic aby bylo czuc moc pod pedalem. Wczesniejsza wlascicielka auta w polsce to mlod kobieta!. Silnik zasilany tylko benzyna wczoraj pyklo 198kkm na liczniku.
  
 
ten silnik potrzebuje obrotów, dopiero od 4-4,5tys. dostaje kopa, najlepszym domowym sposobem jest sprawdzenie ile kręci obrotów i w jakim czasie na biegach 3, 4, 5;
bieg 1 i 2 odrzucam dlatego że na nich każdy silnik dochodzi do ogranicznika, podczas takich pomiarów, nawet na oko, pięknie wychodzą wszelki usterki, generalnie zapłon, nawet gdy był ustawiany na lampę, to często korekta na tzw. wyczucie przynosi wymierne efekty w dynamice silnika, obejrzyj świece, też wiele mówią o pracy silnika, sprawdź hamulce, łożyska w kołach itp. to są niepotrzebne opory, nawet olej w skrzyni ma znaczenie,
ale z tego co piszesz proponuję przyspieszyć zapłon
  
 
czy mam rozumieć ze takie prozaiczne rzeczy jak fitr powietrza, swiece, olej itd wymienione i odpowiednie???? Bo jak nie to warto zmienić taki np filtr powietrza to cuda może zdziałać nowy
  
 
pojedź na hamownie i sprawdz ile ich faktycznie jest.

przejżyj podstawowe rzeczy tak jak juz inni pisali: olej, swiece, filtr... Szczególnie filtr powietrza umie dużo zmienić

Jak Ci na hamowni wyjdzie duzo mniej niż powinno być to mozesz pomysleć nad remontem silniczka co by odzyskał swą moc.

Pozdrawiam